RKOPP22 Geplaatst January 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 Howdy mede Jeepers, mn eerste berichtje. Eigenlijk een halve vraag. Ik heb een GC 5.9. Ik rijdt nu al een paar dagen met een krakend geluid in mijn linker vooronder, bij mijn linkervoorwiel. Met name bij langzame scherpe draaien, dan stuitert ie zelfs. Vrijdagavond naar Leeuwarden, terug via Meppel naar Leiden. Op snelweg no problem. maar zodra ik de wijk in draai, hoor ik het weer. Vanmiddag mn linker voorwiel er af gehaald. Wat blijkt, de hoes van de homokineet zit los(niet gescheurd, maar de klem zit los), en de as lijkt compleet gebroken. Het rare is dat hij niet gebroken is op de homokineet zelf, maar dichter tegen het differentieel aan, net binnen de tunnel waarin de as verdwijnt. Als ik mijn remschijf draai, hoor ik de twee uiteinden langs elkaar ratelen. Ik heb wat lopen zoeken op het forum, en vondt onder andere en explosie tekening van de voortrein. Nu heb ik een paar vragen: - Moet nu de hele as vervangen worden of bestaat de as uit 2 delen? - Is het normaal dat de as op DIE plek breekt? - Heeft iemand suggesties ten aanzien van een goede jeepspecialist hier een beetje in de buurt(randstad) - is het een drama als ik nog ff er mee door rijdt? Ik bedoel, kan ik er mee naar de garage rijden? - is het evt iets dat ik zelf kan doen? - is de as of wat er dan ook vervangen moet worden, duur? Dank en groeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 De steekas kan uitgebouwd worden en vervangen. Is goed zelf te doen. Staat hier zelfs ergens online, ik meen in de "how to" sectie. Diverse gebuikte onderdelen zijn hier vast wel via t forum verkrijgbaar. Jeepspecialist in de randstad? Waar in de buurt...... randstad is groot weetje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RKOPP22 Geplaatst January 31, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 Ik woon in Leiden, werk op Schiphol. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 4x4 katwijk, Karel Oto Katwijk Garage Hogewoning Rijnsburg, HAI Jeep dealer Rijnsburg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RKOPP22 Geplaatst February 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2010 Dank voor de tip. Heb um naar Katwijk gebracht(4x4). Ben benieuwd. Ik kwam er trouwens vandaag achter dat in Leiderdorp ook een garage zit waarvan de eigenaar( die meesleutelt) ook een JGC5.9 heeft. Die wist er behoorlijk wat vanaf. Ik heb mijn andere JGC5.9 met een lekke waterpomp daar vandaag achtergelaten. Kijken hoe dit gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RKOPP22 Geplaatst February 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2010 Wellicht is het trouwens een id om een lijst aan te leggen met Jeep/GC specialisten in Nederland? Ik bedoel, de dealer kunnen we allemaal wel vinden. Maar ik denk dat velen van ons( en ook nieuwe leden) een betrouwbare, ter zake kundige, en niet te dure garage zoeken. Een die er geen probleem mee heeft om bijvoorbeeld gebruikte onderdelen in te bouwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2010 Wellicht is het trouwens een id om een lijst aan te leggen met Jeep/GC specialisten in Nederland? Ik bedoel, de dealer kunnen we allemaal wel vinden. Maar ik denk dat velen van ons( en ook nieuwe leden) een betrouwbare, ter zake kundige, en niet te dure garage zoeken. Een die er geen probleem mee heeft om bijvoorbeeld gebruikte onderdelen in te bouwen. Open een topic en ga je gang;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst February 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2010 Wellicht is het trouwens een id om een lijst aan te leggen met Jeep/GC specialisten in Nederland? Ik bedoel, de dealer kunnen we allemaal wel vinden. Maar ik denk dat velen van ons( en ook nieuwe leden) een betrouwbare, ter zake kundige, en niet te dure garage zoeken. Een die er geen probleem mee heeft om bijvoorbeeld gebruikte onderdelen in te bouwen. Maar ik denk dat de meeste jeepers, alles zelf aan hun jeep doen, eventueel met hulp van anderen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RKOPP22 Geplaatst February 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2010 Nou inmiddels alles gefixed. Ik heb 2 5.9's. een had een defecte waterpomp, die heb ik in Leiderdorp laten fixen. Kosten E450,=. De ander met de gebroken linker vooras heb bij 4x4 katwijk laten maken. Nieuwe steekas(E250), uitbouw en inbouw, en een complete C-beurt: schade E1250,- Auw. Remschijven bleken ook versleten, was vreemd want ze zaten er nog geen 1,5 jaar/50.000 km op. Karel Oto heeft ze er toen nieuw ingezet. Ruud van Beelen van 4x4 katwijk twijfelde of ze er toen nieuw ingegaan zijn. Hij heeft ze nu afgedraaid, bij de volgende grote beurt gooi ik er maar weer nieuwe op. Wellicht doe ik het zelf wel, lijkt me te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst February 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2010 Da's mooi , dat alles weer werkt , volgens mij heeft katwijk 4X4 , de steekas bij mij besteld een dag of 8 geleden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RKOPP22 Geplaatst March 7, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2010 Hi Boris, ja dat zou best eens kunnen. Coen, mijn zakenpartner, is bij je geweest om een voorraadje parts voor onze zakelijke 5.9 op te halen. remschijven, uitlaat, linkervoorstoel, etc. Trouwens, die stoel is niet de goede, is geen 5.9 stoel, en heeft geen stoelverwarming. ik heb hier trouwens nog een draadje lopen(kweeniemeerwaar) over het olieverbruik van die bak. Het schijnt regelmatig voor te komen dat de pakking van het inlaatspruitstuk kaduuk gaat, en dat daardoor olie wordt aangezogen in de motor, waardoor ie olie gaat zuipen. Heb jij enig idee hoe je kunt vaststellen of dit het geval is? Moet je dan onderdruk in de motor hebben, te voelen als je de olievuldop er afhaalt en je hand er op legt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.