Spring naar bijdragen

tussenbak problemen (schiet uit 4h naar 2h)


jeep1971
 Share

Recommended Posts

Hallo andere jeep bezitters. Na lang wikken en wegen heb ik afgelopen zaterdag een wrangler tj gekocht uit 97. Erg leuke auto en hier gaan we zeker plezier mee beleven. :)

Nu heb ik vandaag de tussenbak uitgeprobeerd om in 4h te zetten. Dit werkt prima, tot het moment dat ik een aantal hobbels over ging en hij een hoop geratel gaf en richting de 2h ging. Daarna nogmaals geprobeerd en wederom hetzelfde na een kilometer rijden.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb al gezocht op het forum maar kon er niet direct iets over vinden. De wrangler is niet verhoogd.

Gr rabin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi jaar. :)

Weet je zeker dat hij niet verhoogd is (geweest)?

Het is alleen lastig een idee te hebben op afstand. Het kan van alles zijn, hoogstwaarschijnlijk iets kleins als een stangetje. Het vreemde is dat dat soort zaken vaak voorkomen bij/na het verhogen.

Heb je al eens geprobeerd om in 4 laag te schakelen, stukje rijden en weer terug naar 4 hoog. Misschien dat dat beter gaat.

4wd (zowel hoog als laag) overigens alleen op onverhard gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik met de YJ weleens gehad; had geen body lift maar toch niet in (in mijn geval) 4L willen blijven.

Ik heb dat stangenstelsel op de tussenbak wat afgesteld. Kijk maar eens onder de wagen op de bak; daar zit een blokje met een stelschroef waarmee je de "travel" van de pook kan verstellen.

Als je met zijn 2-en bent zie je het zo als 1 de pook op en neer haalt (kijk uit voor je vingers)

[weet niet of bij TJ het zelfde is]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik met de YJ weleens gehad; had geen body lift maar toch niet in (in mijn geval) 4L willen blijven.

Ik heb dat stangenstelsel op de tussenbak wat afgesteld. Kijk maar eens onder de wagen op de bak; daar zit een blokje met een stelschroef waarmee je de "travel" van de pook kan verstellen.

Als je met zijn 2-en bent zie je het zo als 1 de pook op en neer haalt (kijk uit voor je vingers)

[weet niet of bij TJ het zelfde is]

Voor 90% wel, alleen gaat het hier om 4 hoog.. geen idee hoe dat bij hem zit met laag, dat is mede de reden dat ik het vroeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als hij uit 4 hoog klapt, en het komt door een lift oid, dan zal hij 4L nooit in kunnen leggen...

En waarom niet dan?

De blauwe van Bumper heeft hetzelfde gehad. Hield hem niet vast maar wel overal in te schakelen. Kwestie van goed afstellen van het geheel zoals John het omschreef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

het heeft zeer waarschijnlijk met de afstelling van de stang voor de 'shiftfork' te maken, zeker indien een bodylift is geinstalleerd en de linkage niet van de bodytub gehaald.

Het is lastig om goed bij de stelschroef te kunnen (1/2" of 13 mm), maar het juist afstellen bespaard je kopzorgen op de trail :)

Op onderstaande foto's krijg je een beetje een idee waar naar te kijken:

75116113liwihh_th.jpg

75116377HBUiOG_th.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...