Spring naar bijdragen

Sleep haken.


Recommended Posts

Als hij gewoon goed vastzit aan het chassis met de goede bouten is dat een perfect sleep oog.. ook voor in het terrein met harp inderdaad.

Sleephaken zijn eigenlijk alleen makkelijker, niet beter.

Welke soort harp sluitingen kun je het best pakken ik kom er zoveel tegen haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na wat geslapen te hebben na de nacht dienst ben ik toch maar aan de slag gegaan ;)

post-5222-12873029315587_thumb.jpg post-5222-1287302931823_thumb.jpg

post-5222-1287302932023_thumb.jpg

Harp sluitingen gevonden bij de boten en tractor boer waar we ook gelijk even een gat terug opgetapt hebben en het koste mij 10 euro voor alles.

Nu alles gespoten en straks terug monteren met goede bouten (flensbouten).

Alleen moeten die lampen er af want die zitten toch wel in de weg en bij 1 zit er ook al vocht in en ze zitten vol met roest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik even denk aan de opmerking van EJG, dan kijk ik naar de foto en de staat waarin de chassis balken zich bevinden.

Is het staal hard waar de bouten in zitten??

Zo op het oog ziet het er redelijk uit.. maar misschien toch handig om de bumper er vanaf te halen en onder de roest te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Controleer wel even of dit idd echt goed vastzit, we hebben er vorig jaar 1 vooorbij zien vliegen die dus niet goed vast zat. En dan wordt het een heel gevaarlijk projectiel.
Als ik even denk aan de opmerking van EJG, dan kijk ik naar de foto en de staat waarin de chassis balken zich bevinden.

Is het staal hard waar de bouten in zitten??

bij het voorval wat EJG bedoeld werd de bout (met moer) van de sleephaak door het chassis heen getrokken, was ook nog al verroest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kan hier eens kijken: http://www.recreatieve.nl/sleepkabelshop/

Let wel op dat je gecertificeerd materiaal koopt.

En naar mijn mening: blijf weg bij kinetisch touw.

leg eens uit :En naar mijn mening: blijf weg bij kinetisch touw. ??

dit is juist het beste bergingsmateriaal, zodat alles op beide auto's heel blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na wat geslapen te hebben na de nacht dienst ben ik toch maar aan de slag gegaan :unsure:

[ATTACH]6579[/ATTACH] [ATTACH]6580[/ATTACH]

[ATTACH]6581[/ATTACH]

Harp sluitingen gevonden bij de boten en tractor boer waar we ook gelijk even een gat terug opgetapt hebben en het koste mij 10 euro voor alles.

Nu alles gespoten en straks terug monteren met goede bouten (flensbouten).

Alleen moeten die lampen er af want die zitten toch wel in de weg en bij 1 zit er ook al vocht in en ze zitten vol met roest.

Wil niet z@^%ken maar incl. harp voor 10 euro bedoel je? zoja, dan kan ie nooit 3 a 4 ton hebben, dat zet je er wel op als je goed vast zit en los getrokken word. Het lijkt ook gietijzer....dat kan niet zoveel kracht hebben.

gekeurde zijn ook altijd van een staalsoort en zijn in 1 of 2 kleuren gespoten, de kleur staat voor maand/jaar waar het in gekeurd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leg eens uit :En naar mijn mening: blijf weg bij kinetisch touw. ??

dit is juist het beste bergingsmateriaal, zodat alles op beide auto's heel blijft.

Nee niet echt.. hebben we laatst op de technische dag bij B&S nog uitvoerig over gesproken.

Levensgevaarlijk, er komt veel teveel kracht op haken/ogen. Hebben we in levende lijve mogen meemaken bij een eenvoudig dagje terreinrijden.. haak schoot los en werd een projectiel.

thuislaten die kinetische touwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil niet z@^%ken maar incl. harp voor 10 euro bedoel je? zoja, dan kan ie nooit 3 a 4 ton hebben, dat zet je er wel op als je goed vast zit en los getrokken word. Het lijkt ook gietijzer....dat kan niet zoveel kracht hebben.

gekeurde zijn ook altijd van een staalsoort en zijn in 1 of 2 kleuren gespoten, de kleur staat voor maand/jaar waar het in gekeurd is.

Ik vroeg of hij harp sluitingen had van rond de 3 a 4 ton en hij kwam met deze terug dus ging ik er vanuit dat ze goed zijn.

De lage prijs is waarschijnlijk omdat ik hem redeljk goed ken en hij zei geef maar een tientje dan is het goed.

Ik zal ze voor de zekerheid nog nakijken en ik neem ze mee naar Ed volgende week dan kan hij ook eens kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...