Spring naar bijdragen

Wegwijs maken


Recommended Posts

Hallo,

Ben sinds een week in het bezit van een Grand Cherokee 5.2 V8 uit 1994.

Het is een ingevoerd voertuig uit Duitsland, wel boekjes e.d. erbij maar zeer omslachtig.

Vraag:

Is er iemand in Nieuwegein die mij wat info kan verschaffen, en is er bij mij in de buurt toevallig nog een enthiousiaste automonteur voor eventueel onderhoud.

Ik hou me aanbevolen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo EJG,

Sorry voor de late reactie, het zijn gewoon wat simpele dingen.

Voorbeeld:

- Hoe en wanneer kan ik/mag ik de 4W Drive gebruiken, en hoe schakel ik hem in?

- Waar kan ik het beste onderdelen bestellen?

- De km stand bedraagt 191.000 wat staat er te wachten (distributie enz, enz)?

- Is deze automatische versnellingsbak ook een zwakke plek?

- Onder de auto zitten nieuwe All Terrain banden, is dit wel ideaal voor op de weg? (zelf heb ik het idee dat dit niet ten goede komt voor de wegligging)

Een kennis van heeft bijna dezelfde, alleen zijn brandstof gebruik verschilt wel veel?????, hij heeft het over 1 op 8 en nog zuiniger op de snelweg.

Mijn verbruik is ongeveer 1 op 4 a 1 op 5, dus heb ik mijn bedenkingen over zijn gebruik.

Zelf zie ik dit als een opstapje voor uiteindelijk de Wrangler, maar tot nu toe ben ik wel lyrisch over de Jeep.

Ter info, rij al een paar jaar automaat (Grand Voyager oud model omdat ik die mooier en pracktischer vind dan het nieuwe model) maar dan een 3.3 ltr 6 cyl motor, en weet wel over het gebruiken van het gaspendaal, en rij over het algemeen rustig (ben al een ouwe ... van bijna 50).

Wat ik wel al diverse malen heb ondervonden, er is wel vaak wat mis met de centrale deur vergrendeling, dit is ook bij mijn kennis en is ook bij mijn Voyager en bij deze.

(werd ook eerlijk door de garage vermeld, maar zie dat niet als een groot probleem)

De Jeep is wel altijd goed in onderhoud geweest en heeft net een grote beurt gehad met nieuwe keuring.

En alvast bedankt voor de vermelde links.

bewerkt door RonJeep
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep denk het ook Just-a-jeeper, vanmiddag het terrein ingeweest van alles gedaan maar behoefde niet de lage giering in te schakelen....

Zo zie je maar ik moet nog achter een hoop zien te komen....

lage gearing inschakelen doe je door stil te gaan staan, je versnellingsbak in N te zetten en de handel van de tussen bak in een keer door te trekken naar Low, krijg je dan ook op je display te zien. volgende keer in het terrrein toch maar in low zetten, is beter voor je bak, ivm warm worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thank you...daar was ik inmiddels achter gekomen....ik had alleen het idee dat deze ingeschakeld moest worden bij extreme omstandigheden.

Maar het was wel kicken gisteren, kom nu met de auto op visstekken van me waar ik vroeger de auto ver weg moest zetten.

Jaaaaa...en was weer net een klein kind, heuvels, doorwaden, greppels enz.

En al veel gevonden op het forum, volgens mij ben ik verkocht hahahaha.

(Wat me wel opviel, vroeger heb ik veel terrein gereden, alleen vond ik mijn GC ontzettend makkelijk zonder toeren te maken door het terrein ging)

En dan nog een vraagje, de mensen die ik ken hebben een véééél gunstiger brandstof gebruik, zelf zit ik tot nu toe op een gemiddelde van 1 op 4 a 5, of liegen die uit hun portemonnaie?

bewerkt door RonJeep
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...