Spring naar bijdragen

langere actieradius met de jeep op reis


tipo
 Share

Recommended Posts

hallo, ik ga deze zomer met men yj (men vriendin mag ook mee) naar de ardeche op reis:), nu zit ik dus met het volgende, in frankrijk zijn er dus zo goed als enkel op de grote autosnelwegen gas-tankstations, daar ik met men jeep een flink eind het binnenland intrek kom ik dus wss zonder gas te vallen.:lol:

je zou zeggen, gewoon op benzine verder dus, maar ik heb dus een onderbouw gastank onder men jeep hangen ipv men benzinetank, en vervangend heb ik zo een maximum 30l benzinetankje hangen.

je verstaat ook wel dat je daar in de bergen niet erg ver mee komt met een benzineslurpende jeep he en aangezien er niet alle 20 km een tankstation staat, nu neem ik wel nog een extra jerrycan van 20l mee, maar dan is het nog niet echt vet he.

hebben jullie eventueel nog ideen hoe ik meer benzine zou kunnen meenemen? :yes:

En men bagageruimte gaat wss al vol genoeg zitten met al het kampeermateriaal he, en op men zwarte dak in de zuiderzon zie ik ook niet echt zitten:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga vaak naar Frankrijk op reis en er zijn meer LPG stations dan je denkt.

Google eens op ' stations GPL en France ' en je vind er genoeg.

Voor je vertrekt programmeer je alle adressen in je GPS en van zodra je er een passeert ---> vol tanken !

Zo ben je steeds gerust.

En benzine tank je ook genoeg, just in case...:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga vaak naar Frankrijk op reis en er zijn meer LPG stations dan je denkt.

Google eens op ' stations GPL en France ' en je vind er genoeg.

Voor je vertrekt programmeer je alle adressen in je GPS en van zodra je er een passeert ---> vol tanken !

Zo ben je steeds gerust.

En benzine tank je ook genoeg, just in case...:whistle:

khad dat al eens opgezocht en het is toch niet in de streek waar k ga hoor, en ik kijk er een beetje tegenop van met de andere auto te gaan:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of je een achterbumper of bumperettes hebt? Anders kan je misschien iets doen met de bevestigingspunten van de bumperettes/achterbumper.

ik heb zo gewoon de originele ronde bumperettes, ik zou eventueel een steun kunnen plaatsen bij de bevestigingsbouten van de trekhaak, maar dan moet ik ook nog iets hogerop ook steunen kunnen plaatsen he, en ofwel moet het kunnen mee opendraaien met de achterdeur en het reservewiel en het moet hoog genoeg staan om de achterlichten net af te dekken he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon een bumper met tirecarrier en zo'n rack bij mij bestellen, komt het allemaal goed met de vakantie:whistle::whistle:

Groeten Bas

hehe, ik denk dat ik ze dan liever zelf maak hoor :bye1:, ik ben maar een arme mechanieker hoor :bye1:, het klopt dat je met 70 l wel ergens komt wss maar is het niet verboden van benzine te vervoeren maar achter de auto? dat ik geen problemen krijg op vakantie he :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo, ik ga deze zomer met men yj (men vriendin mag ook mee) naar de ardeche op reis:), nu zit ik dus met het volgende, in frankrijk zijn er dus zo goed als enkel op de grote autosnelwegen gas-tankstations, daar ik met men jeep een flink eind het binnenland intrek kom ik dus wss zonder gas te vallen.:bye1:

je zou zeggen, gewoon op benzine verder dus, maar ik heb dus een onderbouw gastank onder men jeep hangen ipv men benzinetank, en vervangend heb ik zo een maximum 30l benzinetankje hangen.

je verstaat ook wel dat je daar in de bergen niet erg ver mee komt met een benzineslurpende jeep he en aangezien er niet alle 20 km een tankstation staat, nu neem ik wel nog een extra jerrycan van 20l mee, maar dan is het nog niet echt vet he.

hebben jullie eventueel nog ideen hoe ik meer benzine zou kunnen meenemen? :whistle:

En men bagageruimte gaat wss al vol genoeg zitten met al het kampeermateriaal he, en op men zwarte dak in de zuiderzon zie ik ook niet echt zitten:P

Ik heb afgelopen zomer 2 weken in de Ardeche rondgetourd. Op een paar kilometer na alles met LPG kunnen bereiken. (ik kan maar 48 liter LPG tanken)

Gewoon even een lijst met alle GPL stations in de navigatie zetten en je vindt altijd binnen 20 km een tankstation met gas. Goede reis!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...