Spring naar bijdragen

Noorwegen , help!!


XLLaredo87
 Share

Recommended Posts

Hoi ik zal me later nog ff uitgebreider voorstellen maar ik zit eerst met een probleem.

Ik woon in Alesund in Noorwegen en heb een Cherokee XJ 4.0 6 cyl aut. uit 87 gekocht,met 130.000 op de teller.

Hij staat bij mn schoonfamilie 1200 km ten noorden van hier.Ja groot land hiero. Nou heb ik mn vriendin daarheen gestuurd met het vliegtuig om hem op te halen. ze neemt hem op de kustboot mee terug.Kon ze mooi combineren met een familiebezoek. Tenminste dat was de bedoeling. Mn schoonvader heeft de auto voor me opgehaald en er 300km zonder problemen mee gereden.

De auto startte wel moeilijk maar met een verse accu leek dat probleem verholpen. eergisteen begon hij echter bokkig te lopen na starten totdat hij warm was. Maar vermogen zit er niet in.

NU start de auto echter helemaal niet meer behalve op startgas in het luchtfilter. dan loopt ie daar dus een paar tellen op.ontsteking dus in orde.

Ik vermoed een verstopt benzinefilter. Hoe ga ik mn vriendin uitleggen waar dat ding zit en hoe ze het moet reiningen/vervangen. de dichstbijzijnde garage is 50 km verderop daar en schoonpa maakt meer kapot dan je lief is...

de auto moet dinsdagmorgen de boot op , heb ik hem eenmaal hier red ik me verder wel.

Iemand die me kan helpen of misschien bruikbare tips heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het brandstoffilter zit verstopt bij het linker achterwiel, onder de auto kruipen dus, hij zit boven de achteras ongeveer. zwart, rond en met 2 klemmetjes tussen de brandstofleiding gemonteerd. klemmen losmaken, er onder uit halen, leeg laten lopen en gewoon proberen te blazen en kijken of dat lukt.

bewerkt door Cherokee_Chris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou het bleek dus uiteindelijk de katalysator te zijn. na die open te hebben geslepen startte de auto meteen. Helaas wel eerst het luchtfilter opgeblazen met een backfire... Nu zonder luchtfilter en met een open Kat naar de boot morgenochtend. Ik zal blij zijn als ze met de auto op de boot zit. Krijg van de verkoper nog 600 euro terug voor alle ellende dus das dan weer een pluspuntje.

Als ik em hier heb laat ik het wel weten. Het schijn volgens de papieren een 244 pk sterk beest te zijn. is dat niet een beetje veel voor een 4,0

6 cyl?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorlopig is hij gewoon nul pk...:wacko:

Zonder gekheid, vind het echt rot voor je :)

Kijk inderdaad even je pomp na zoals hierboven omschreven.

Filter zou ook kunnen maar gezien het vrij vlot naar voren komen van je klacht denk ik dat dat het niet is. ( meestal krijg je dan eerst nog een echt haperende motor bij hogere toeren )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey Ron wakker worden hij loopt allang weer het was de cat

Woehaaa! Wakker worden allemaal!

HOAX!!

Maar goed dat z'n vriendin een draagbare slijpschijf in d'r handtasje had. Waar het benzinefilter zit moesten we even uitleggen, maar gelukkig had ze de tegenwoordigheid van geest om even de cat open te slijpen!

:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de cherokee is gisteren met de boot aangekomen. staeten was een probleem maar door benzine rechtstreeks in het gat van de injectie te gieten liep ie naar een aantal keren proberen, zij het eerst met veel geknal en geproest. Ik heb het benzinefilter inmiddels gedemonteerd en haal morgen even een nieuwe. het lijkt alsof hij niet genoeg benzine krijgt.

nu moet ik dus een nieuwe cat monteren . heb je zon ding echt nodig ?

ik heb gehoord dat de cherokee zonder cat (nog) meer benzine verbruikt.

verder heb ik hulp nodig uit nederland, wie kan me helpen? Door de dichte cat is er een aardigebackfire ontstaan die mn luchtfilter in duizen stukken heeft doen exploderen. Ik ben dus naarstig op zoek naar een compleet luchtfilter incl slang omdat daar ook een scheur in zit.

het gaat om een 6 cyl 4 liter 1987.

Kan hier vanwege een meter sneeuw de eerste 6-8 weken niks op een sloperij halen en juist nu heb in mn 4x4 hard nodig.

Ik werk zelf bij een transportbedrijf dus vervoer is geen probleem. betalen doe ik vooruit vanuit nederland.

wat kost trouwens een cat voor een 6 cyl 4 liter in nederland? en kun je er een universele catalysator onder zetten? voor zover ik kan zien heeft die van mij geen lambdasonde.

groeten uit Noorwegen

Gert-Jan

:(:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok super. kun je hem naar me opsturen? Ik betaal je de kosten uiteraard.

ik heb een abn rekening in Nederland dus ik kan het zo naar je overmaken.

heb je toevallig ook zon rubber slang? Anders zoek ik die wel elders.

jee jij maakt me blij man

mn adres is

Gert-Jan Brink

Ringgata 2

6005 Alesund

Norway

op het postkantoor hebben ze geloof ik van die dozen die je kunt gebruiken voor een speciaal tarief. Wil je op de buitenkant van het pakketje schrijven: second hand parts , value 10 euro. Anders doet de douane moeilijk hier.Zijn erg lastig in Noorwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok super. kun je hem naar me opsturen? Ik betaal je de kosten uiteraard.

ik heb een abn rekening in Nederland dus ik kan het zo naar je overmaken.

heb je toevallig ook zon rubber slang? Anders zoek ik die wel elders.

jee jij maakt me blij man

mn adres is

Gert-Jan Brink

Ringgata 2

6005 Alesund

Norway

op het postkantoor hebben ze geloof ik van die dozen die je kunt gebruiken voor een speciaal tarief. Wil je op de buitenkant van het pakketje schrijven: second hand parts , value 10 euro. Anders doet de douane moeilijk hier.Zijn erg lastig in Noorwegen.

K zal even informeren wat verzenden naar Noorwegen kost......

Ik stuur je wel een pb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3JIVLJCI.jpg

hier een fotootje van mn nieuwe aanwinst.

Ik zou me nog even voorstellen, bij deze.

Ik woon in Alesund midden in Noorwegen aan de kust. Ben hier anderhalfjaar geleden heen verhuisd vanwege mn noorse vriendin.

mn Cherokee Laredo 4,0 6 cyl uit 1987 heb ik via internet gekocht 1200km ten noorden van hier. Mn schoonvader woont daar vlakbij en hij heeft de auto voor me nagekeken en mee naar huis genomen.De auto werd verkocht met een startprobleem en dat bleek dus de katalysator te zijn.

Hij heeft slechts 130.000 km weg maar desondanks zit er wel wat werk aan. Ik moet het kontaktslot vervangen, de katalysator en het luchtfilter.ook het benzinefilter vervang ik omdat de auto klaarblijkelijk niet genoeg benzine krijgt. Ik kan er met goed fatsoen nu nog niet mee rijden omdat de katalysator opgeslepen is en ik nog geen luchtfilter heb. Maar dat laatate is dankzij forumlid Ab al geregeld en een kat ga ik morgen

proberen te halen hier bij de jeep dealer evenals een benzinefilter.

ik houd jullie op de hoogte en zal als de auto rijdt een paar fotos hier plaatsen van de jeep in de omgeving hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...