nkijkuit Geplaatst March 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2010 Vandaag is mijn Jeepie gelift. Old Man EMU 2" stond er in de folder. Maar het is bijna 3" geworden Probleem is dat met de standaard velgen/banden mijn Jeepie nu net een skateboard is. Meer wielkast dan wiel. Houd het dan nooit op "Moet" ik nu weer gaan sparen voor banden/wielen (banden zijn na 55000km wel bijna aan vervanging toe). Zucht. Eerst maar eens kijken of de pipowagen nu niet met z'n kont over de grond sleept. Trekhaak is nu ook ruim 2" omhoog gegaan. Ik heb OME nog gebeld, maar ze hebben geen liftkits voor Dethleffs... Wordt lachen als mijn vrouw met een iets te strak rokkie aan er in moet klimmen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2010 De meeste mensen monteren een liftkit juist omdat ze grotere banden willen monteren.. Ik vraag me af waarom die er bij jouw JK onder zit. Maar goed, een setje mooie bandjes eronder en dan zit het voorlopig wel weer goed? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst March 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2010 ik kan niet alles tegelijk doen. En andersom lukt niet; eerst de groter banden en dan de liftkit:D En ook zonder grotere banden heb ik nu wat meer ruimte onder de bodem. Dat scheelt weer een paar keer blijven hangen op een lullig heuveltje. Grootste probleem met de Jk 4d is namelijk niet de ruimte onder de assen, maar de ruimte onder de body. Bovendien had de originele vering een beetje moeite met 80kg aan ijzer in de neus (bumper, lier). So there is at least some method to my madness Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2010 oww..dus het was al de bedoeling dat je grotere banden ging kopen. Je deed het net voorkomen dat je verbaast was dat je ineens zoveel ruimte had in je wielkasten na de verhoging. Succes met shoppen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2010 Wordt lachen als mijn vrouw met een iets te strak rokkie aan er in moet klimmen Als dat rokkie kort genoeg is, is er geen vuiltje aan de lucht:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst March 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 positief mannetje ben je toch Carl! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst March 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico 4x4 Geplaatst March 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 Vandaag is mijn Jeepie gelift. Old Man EMU 2" stond er in de folder. Maar het is bijna 3" geworden Probleem is dat met de standaard velgen/banden mijn Jeepie nu net een skateboard is. Meer wielkast dan wiel. Houd het dan nooit op "Moet" ik nu weer gaan sparen voor banden/wielen (banden zijn na 55000km wel bijna aan vervanging toe). Zucht. Eerst maar eens kijken of de pipowagen nu niet met z'n kont over de grond sleept. Trekhaak is nu ook ruim 2" omhoog gegaan. Ik heb OME nog gebeld, maar ze hebben geen liftkits voor Dethleffs... Wordt lachen als mijn vrouw met een iets te strak rokkie aan er in moet klimmen Volgens mij heb ik deze vandaag zien staan in Amsterdam Osdorp op de Pietercallandlaan. Idd geen gezicht die kleine wieltjes Gr Nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst March 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 Volgens mij heb ik deze vandaag zien staan in Amsterdam Osdorp op de Pietercallandlaan.Idd geen gezicht die kleine wieltjes Gr Nico Klopt (daar werk ik), enneh bedankt, je hoeft het niet nog eens extra in te wrijven Eerst weer ff sparen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 Volgens mij heb ik deze vandaag zien staan in Amsterdam Osdorp op de Pietercallandlaan.Idd geen gezicht die kleine wieltjes Gr Nico Dit maakt wel nieuwsgierig. Heb je geen camera in je mobieltje? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico 4x4 Geplaatst March 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 Klopt (daar werk ik), enneh bedankt, je hoeft het niet nog eens extra in te wrijven Eerst weer ff sparen. Je had eigenlijk moeten wachten met eronder zetten tot je andere banden had. Ik woon er vlak bij vandaar dat ik hem zag staan. Bij wie werk je? Gr Nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst March 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 Ik kon niet wachten... Ik heb een winkeltje daar (Digital Warehouse, nr 228e). Kom eens langs voor een bakkie! Nils Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst March 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 Dit maakt wel nieuwsgierig.Heb je geen camera in je mobieltje? Ok ok, niet lachen he: hiero Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 Ok ok, niet lachen he: hiero Kan toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 Ok ok, niet lachen he: hiero OK, kan nog ruiger, maar het blijft een hele vooruitgang. Ik vind dat je met zo'n mooie JK zowiezo niet voor schut rijdt.... Rest komt wel. Off-topic: ik zie dat je fraaie fotospulletjes verkoopt en een heel mooi computermerk levert �n zelf gebruikt. Complimenten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen JK Geplaatst March 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het eruit ziet....heb hetzelfde "probleem", je komt van het ��n in het anderrrrrr.... Jeroen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 Ok ok, niet lachen he: hiero Zal proberen het zo subtiel mogelijk te zeggen................ Het ziet er niet uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 Altijd even aardig, die Jeffrey:D Ik kwam een foto tegen van een YJ met serieus dikke wielen (35") maar zelfs die heeft veel ruimte in de wielkasten... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 Valt toch wel mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 Valt toch wel mee. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst March 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 Ok ok, niet lachen he: hiero Tja, ik ken dat; heb een tijdje een 2" lift op de GC gehad met 28" wieltjes van de Wrangler erop.... Gelukkig hoefde ik er niet in te rijden; dat deed mijn vrouw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst March 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2010 Vandaag een bijna dood ervaring gehad in de vorm van death wobble. Een week zonder problemen gereden met de liftkit. Vanmiddag over de brug bij Muiden door een slecht stuk wegdek bij een gangetje van 100km/u (ik weet het zeker want ik had net daarvoor afgeremd voor een agent met laser in de middenberm) begon mijn Jeepie opeens als een gek te schudden. Ik wist niet niet wat me overkwam, ik dacht dat de auto zou desintegreren... Gelukkig was het niet druk dus kon ik zonder veel kleerscheuren op de vluchtstrook komen (vanaf de linker baan). Na 10 km nog een keer hetzelfde probleem, maar nu reed ik gelukkig rechts. Toevallig was ik onderweg naar de Jeepdealer in Almere. Zij wisten me te vertellen dat alles aan de verhoging verkeerd was uitgevoerd. Er zouden zwaardere stabilisatiestangen geplaatst moeten worden. De hoek van de stuurstang was te groot (2.5" liftkit??). Er zou voor ook een verplaatsing van de panhardstang moeten hebben plaatst vinden. Etc. Etc. Vreemd want dit is een complete Old Man Emu kit, speciaal voor de JK. Je zou verwachten dat ze dan nog wat meer onderdelen proberen mee te verkopen. Met de sh@t dun door m'n broek ben ik van Almere weer terug naar Zwanenburg gereden (wist je dat je dan 2 tunnels en een brug zonder vluchtstrook tegen komt In Zwanenburg zit namelijk de 4x4 shop die de kit gemonteerd heeft. Voorals wordt nu de stuurdemper verdacht (dat zou m'n tweede worden). Maar besloten om er een zwaardere onder te laten zetten. Die is nu besteld. Tegelijkertijd de verhoging voor er weer onderuit want ik durfde er niet meer mee te rijden. Ik hoop dat ik voor het weekend weer met 4 hele benen kan rijden, anders ben ik in Echten de enige JK hotrod die mee doet. Dan valt er pas wat te lachen want dat is helemaal geen gezicht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst March 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2010 aaah kom op...... lezen jullie nu echt niet mee met die topics die gaan over Death Wobbles.... Niet lullig bedoelt ofzo. maar het is al zo vaak gezegd, een death wobble wordt NIET veroorzaakt door kapotte stuurdemper. je zal er mss minder van voelen met die zwaardere maar ze blijven komen... Een deathwobble is een MIX van meerdere dingen die fout zijn. ff zoeken op het forum en je komt meerdere dingen daar over tegen. Succes... kan lang duren voor dat het opgelost is. anders niet harder dan 60 rijden dan gebeurt er ook niks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2010 Heb je de kit er zelf onder gezet? Zo ja: alle momenten van de bouten goed? Natrekken!! Heb je aan het 'caster' gedacht? (stand van de voor as) Staan de trackbar(panhardstang) en stuurstang nog wel goed? Heb je het laten doen? Snel terug en nu goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst March 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2010 Laten doen (en dus vanmiddag meteen terug, verhoging voor is er onderuit, door gebrek aan veerweg in de originele veren geen last meer van DW). Alles zat vast. Wat versta je onder goed staan van de trackbar en de stuurstang. Wanneer staan ze goed en wanneer niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.