Spring naar bijdragen

All Terrain banden


Recommended Posts

Beste Jeepers, ben ongeveer 1 maand in het bezit van GC 5.2.

Bij het kopen zaten er all terrain banden onder, voor het zicht wel mooi.

Mijn vraag is, zijn deze banden wel geschikt om dagelijks mee te rijden?

Mij werd o.a. verteld dat deze zeer nadelig zijn voor het brandstof gebruik.

Wat ik al eens eerder aangaf, mijn gemiddelde gebruik is 1 op 4.

Ben benieuwd naar jullie advies, en alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat er erg veel winst te halen valt uit de manier van rijden, veel meer dan een andere band.

Natuurlijk schelen de nieuwste eco-banden een aantal procenten brandstof verbruik vanwege de lagere rolweerstand, maar zulke tests zijn er eigenlijk niet met de ZJ.

Dan heb je ook nog de aanschaf kosten..

Gewoon wat minder lang die lekkere V8 roffel willen horen scheelt al een km per liter. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat er erg veel winst te halen valt uit de manier van rijden, veel meer dan een andere band.

Natuurlijk schelen de nieuwste eco-banden een aantal procenten brandstof verbruik vanwege de lagere rolweerstand, maar zulke tests zijn er eigenlijk niet met de ZJ.

Dan heb je ook nog de aanschaf kosten..

Gewoon wat minder lang die lekkere V8 roffel willen horen scheelt al een km per liter. :)

Beste Kameel, het gaat me niet zo zeer om het verbruik, maar ik weet niet of deze groffe banden geschikt zijn voor het normale dagelijks gebruik?

Weet dus ook niet of dit ten koste gaat van het comfort?

(heb geen vergelijkings materiaal)

Ik rij al wat jaren Amerikanen, en de leeftijd heb ik al gehad om te scheuren.

De GC heb ik met name aangeschaft om eens door het terrein te rijden, dit doe ik dan wekelijks.

Maar bedankt voor je reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, AT banden zijn geschikt voor dagelijks gebruik. Dingen als bandenspanning en welk merk banden je hebt zullen wat invloed hebben op comfort en slijtage, maar niet echt veel.

Slijtvastheid van een AT band is hoger als bv een winterband voor personen auto's, hoewel deze meestal de zelfde "weers specificaties" hebben.

Mijn BFG AT's zijn bv M+S * en ^ en rij er jaarrond op, ze bevallen prima. Bij een personen auto band word dit afgeraden........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Kameel, het gaat me niet zo zeer om het verbruik, maar ik weet niet of deze groffe banden geschikt zijn voor het normale dagelijks gebruik?

Weet dus ook niet of dit ten koste gaat van het comfort?

(heb geen vergelijkings materiaal)

Ik rij al wat jaren Amerikanen, en de leeftijd heb ik al gehad om te scheuren.

De GC heb ik met name aangeschaft om eens door het terrein te rijden, dit doe ik dan wekelijks.

Maar bedankt voor je reactie.

Ok, laat ik het dan zo zeggen: degene die heeft gezegd dat ze zeer nadelig zijn voor het brandstofverbruik heeft geen idee. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat je 1 op 4 verbruik een ander probleem is, al foutcodes uitgelezen?

Beste Pullie, heb de GC net een maand, volgens de garage had er een grote beurt plaatsgevonden en zat er een nieuwe APK op.

(m.a.w. zie dit de komende keer wel als ik naar een garage ga)

Tevens bedankt voor de reacties, ik blijf gewoon op mijn AT banden rijden!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Pullie, heb de GC net een maand, volgens de garage had er een grote beurt plaatsgevonden en zat er een nieuwe APK op.

(m.a.w. zie dit de komende keer wel als ik naar een garage ga)

Tevens bedankt voor de reacties, ik blijf gewoon op mijn AT banden rijden!!!!

grote beurt is naar mijn idee net zo betrouwbaar als de kleur ogen van de garage houder. zal niet de eerste keer dat een lapje met cleaner over het oliefilter gaat en dan als nieuw wordt "gemonteerd"

wat APK zegt het ook weinig over de toestand van de motor. als je echt het gevoel hebt dat je verbruik te hoog is moet je toch een beetje gaan speuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

grote beurt is naar mijn idee net zo betrouwbaar als de kleur ogen van de garage houder.

We zijn net terug gekeerd van een heerlijk dagje strand, maar helemaal mee eens.

Heb het niet zo op garages, de laatste keer zou mijn koppakking vervangen moeten worden....bleek (omdat ik het helemaal niet vertrouwde) gewoon een zekering van de koel-ventilator te zijn.

En zo kan ik er nog meer vertellen.

Bij de volgende service-beurt keer ga ik naar hopelijk een goede, deze doet hoofzakelijk GC's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...