Spring naar bijdragen

Grand cherokee 1994 ZJ onderdelen


Recommended Posts

Heb 2 weken geleden voor 900 euro een grand cherokee ZJ 5.2i aut. aangeschaft bij een autohandelaar. Er zit nog 2 maanden APK op. En heeft 217k km gereden. Dat de auto niet gebreken-vrij en schade-vrij is, is wel begrijpelijk. Vorige week maar eens laten voor-keuren voor de APK. Weet ik in ieder geval wat er moet gebeuren alvorens hij echt voor de APK gaat. Ik had al gezien dat het ABS lampje bleef branden. Volgens de APK keurmeester waarschijnlijk het gevolg van de gebroken ABS ringen op de voorste aandrijfassen. Dit was trouwens de enige opmerking voor de APK. Ik het internet op voor informatie. In amerika wel los te bestellen, in europa alleen compleet. Heeft iemand suggesties ???

Verder was de bumper gescheurd en ook de grille. Heb bij Europarts in Cruqius voor ongeveer 120 euro beide nieuw aangeschaft.

Omdat de remblokken en remschijven voor ook niet meer best waren (maar wel voldoende voor de APK dus) weer het internet op. Via ebay bij een duitse leverancier voor 220 euro incl verzendkosten de volgende delen besteld : remblokken rondom, remschijven voor, nieuwe remklauwen voor, handremschoenen achter. Vandaag de spullen binnen gekregen, super !!! Denk niet dat ik goedkoper en sneller dit had kunnen vinden in Nederland.

Streven is de auto nu eerst voor de APK klaar te maken en dan verder te verbeteren naar een goede conditie. Over de motor hoef ik mij geen zorgen te maken. Wel dorstig maar hij brult en trekt voortreffelijk.

Nogmaals, wie kan mij meer vertellen over de ABS ringen. Ik baal ervan om beide aandrijfassen te moeten vernieuwen zonder dat het nodig is. Afgezien van het feit dat dit veel geld kost.

Interparts in USA levert de ringen dus los, maar verwijst wel naar Interparts UK , en deze heeft ze niet in de catalogus staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisterenavond laat de beslissing genomen, heb voor 113 euro per stuk nieuwe aandrijfassen besteld via ebay in UK. Tesamen met nog een paar spullen zoals rondom nieuwe Gabriel schokbrekers ( 140 euro totaal) en schijven en blokken voor de achterzijde ( 70 euro). Ik blijf mij verbazen over de prijzen via Jeep dealers en zaken zoals Brezan. Neem nou de remschijven. in USA 26 dollar, Brezan 90 euro ! Zelfs tweedehands in Nederland liggen de prijzen nog hoger dan nieuw via UK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...