esveld Geplaatst March 12, 2005 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2005 Hoi jeepers, ik heb een cherokee uit 92, met een tikkende motor, alles geprobeerd niets helpt. Nu een 4.0 HO motor gekocht uit een TJ uit 97. Alles klopt behalve de temp sensor voor de meter ( Links achter op cilinderkop boven koppelhuis zit er niet op. En ook geen plug of zo waar je hem in kan draaien.) Weet iemand hoe dat zit met een TJ blok uit 97? Arjan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 12, 2005 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2005 Ja...da's ff lastig.... De instrumenten van een TJ worden d.m.v. een databus gestuurd. Dat datasignaal wordt geleverd door de PCM ( Powertrain Control Module). Die PCM heeft al een temp. signaal van de motor (voorop de motor zit de sensor), en dus is de extra sensor overbodig.... Het makkelijkst kun je nu een buisje in de kachelslang maken, waarin je dan weer een sensor monteert. Let er wel op, dat je de "warme" kachelslang neemt! Oja, als je de huidige motorelectronica blijft gebruiken, zet dan wel alle sensoren van je huidige blok om naar de nieuwe! De sensoren van de TJ zijn namelijk anders! Zet ook de ontsteking en stroomverdeler over! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
esveld Geplaatst March 12, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2005 Dank je 87 wrangler,Heb ik ook gedacht, eerder gedaan bij een 68 er landrover, wellicht ook mogelijk om een gaatje te boren en draad te tappen in het thermostaathuis of cilinderkop? groeten Arjan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 12, 2005 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2005 Mogelijk is alles....Maar of het verstandig is? Want wat als Chrysler in al z'n wijsheid heeft besloten om dat ene waterkanaaltje voortaan wat anders te gieten, omdat die sensor daar toch niet meer zit....? En in het thermostaathuis kan natuurlijk ook, maar da's lastig boren en tappen ( dun materiaal) en je moet oppassen dat de thermostaat de sensor niet raakt.... Ik zou een buisje in de kachelslang zetten..... Owja, doe dat niet in de radiateurslang... als de thermostaat weigert zie je dat niet op de meter en het opwarmen van de motor wordt pas zichtbaar na het bereiken van de bedrijfstemperatuur! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
esveld Geplaatst March 12, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2005 Hoi, de warme kachelslang, is dat die van de waterpomp naar de klep gaat, 1/2 " of zo? De andere sensoren en ontsteking worden overgezet door Kees uit Oosterhout, de motor wordt door mij en Ed ingebouwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst March 12, 2005 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2005 Ja Arjan Rob bedoelt de slang die en naar de kachel en naar je reservoir gaat. Door deze slang gaat altijd koelvloeistof heen ook al staat de termostaat nog dicht. ED Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.