Chris Geplaatst April 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2010 Volgens mij is het overal veel goedkoper dan in dit land....Heb ik ook zo ervaren met onderdelen en acc. voor mijn BMW en mijn Landrover. Zelfs off-road banden (sorry Ramstein) van bijvoorbeeld het merk Maxxis liggen in Duitsland op de helft van de prijs in Nederland. Ik heb eens geinformeerd bij Brezan naar mijn schokbrekers van Monroe. Worden op het internet aangeboden voor 100 euro per twee stuks, bij Brezan met de hoogste korting 78 euro ex.btw per stuk, das bijna 100 euro per stuk...... De Brezan-man ging bellen en vertelde dat 50 euro zijn inkoop was...... en dat hij ze daarvoor niet kon leveren. Dezelfde schokbrekers kosten in USA .... 34 dollar per stuk. en in UK omgerekend 36 euro per stuk. Het internet is zo slecht nog niet, of het moet slecht zijn voor de tussenhandel die te veel wil verdienen. Je zou een dief zijn van je eigen portomonee als je meer gaat betalen voor spullen die je ergens anders goedkoper kunt kopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst April 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2010 en dieven zijn het zeker diegene die veel te veel rekenen voor USA onderdelen zoals voor Jeep. Waarom kunnen remschijven voor een Astra wel 30 euro per stuk zijn en voor een Jeep meteen 97 euro, terwijl de afmetingen bijna gelijk zijn. Massaproductie !... kom nou, met de huidige geautomatiseerde fabrikagetechnieken (CAD-CAM) maakt dat weinig uit voor de onderdelen. Het feit alleen dat de onderdelen voor exclusievere of duurdere autos zijn, zorgt ervoor dat de handel de prijzen enorm opdrijft. Er is trouwens naar mijn weten in ieder geval 1 uitzondering : US car center in Den Haag. 54 euro per uur voor het werk (bij Jeep/Chrysler al gauw 104 euro) en zij importeren rechtstreeks uit de US, waardoor bijvoorbeeld een waterpomp voor mijn auto bij hun op 86 euro komt, uiteraard excl. montage. Zij werken ook heel veel met oudere amerikaanse autos. Zeer leuk is dat zij ook Edelbrock performance onderdelen importeren, ook voor Mopar autos en dus Jeeps. Echt een aanrader (neeeee, ik heb geen aandelen in hun zaak) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2010 Prima discussie, alleen is dit de technische hoek. Als het alleen maar over prijzen en invoeren etc gaat, gaarne een nieuw topic starten in 'ff serieus'. Tnx. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst April 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2010 Prima discussie, alleen is dit de technische hoek.Als het alleen maar over prijzen en invoeren etc gaat, gaarne een nieuw topic starten in 'ff serieus'. Tnx. Oeps, sorry! Bij deze dan. Heeft iemand ervaring met het vervangen van de losse homokineet? Er is een howto, maar die gaat volgens mij over het reviseren van de homokineet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep gc remie Geplaatst April 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2010 Oeps, sorry! Bij deze dan. Heeft iemand ervaring met het vervangen van de losse homokineet? Er is een howto, maar die gaat volgens mij over het reviseren van de homokineet. wiel er af. remklauw er af. remschyf er af. dan zie je aan de achter kant 3 bouten zitten bij mij waren ze engelse maat 1/2. die moeten los maar eerst voor je ook maar iets los maakt. moet je de grote moer die met een splitpen geborgd zit los maaken. kan je het beste als aler eerste doen nog voor je het wiel er af haald. even het miden dopje van je wiel verwijderen dan zie je hem zitten. het is een 36er. als die moer los is krik je m op en verwijder je t wiel dan de remklauw en de schyf. dan de 3 aan de achterkant van je wiel lagerhub. als je die er uit hebt voor zichtig maar tog flink tiken op het gedeelte waar je de bouten uit draait maar dat zie je wel spreekt voorzig. en als ie dan los komt trek je het met steekas en al zo er af. de 36er er af en dan heb je de steekas met homekeneet in je handen. dan zoek je er een berg poets doeken bij. want dan ga je de homekeneet rubber verwijderen ik heb hem er gewoon af gesneden want het beste is om homekeneet en rubber te vernieuwen(het is nu tog los). dan word het vetig(vandaar de doeken). de homekeneet tik je zo van de as af. met een ijzeren staaf van zeg ma wat 20cm en de hamer. de as in de bankschroef(ik had een workmade)met de homekeneet na beneden inspannen dan even tiken op de bineste ring van de homekeneet(denk aan je tenen) bij mijn nieuwe homekeneeten ziten ook nieuwe borg ringetjes. maar die zie je van zelf ziten op je as als de homekeneet er af is. die ook vernieuwen(wip je er zo af met een schroevendraaiertje) en ik zou ook even een pot homekeneten vet halen. er zat wel al nieuw vet in mijn nieuwe homekeneten maar ik heb ook nog flink wat vet extra er bij gedaan. en dan maar weer in elkaar zeten alles en klaar is kees. suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst April 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2010 Dat klinkt bijna te makkelijk om waar te zijn. Ik heb de steekassen nu al los in de schuur liggen, dus ik zou voor de grap de homokineet er al af kunnen tikken voor ik de nieuwe bestel. Dan weet ik het zeker. Tof, bedankt voor de info! Als ik aan deslag ga, zal ik er foto's van maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst April 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2010 voor diegene die ook ABS hebben, vergeet niet voor het verwijderen van het lager de sensor te verwijderen (sleutel 10). Dure grap als deze beschadigd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst April 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2010 en vergeet niet een pot lagervet, voor het lekker invetten van de bestaande lagers. kan nooit kwaad. Het monteren van de nieuwe moer (dop 36) zorgt ook voor het afstellen van de lagers. Heb het boek net nagelezen en volgens hier moet de moer aangedraaid worden met 237 Nm ! best veel dus, wielmoeren zitten normaal op 100 Nm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep gc remie Geplaatst April 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2010 voor diegene die ook ABS hebben, vergeet niet voor het verwijderen van het lager de sensor te verwijderen (sleutel 10). Dure grap als deze beschadigd. ik had de sensors gewoon laten zitten. die ziten niet in de weg hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep gc remie Geplaatst April 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2010 en vergeet niet een pot lagervet, voor het lekker invetten van de bestaande lagers. kan nooit kwaad. Het monteren van de nieuwe moer (dop 36) zorgt ook voor het afstellen van de lagers. Heb het boek net nagelezen en volgens hier moet de moer aangedraaid worden met 237 Nm ! best veel dus, wielmoeren zitten normaal op 100 Nm. de wiel lager hubs zijn een ge heel. ik zou niet weten hoe je daar vet in krijgt. en wat betreft het aandraaien van de 36 er. gewoon het wring eizer uit de doppen doos en 1 meter stijger buis. zo heb ik ze ook los ge kregen. en ook weer aan ge draaid:rolleyes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst May 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2010 Eindelijk goedgekeurd. Afgelopen woensdag de abs sensor binnengekregen en direct vervangen, een karweitje van 15 minuten. Lampje gaat nu na 5 seconden uit en blijft uit. Vrijdag gekeurd en (na vervanging van een stuurkogelhoesje) goedgekeurd !! Eindelijk.... Niet fijn : ongeveer 1 week geleden bleef de rechterachterrem hangen. na pakweg een 15 minuten wachten weer verdergereden en sindsdien heeft het probleem zich niet mee voorgedaan. Heb voor de zekerheid toch maar twee revisiesetjes besteld by Jeep, 124 euro ! De zuigers zijn overigens gemaakt van een zeer harde kunststof. Achterremklauwen wel gezocht maar niet gevonden op internet. Ga ze monteren zodra ik tijd heb. Beetje bang voor deze klus omdat bij een vorige ontluchtingsjob juist van deze remklauw de nippel niet los kwam.Enige tips wellicht ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.