tonnie345 Geplaatst April 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2010 Nu pakweg drie weken na aanschaf van mijn Grand Cherokee V8 5.2L uit 1994 blijft er nog één zaak over te repareren : de ABS. Bij een toertje op de brug is duidelijk te zien dat de ABS ringen gebroken zijn, en dat links voor de sensor aanloopt tegen de ABS ring. De ringen zijn niet te vervangen, althans niet in Nederland, en het enige dat mij staat te doen is het compleet vervangen van beide aandrijfassen voor. Echter kost dat zo'n 500 euro aan materiaal. Liever dan de ABS geheel verwijderen. Ik heb begrepen dat dat voor een uit tot 1996 geen probleem bij de keuring hoeft te zijn, echter, wat moet ik dan verwijderen? De sensors, de abs pomp, het regelblok, het lampje ? wat moet in ieder geval verwijderd worden voor de APK ? iemand enig idee ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst April 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2010 Bedoel je niet de steekassen? Is het niet een beter idee om naar een 2e-hands setje te kijken dan, en de ABS gewoon te laten zitten voor waar hij voor bedoeld is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst April 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2010 Bedoel je niet de steekassen?Is het niet een beter idee om naar een 2e-hands setje te kijken dan, en de ABS gewoon te laten zitten voor waar hij voor bedoeld is? Dat idee heb ik ook Hoef je minder aan te passen en het zit er ook zo onder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst April 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2010 Heb reeds geinformeerd naar tweedehands delen maar daar wordt ik ook niet gelukkig van. Duur en geen garantie. of weet één van jullie een betrouwbaar adres ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2010 Als je even geduld hebt melden de forumleden die Jeeps slopen zich vanzelf. Of je benaderd hun zelf even................. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst April 5, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2010 ik zou zeggen : kom maar op met de aanbiedingen, heb nog een maand de tijd voor de keuring rond moet zijn. Bedankt alvast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2010 http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=18829 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst April 5, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2010 tja, kom ik dan niet met de troep van anderen te zitten en de kans dat alles vervangen moet worden, hoe kun je controleren of alle belangrijke zaken nog goed functioneren ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst April 7, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2010 Gisterenavond laat de beslissing genomen, heb voor 113 euro per stuk nieuwe aandrijfassen besteld via ebay in UK. Tesamen met nog een paar spullen zoals rondom nieuwe Gabriel schokbrekers ( 140 euro totaal) en schijven en blokken voor de achterzijde ( 70 euro). Ik blijf mij verbazen over de prijzen via Jeep dealers en zaken zoals Brezan. Neem nou de remschijven. in USA 26 dollar, Brezan 90 euro ! Zelfs tweedehands in Nederland liggen de prijzen nog hoger dan nieuw via UK. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst April 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2010 Gisterenavond laat de beslissing genomen, heb voor 113 euro per stuk nieuwe aandrijfassen besteld via ebay in UK. Tesamen met nog een paar spullen zoals rondom nieuwe Gabriel schokbrekers ( 140 euro totaal) en schijven en blokken voor de achterzijde ( 70 euro). Ik blijf mij verbazen over de prijzen via Jeep dealers en zaken zoals Brezan. Neem nou de remschijven. in USA 26 dollar, Brezan 90 euro ! Zelfs tweedehands in Nederland liggen de prijzen nog hoger dan nieuw via UK. klopt wat je zegt dat we tweedehands duurder zijn dan nieuw in de states maar vergeet niet je inklaarkosten en de verzend kosten uit de uk btw en dat soort shit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst April 7, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2010 Gaat allemaal per DHL of UPS. Als het per post zou gaan komen er vaak inklaringskosten bij en duurt het zo maar 4 weken (uit de USA) Heb ook voor mijn vorige auto's (BMW) en ander auto Disco3 nooit problemen gehad met import uit UK. Ik laat jullie wel weten hoe het afloopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst April 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2010 klopt wat je zegt dat we tweedehands duurder zijn dan nieuw in de states maar vergeet niet je inklaarkosten en de verzend kosten uit de uk btw en dat soort shit GB is een EU-land, dus alleen verzendkosten en het GBP (ca. € 1,15). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst April 7, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2010 klopt. moet alleen iets langer wachten misschien. Dat gezegd hebben duurt de bestelling bij de dealer soms ook 5 of 6 werkdagen. Dus veel problemen heb ik daar niet mee, de prijzen in UK zijn alleen veel gezonder voor mijn portemonnee ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst April 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2010 mijn kadootje voor de auto is binnen ! Amper 3 werkdagen nadat ik het materiaal besteld had is dit ook binnen gekomen. Warempel is de doos opgestuurd vanuit Polen. Ziet er allemaal goed uit. Ga proberen dit a.s. donderdag te monteren in de hobbygarage in Diemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst April 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2010 mijn kadootje voor de auto is binnen ! Amper 3 werkdagen nadat ik het materiaal besteld had is dit ook binnen gekomen. Warempel is de doos opgestuurd vanuit Polen. Ziet er allemaal goed uit. Ga proberen dit a.s. donderdag te monteren in de hobbygarage in Diemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst April 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2010 Mag ik je vragen bij welke ebay gebruiker je de aandrijfassen besteld hebt? Heb je misschien een linkje? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst April 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2010 (bewerkt) De aanbieder is te vinden op http://shop.ebay.nl/jeepchryslerparts/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686 Echt top service. De aandrijfassen kosten 99,95 pond per stuk = 113 euro. En echt nieuw, niet reconditioned. En wat te denken van de remschijven. In nederland bij een brezan of zo al gauw 90 euro. Daar slechts 22,50 pond. Remblokken hier 78 euro, daar 15 pond ! En volgens mij echt prima kwaliteit hoor, de meeste verpakking geven aan made in USA. Heel vreemd, het verensetje voor de parkeerremschoenen : made in china...... April 12, 2010 bewerkt door tonnie345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst April 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2010 De aanbieder is te vinden op http://shop.ebay.nl/jeepchryslerparts/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686Echt top service. De aandrijfassen kosten 99,95 pond per stuk = 113 euro. En echt nieuw, niet reconditioned. En wat te denken van de remschijven. In nederland bij een brezan of zo al gauw 90 euro. Daar slechts 22,50 pond. Remblokken hier 78 euro, daar 15 pond ! En volgens mij echt prima kwaliteit hoor, de meeste verpakking geven aan made in USA. Heel vreemd, het verensetje voor de parkeerremschoenen : made in china...... Bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst April 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2010 beste Michiel, leuk jouw opmerking onder je naam. Nou ben ik dit weekend dus weg geweest met de Jeep, naar Florence ! Wel nog even zaterdagochtend de schokbrekers rondom vernieuwd, en na een vluchtige controle een aanhanger gehuurd en vertrokken naar Italie. De reden was dat ik materiaal voor mijn werk moest ophalen bij de fabriek. Afijn, ik ben ook weer terug gekomen, en helemaal zonder problemen met de Jeep. De aanhanger woog 1100 kg en het materiaal wat ik heb opgehaald nog eens 1500 kg. Geen centje pijn over de bergen. Nou ja, dat is niet helemaal waar voor mijn portemonnee : Het verbruik had ik ruim ingeschat echter kwam toch nog iets hoger. 3075 km met een gemiddeld verbruik van ... (fijn zo een boordcomputer) 24,9 liter per 100 km. Ruim 750 liter benzine dus. Maar wat heb ik genoten ! Daarbij kwam dat het mooi weer was in Italie, dus de afgelopen maandag lekker gerelakst. Mag ook wel, want de aanhanger met een hoge gesloten opbouw zorgde er wel voor dat de combinatie niet harder ging dan 90 km per uur. Heb mede daardoor heen zowel als terug ruim 20 uur nodig gehad voor de trip. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst April 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2010 Heerlijk zo'n trip! Daar ben ik wel jaloers op. En zo te horen de Jeep ook goed gefixed Dat verbruik is wel heel heftig overigens. Zonder aanhanger loopt ie een stuk zuiniger. Ben vorig jaar met de ZJ naar Italie geweest, en toen liep mijn 4.0 ongeveer 1 op 8 á 9. Ik moet de steekassen nog bestellen, maar dat klinkt dus als een aanrader. Voor de zomer komen ze er bij mij ook onder! Ik zie net overigens dat ze ook de homokineet los verkopen. Ik heb namelijk nog twee steekassen liggen waarvan alleen de homokineten op zijn... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep gc remie Geplaatst April 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2010 jip ze zijn ook los te koop. en het is goed zelf te verwiselen. je tikt ze zo van de as af. ik heb ze bij boris besteld voor 179 euris per stuk. http://grandcherokeeparts.nl/grandcherokeepa/index.php?cattype=P&hoofdcategorie=_NEWPARTS_CHEROKEE&subcategorie=549&productid=5480&eurosub= Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst April 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2010 ruilen ???? ....Grapje !!! Zou wel mooi zijn, toch lees ik op het forum dat 1:6 haalbaar is voor de ZJ 5.2. Maar dan geen hoge bergen denk ik. Enig idee wat zo een ding doet op gas, of moet je dan meteen een lpg-aanhangwagen meenemen ? Alleen de homokineten verwisselen is volgens mij best een heel karwei. Vandaar dat ik maar direct de hele assen heb besteld. Kijk voor de zekerheid of jij wellicht geen kruiskoppelingen (U-joints) hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst April 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2010 jip ze zijn ook los te koop.en het is goed zelf te verwiselen. je tikt ze zo van de as af. ik heb ze bij boris besteld voor 179 euris per stuk. http://grandcherokeeparts.nl/grandcherokeepa/index.php?cattype=P&hoofdcategorie=_NEWPARTS_CHEROKEE&subcategorie=549&productid=5480&eurosub= Ik dus in de UK de complete assen voor 99,50 pond oftewel 113 euro. Kwam alleen voor alle overige delen daarnaast op 49 euro verzendkosten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst April 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2010 ruilen ???? ....Grapje !!!Zou wel mooi zijn, toch lees ik op het forum dat 1:6 haalbaar is voor de ZJ 5.2. Maar dan geen hoge bergen denk ik. En geen aanhager van 2500Kg Enig idee wat zo een ding doet op gas, of moet je dan meteen een lpg-aanhangwagen meenemen ? Ik heb bij de mijne het gas eruit gesloopt. Was geen G3, en dus erg duur in wegenbelasting. Het verbruik ligt ook hoger dan bij benzine. In mijn geval ben ik op benzine goedkoper af. Maar ik rijdt ook niet zo veel. De actieradius op LPG is erg klein. Zonder aanhanger kon ik met veel moeite 300km rijden. Op trips zoals jij gemaakt hebt, rijd je dan dus van pomp naar pomp Alleen de homokineten verwisselen is volgens mij best een heel karwei. Vandaar dat ik maar direct de hele assen heb besteld. Kijk voor de zekerheid of jij wellicht geen kruiskoppelingen (U-joints) hebt. Ik heb er nu twee steekassen met kruisjes (maar zonder ABS ringen)inzitten. De kapotte homokineten liggen in de schuur (complete steekassen). En het scheelt per kant toch bijn € 40,-. Dus daar wil ik wel even voor zweten . Ik zag dat ook de wiellagers (voor) daar gunstig geprijst zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst April 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2010 Volgens mij is het overal veel goedkoper dan in dit land.... Heb ik ook zo ervaren met onderdelen en acc. voor mijn BMW en mijn Landrover. Zelfs off-road banden (sorry Ramstein) van bijvoorbeeld het merk Maxxis liggen in Duitsland op de helft van de prijs in Nederland. Ik heb eens geinformeerd bij Brezan naar mijn schokbrekers van Monroe. Worden op het internet aangeboden voor 100 euro per twee stuks, bij Brezan met de hoogste korting 78 euro ex.btw per stuk, das bijna 100 euro per stuk...... De Brezan-man ging bellen en vertelde dat 50 euro zijn inkoop was...... en dat hij ze daarvoor niet kon leveren. Dezelfde schokbrekers kosten in USA .... 34 dollar per stuk. en in UK omgerekend 36 euro per stuk. Het internet is zo slecht nog niet, of het moet slecht zijn voor de tussenhandel die te veel wil verdienen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.