Bleek Geplaatst April 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2010 Na een ritje vandaag ben ik even onder de jeep gekropen met de vetspuit. Toen ik bij de kruisjes kwam aan mijn vooras voelde ik dat er op 1 wat speling zit (rechts voor). Nu is mijn vraag moet dit direct vervangen worden of kan dit nog even wachten? ff fotootje gepikt uit de how too maar om dit kruisje gaat het En hoe weet ik welke ik moet bestellen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst April 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2010 als ik van u was vervangen heb dit op stock Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 5, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2010 als ik van u was vervangen heb dit op stock Hey Steven Het leek mij ook het beste ja om dit te vervangen en moet ik dan gelijk de andere kant ook doen? Stuur anders even de kosten via pb naar me dan zien we wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst April 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2010 Heey Patrick, Beste is gelijk alle 2 vervangen, anders is het volgende maand straks de ander;) En dan heb je ook net de smaak te pakken:D Gr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 5, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2010 Hey Rick Ja dat adviseerde Steven(zino) ook dus word aan gewerkt . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 10, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2010 Zo kruisjes zijn vervangen dus deze mag wel op slot dacht ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst April 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 11, 2010 en was alles in orde ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 11, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 11, 2010 en was alles in orde ??? Ja hoor alles zit goed volgens mij anders had ik het al gemerkt denk ik Toch weer wat geleerd gister:thumbsup: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2010 Zit toch een probleempje denk ik want zag dat hij wat olie lekte langs de steekas Alles schoongemaakt en nu even kijken waar het precies vandaan komt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst April 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2010 Keering in de asbuis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2010 Keering in de asbuis. Dus de boel terug uit elkaar en nieuwe keering er in steken of is het mogelijk dat deze keering gewoon niet helemaal lekker zit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst April 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2010 Nieuwe erin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2010 OKe thanks weet ik weer wat kan gaan doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2010 Zit toch een probleempje denk ik want zag dat hij wat olie lekte langs de steekas Alles schoongemaakt en nu even kijken waar het precies vandaan komt Welke kant? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2010 Welke kant? Het is aan de bijrijders kant. De bestuurderskant is helemaal droog Kant het zijn dat er wat vuiligheid tussen zit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2010 Het is aan de bijrijders kant.De bestuurderskant is helemaal droog Kant het zijn dat er wat vuiligheid tussen zit? Hmmm Tis een lastige om te vervangen. De keering zit bij je vacuum gedeelte van je vooras. Bestel er minimaal 2 als je er aan gaat beginnen. Tis geen simpel klusje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2010 Hmmm Tis een lastige om te vervangen. De keering zit bij je vacuum gedeelte van je vooras.Bestel er minimaal 2 als je er aan gaat beginnen. Tis geen simpel klusje. Oh dat zijn geen goeie berichten haha was al blij dat ik de kruisjes erin kreeg. Heb al contact gehad met zino en volgens hem zou het kunnen dat er wat rotzooi tussen is gekomen, dus ff goed in de gaten houden. Het rare vind ik dat de kruisjes zaterdag gestoken zijn en nu pas is hij begonnen met lekken. Als ik de keering geraakt hebt met het terug steken van de steekassen zou je toch gelijk een lekkage moeten zien,of is dit heel kort door de bocht? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst April 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2010 Oh dat zijn geen goeie berichten haha was al blij dat ik de kruisjes erin kreeg.Heb al contact gehad met zino en volgens hem zou het kunnen dat er wat rotzooi tussen is gekomen, dus ff goed in de gaten houden. Het rare vind ik dat de kruisjes zaterdag gestoken zijn en nu pas is hij begonnen met lekken. Als ik de keering geraakt hebt met het terug steken van de steekassen zou je toch gelijk een lekkage moeten zien,of is dit heel kort door de bocht? Die oliekering zit bij de 4wd schakelaar dus bijna aan het einde van je steekas. Als de kering daar dus lek gaat moet de olie eerst nog een stuk door je as lopen voordat hij naar buiten komt, dus mischien vandaar dat het ff duurde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2010 Die oliekering zit bij de 4wd schakelaar dus bijna aan het einde van je steekas. Als de kering daar dus lek gaat moet de olie eerst nog een stuk door je as lopen voordat hij naar buiten komt, dus mischien vandaar dat het ff duurde wist niet dat die zo ''diep'' zat ik heb vanaf zaterdag een km of 50 a 60 gereden en gister nog alles bekeken en toen was er nog niks te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst April 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2010 Tjah als er een beetje zand in de asbuis zit kan het natuurlijk al wat langer duren. Het is inderdaad een lastig klusje ik heb het een tijdje geleden ook gedaan. Heb er toen zelf een soort van pullie trekker voor gemaakt. De kering moet er door het gat van de vacuumschakelaar in dus deze moet ook gedemonteerd worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2010 Tjah als er een beetje zand in de asbuis zit kan het natuurlijk al wat langer duren.Het is inderdaad een lastig klusje ik heb het een tijdje geleden ook gedaan. Heb er toen zelf een soort van pullie trekker voor gemaakt. De kering moet er door het gat van de vacuumschakelaar in dus deze moet ook gedemonteerd worden. Hmm dat word nog wat dan. Ik ga zo alles schoonmaken en ik moet nog ergens naar toe dus daarna even kijken wat te doen ermee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst April 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2010 (bewerkt) en als er een kruisje vervangen moet worden zie ik niet waarom je de andere kant ook moet doen kan jaren tussen zitten dat de ander aan de beurt is of je moet je vervelen. Ik 5 jaar en 30.000 km waarvan het meest in terrein is mn linker kruisje voor pas 1 keer gesneuveld. Meeste de aandrijfas kruisjes en rechtsvoor aan de kant van de vacuumschakelaar ( bijrijderskant) kering rechtsvoor kan verschillende oorzaken hebben de 2 assen pakken niet goed inelkaar ( in de vacuum schakelaar) in de ene zit een kunststoflagertje of een naaldlagertje als je onder de auto zit en de deksel van je vacuum verwijderd zit er gelijk links aan de kant van het dif , een kunstoflagertje wat ook versleten kan zijn. Kun je proberen met een schoevedraaier of er speling zit in de as daar links. Ook komt veel voor dat er door zand bij de kering de as dunner is door slijtage waardoor de olie erdoor komt. Als laatste kan je as buis krom zijn. Om de kering eruit tehalen steek je van de wielzijde er een draadeind in waar aan het eind een platte ring zit die net iets groter is dan je kering. de nieuwe kun je er ook zo indrukken. dus benodigd draadeind, platte ring en 2 moeren om hem op zn plaats te houden. April 14, 2010 bewerkt door dezperado Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2010 en als er een kruisje vervangen moet worden zie ik niet waarom je de andere kant ook moet doenkan jaren tussen zitten dat de ander aan de beurt is of je moet je vervelen. Ik 5 jaar en 30.000 km waarvan het meest in terrein is mn linker kruisje voor pas 1 keer gesneuveld. Meeste de aandrijfas kruisjes en rechtsvoor aan de kant van de vacuumschakelaar ( bijrijderskant) Tja heb het gevraagd en er waren er meerdere die zeiden dat het beste was om ze allebei te doen (ook buitenom het forum) vandaar mijn keus om ze dan maar allebei te doen. Alleen jammer dat ik u met een klein lekje zit maar daar gaan we zo aan verder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst April 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2010 de adviseurs om beide kanten te doen zijn meestal de leveranciers van de onderdelen:lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2010 Kom net bij Zino vandaan en de lekkage blijkt mee te vallen en is er waarschijnlijk niks aan de hand. Zal het in ieder geval even goed in de gaten houden:yes: Dez bedankt voor de tips ik hoop ze niet nodig te hebben maar dat zal blijken:thumbsup: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.