Spring naar bijdragen

kruisjes vooras


Bleek
 Share

Recommended Posts

Na een ritje vandaag ben ik even onder de jeep gekropen met de vetspuit.

Toen ik bij de kruisjes kwam aan mijn vooras voelde ik dat er op 1 wat speling zit (rechts voor).

Nu is mijn vraag moet dit direct vervangen worden of kan dit nog even wachten?

ff fotootje gepikt uit de how too maar om dit kruisje gaat het

Steekas%20in%20buis.jpg

En hoe weet ik welke ik moet bestellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is aan de bijrijders kant.

De bestuurderskant is helemaal droog

Kant het zijn dat er wat vuiligheid tussen zit?

Hmmm Tis een lastige om te vervangen. De keering zit bij je vacuum gedeelte van je vooras.

Bestel er minimaal 2 als je er aan gaat beginnen. Tis geen simpel klusje.:frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm Tis een lastige om te vervangen. De keering zit bij je vacuum gedeelte van je vooras.

Bestel er minimaal 2 als je er aan gaat beginnen. Tis geen simpel klusje.:frusty:

Oh dat zijn geen goeie berichten haha was al blij dat ik de kruisjes erin kreeg.

Heb al contact gehad met zino en volgens hem zou het kunnen dat er wat rotzooi tussen is gekomen, dus ff goed in de gaten houden.

Het rare vind ik dat de kruisjes zaterdag gestoken zijn en nu pas is hij begonnen met lekken.

Als ik de keering geraakt hebt met het terug steken van de steekassen zou je toch gelijk een lekkage moeten zien,of is dit heel kort door de bocht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh dat zijn geen goeie berichten haha was al blij dat ik de kruisjes erin kreeg.

Heb al contact gehad met zino en volgens hem zou het kunnen dat er wat rotzooi tussen is gekomen, dus ff goed in de gaten houden.

Het rare vind ik dat de kruisjes zaterdag gestoken zijn en nu pas is hij begonnen met lekken.

Als ik de keering geraakt hebt met het terug steken van de steekassen zou je toch gelijk een lekkage moeten zien,of is dit heel kort door de bocht?

Die oliekering zit bij de 4wd schakelaar dus bijna aan het einde van je steekas. Als de kering daar dus lek gaat moet de olie eerst nog een stuk door je as lopen voordat hij naar buiten komt, dus mischien vandaar dat het ff duurde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die oliekering zit bij de 4wd schakelaar dus bijna aan het einde van je steekas. Als de kering daar dus lek gaat moet de olie eerst nog een stuk door je as lopen voordat hij naar buiten komt, dus mischien vandaar dat het ff duurde

wist niet dat die zo ''diep'' zat ik heb vanaf zaterdag een km of 50 a 60 gereden en gister nog alles bekeken en toen was er nog niks te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjah als er een beetje zand in de asbuis zit kan het natuurlijk al wat langer duren.

Het is inderdaad een lastig klusje ik heb het een tijdje geleden ook gedaan.

Heb er toen zelf een soort van pullie trekker voor gemaakt.

De kering moet er door het gat van de vacuumschakelaar in dus deze moet ook gedemonteerd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjah als er een beetje zand in de asbuis zit kan het natuurlijk al wat langer duren.

Het is inderdaad een lastig klusje ik heb het een tijdje geleden ook gedaan.

Heb er toen zelf een soort van pullie trekker voor gemaakt.

De kering moet er door het gat van de vacuumschakelaar in dus deze moet ook gedemonteerd worden.

Hmm dat word nog wat dan.:frusty:

Ik ga zo alles schoonmaken en ik moet nog ergens naar toe dus daarna even kijken wat te doen ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en als er een kruisje vervangen moet worden zie ik niet waarom je de andere kant ook moet doen

kan jaren tussen zitten dat de ander aan de beurt is of je moet je vervelen.

Ik 5 jaar en 30.000 km waarvan het meest in terrein is mn linker kruisje voor pas 1 keer gesneuveld. Meeste de aandrijfas kruisjes en rechtsvoor aan de kant van de vacuumschakelaar ( bijrijderskant)

kering rechtsvoor kan verschillende oorzaken hebben

de 2 assen pakken niet goed inelkaar ( in de vacuum schakelaar) in de ene zit een kunststoflagertje of een naaldlagertje

als je onder de auto zit en de deksel van je vacuum verwijderd zit er gelijk links aan de kant van het dif , een kunstoflagertje wat ook versleten kan zijn. Kun je proberen met een schoevedraaier of er speling zit in de as daar links.

Ook komt veel voor dat er door zand bij de kering de as dunner is door slijtage waardoor de olie erdoor komt.

Als laatste kan je as buis krom zijn.

Om de kering eruit tehalen steek je van de wielzijde er een draadeind in waar aan het eind een platte ring zit die net iets groter is dan je kering. de nieuwe kun je er ook zo indrukken.

dus benodigd draadeind, platte ring en 2 moeren om hem op zn plaats te houden.

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en als er een kruisje vervangen moet worden zie ik niet waarom je de andere kant ook moet doen

kan jaren tussen zitten dat de ander aan de beurt is of je moet je vervelen.

Ik 5 jaar en 30.000 km waarvan het meest in terrein is mn linker kruisje voor pas 1 keer gesneuveld. Meeste de aandrijfas kruisjes en rechtsvoor aan de kant van de vacuumschakelaar ( bijrijderskant)

Tja heb het gevraagd en er waren er meerdere die zeiden dat het beste was om ze allebei te doen (ook buitenom het forum) vandaar mijn keus om ze dan maar allebei te doen.

Alleen jammer dat ik u met een klein lekje zit maar daar gaan we zo aan verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom net bij Zino vandaan en de lekkage blijkt mee te vallen en is er waarschijnlijk niks aan de hand.

Zal het in ieder geval even goed in de gaten houden:yes:

Dez bedankt voor de tips ik hoop ze niet nodig te hebben maar dat zal blijken:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...