Spring naar bijdragen

ASO in Leiden


BUFFALO
 Share

Recommended Posts

Jeepers!

Heeft niemand het bericht meegekregen dat de gemeenteraad in Leiden het een goed idee vindt om de bekende ASO bakken aan te pakken door er hogere parkeergeld voor te vragen?

Het zou gebaseerd zijn op de extra vervuiling wat zo'n bak met zich mee brengt.

Volgens Leiden slaan ze twee vliegen in 1 klap: luchtvervuiling en parkeer problemen.

Nou stond ik laatst in Leiden ( god weet waarvoor tongue.gif ) geparkeerd met naast mij een 16 jaar oude Ford Fiësta met een kachelpijp van hier tot Tokio en daar kwam een rotzooi uit laugh.giflaugh.gif

OK, ik stond wel geparkeerd en zij konden geen plek vinden, dus in alle eerlijkheid, wanneer ik daar niet had gestaan, hadden er twee of meer Fordjes kunnen staan tongue.gif

Wanneer hebben ze in Leiden koopzondag? ph34r.gifph34r.gif

Kijk hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allee, niet gelijk paniekeren. Volgens mij is een Jeepje helemaal geen asobak. Het blijft natuurlijk een vreemd plan, we betalen allemaal wegenbelasting en met een asobak zelfs heel veel.

Maar volgens de plannen in Nijmegen was m'n CJ geen asobak. Echter, m'n andere auto -een hele beschaafde on-asobak, een chrysler voyager- was ineens een asobak! Terwijl men het toch echt alleen maar over grote 4wd's had gehad. Dus zou ik voortaan alleen nog maar met m'n 4wd mogen parkeren in nijmegen. Jetzt bricht mir die holzschuhe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by MudMiep@Mar 20 2005, 14:21

Dit soort berichten roepen bij mij spontaan ASO-gevoelens op.

Of ja ...aso....eigenlijk meer baldadigheid mad.gif zoals rotondes blokkeren met jeeps of alle parkeerplaatsen in een straat toe-eigenen

of  of  of  of  ......... nog veel meer

of of of:

De A2 blokkeren doet het ook altijd goed,

maar nogmaals, een gewoon Jeepje heeft helemaal geen last van dit soort maatregelen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, daar gaan we weer... SUV's hebben het weer gedaan.

SUV wordt dus ook nu weer in de politiek als term gebruikt om een bepaalde categorie auto's aan te duiden. Door politici die dus net zoveel kaas hebben gegeten van kennis van autos als gevoel voor understatement.' dry.gif

Dit is ook een SUV,

simba1.jpg

nieuwe van Fiat. Verbruik waarschijnlijk ergens tussen de 1:15 en 1:20.

Die bedoelen ze natuurlijk niet...maar het is een SUV.

Waar komt het op neer?

Ze moeten per merk voor elk type auto gaan bepalen of het 'aso' is of niet, anders gaan ze zichzelf enorm voor schut zetten.

Als het om alleen maten gaat, dan komen er erg veel 'normale'' personenwagens ook niet meer in.

Als het om uitstoot gaat, dan kan Leiden dicht, want de bestelbusjes en vrachtwagens vervuilen uiteraard veel meer dan de meeste personenwagens.

....storm in een glas politiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by BUFFALO@Mar 20 2005, 20:00

suf, dus cool.gif <div align="right">

Ja suf, hebben dat soort mensen nu echt niets beter te doen.

Turnhout had vroeger een mooie winkelstraat, langs twee kanten parkeren, OK wel 1 richtingsverkeer.

Nu is het voetgangers zone, om de 2 panden staat er 1 leeg of te koop.

Mensen blijven weg uit de binnenstad en trekken naar de shops buiten het centrum.

Goed werk van die gasten.

Kunnen ze over een paar jaar weer iets onzinnigs verzinnen om de mensen de stad in te krijgen. Gratis parkeren bijv. sad.gif

Brugge Belgie:groot of klein, men betaald gewoon 30 € per dag ook op zondag, moet geen moeite doen om met kleingeld te knoeien, stoppen gewoon een overschrijvingsformulier onder de ruiten wisser.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...