Spring naar bijdragen

onderhoudskosten


Bouwhelm
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal, Nice to meet u all,

Dit is mijn eerste post, en ik ben een newbie wat jeeps betreft. Ik ben op dit moment een leaserijder (prive/zakelijk) maar daar wil ik vanaf: Ik wil een Jeep:-)

Ik heb nog nooit een auto gekocht, alleen maar geleased vandaar mijn vraag over de autokosten bij een cherokee bouwjaar tussen de '91 - '96.

Na wat zoekwerk schatte ik een dealer onderhouden jeep xj op ongeveer 1000 euro per jaar gemiddeld (tussen 850-1250 euro). Is dit reeel of moet ik meer gaan reserveren?

Ik bedoel dan niet de al te gekke zaken dat er ineens een airco vervangen moet worden voor 1500 euro, maar gewoon grote beurt, apk en de reparatie's.

(btw: Ik heb bijna toestemming van mijn vriendin biggrin.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb dezelfde "knoop doorgehakt", hou nu mijn zakelijke km's bij, omdat ik voor dat belastinggeld wel een leukere auto kon rijden.

Ook een Jeep aangeschaft uit 92 (uiteraard na aankoopkeuring), gelijk 1500 geinvesteerd in achterstallig onderhoud.

Houdt wel rekening met 80 euro/maand aan belasting en een gebruik van 1:7.

Over de jaarlijkse onderhoudkosten weet ik nog niet zoveel, maar na een grote beurt van 650 euro moet die toch zonder extra kosten een jaar verder kunnen ?

Kon ook een ""dealeronderhouden" Jeep kopen, maar die dealer bleek niet betrouwbaar (officiele "five star" merkdealer Jan Hop !!).

Koop maar van particulier (marktplaats) en doe een aankoopkeuring bij een Jeepdealer (blijf erbij tijdens de keuring!).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by johnm@Mar 14 2005, 10:29

Heb dezelfde "knoop doorgehakt", hou nu mijn zakelijke km's bij, omdat ik voor dat belastinggeld wel een leukere auto kon rijden.

Ook een Jeep aangeschaft uit 92 (uiteraard na aankoopkeuring), gelijk 1500 geinvesteerd in achterstallig onderhoud.

Houdt wel rekening met 80 euro/maand aan belasting en een gebruik van 1:7.

Over de jaarlijkse onderhoudkosten weet ik nog niet zoveel, maar na een grote beurt van 650 euro moet die toch zonder extra kosten een jaar verder kunnen ?

Kon ook een ""dealeronderhouden" Jeep kopen, maar die dealer bleek niet betrouwbaar (officiele "five star" merkdealer  Jan Hop !!).

Koop maar van particulier (marktplaats) en doe een aankoopkeuring bij een Jeepdealer (blijf erbij tijdens de keuring!).

<div align="right">

Ik heb idd de belasting en verzekering reeds uitgerekend. Het verbruik van 1 op 7 neem je voor lief als je een Jeep rijdt..toch?

Goeie tip om een aankoopkeuring te doen, thnx. Dus een grote beurt kost 650 euro? Dan gemiddeld 1000 euro per jaar heb ik ruim genoeg ingeschat...?

Ik heb mijn leasecontract zojuist opgezegd, halverwege juni 2005 zal er dus een Jeep voor de deur moeten staan :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb idd de belasting en verzekering reeds uitgerekend. Het verbruik van 1 op 7 neem je voor lief als je een Jeep rijdt..toch?

da's wel zuinig genomen die 1 op 7, wacht maar tot je rechtervoet wat meer druk geeft op je gaspedaal ( omdat dat zo leuk is in de modder biggrin.gif )

dan lust ie wel wat meer benzine, maar dat neem je met alle plezier voor lief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha oke, het verbruik zal idd met een zware voet en in de modder nog hoger zijn..dat boeit mij niet zo... :-)

Ik wil gewoon zeker zijn dat ik met 1000 euro per jaar het onderhoud normaal kan doen, anders moet ik meer financien aanwenden.

Maar als ik het goed begrijp kom je als jeeper met 1000 euro per jaar wel goed rond voor normaal onderhoud?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een goeie manier om te besparen is om het zelf te doen. olie verversen en dat soort dingen zijn echt niet moeilijk en je bespaart jezelf toh heel wat hele dure uren dat een monteur er mee bezig is. ook het doorsmeren is iets wat je naar mijn mening het beste zelf kan doen want de garage heeft nog wel is de neiging om de kantjes eraf te lopen en niet genoeg vet te gebruiken. en voor deze simpele dingen heb je geen brug of iets dergelijks nodig. wees alleen niet bang voor een paar vieze handen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...