Spring naar bijdragen

automaat zj


Recommended Posts

hallo , ik heb een probleem met mijn automaat hij schakelt niet door naar z,n 3e versnelling en als die het wel doet dan gaat ie direct naar 4 en 5

eerst was het zo nu en dan als ie koud was maar nu doet ie het steeds

wie weet er wat

gr peter

Goede avond,

ik heb ook een zj uit 96' maar ik heb geen 5de versnelling?

dus misschien tel je met het schakelen verkeerd?

of ik mis een versnelling :whistle: lijkt me sterk

bewerkt door invader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond,

ik heb ook een zj uit 96' maar ik heb geen 5de versnelling?

dus misschien tel je met het schakelen verkeerd?

of ik mis een versnelling :whistle: lijkt me sterk

hij schakeld van 1 naar 2 dan hapert ie dan gaat ie naar 3 en 4 en dan de overdrive of 5 ik heb van morgen wel 5 x geteld

maar goed wel of geen 5 de bak hapert nu heb ik wel begrepen dat je de rembanden kunt afstellen dus dat ga ik maar even proberen

bewerkt door peetlimited
niet volledig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je iets niet weet is vragen niet stom.:whistle:

Van nature heeft een automaat altijd een beetje slip, dat komt door de koppelomvormer.

Als je op kruissnelheid bent en geen gas bijgeeft, schakelt de lock-up in en dat scheelt zo'n 200-300 toeren per minuut. Omdat er dan directe verbinding is scheelt dat weer in brandstof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er volgens mij ook maar 4:yes:,

en Chris?

Domme vragen bestaan niet,alleen domme antwoorden :unsure:

beste mede jeepers het maakt niet uit hoeveel versnellingen hoor

wou alleen maar een oplossing voor mijn probleem:unsure: ergens tussen het schakelen in gaat ie nergens in en dan met ruk gaat ie er opeens in

vr gr peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 vragen dan:

- goede transmissievloeistof gebruikt.

- Als je de overdrive uitschakelt, zou de auto in de 3e moeten blijven rijden. Doet hij dat zonder haperen?

Als dat allemaal vlekkeloos is denk ik aan de sensor die er voor zorgt dat bij bepaalde snelheden wordt doorgeschakeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Mijn vorige auto Ford usa (heel anders maar toch) had vorig jaar een schakelprobleem, schakelde op de verkeerde momenten en wilde niet terugschakelen. (soms hoorde je ook een soort klap uit de bak komen alsof die wel wilde schakelen)

Dit was inderdaad een sensor welke de snelheid doorkrijgt en bepaalt dat er geschakeld moet worden.

sccs Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Hoi,

Mijn vorige auto Ford usa (heel anders maar toch) had vorig jaar een schakelprobleem, schakelde op de verkeerde momenten en wilde niet terugschakelen. (soms hoorde je ook een soort klap uit de bak komen alsof die wel wilde schakelen)

Dit was inderdaad een sensor welke de snelheid doorkrijgt en bepaalt dat er geschakeld moet worden.

sccs Ger

zo vanavond de rembanden afgesteld (oei oei wat een precies klusje is dat) maar het probleem wel opgelost gelukkig hij schakelt weer lekker soepeltjes:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je dat zelf gedaan????????

ook foto's van gemaakt???????

mischien de moeite waard om er een "HOW to" van te maken:whistle:

foto´s maken werd lastig er is wel een how to daar ben ik mee aan de slag gegaan maar daarin staat dat je de stelbout op 8 nm moet vastzetten nou vergeethet maar dan rijd ie echt niet meer hoor je moet hem echt handvast zetten en dan echt een paar keer proberen gister echt 4 uren mee zoet geweest als je hem te vast zet brand je remband echt op hoor echt een uiterst nauwkeurig klusje het is niet moeilijk als je maar de juiste gereedschappen hebt. die heb ik moeten maken met een buisje en een boutje erin lassen want het stelboutje is een vierkantje van 8 mm en je kunt er slecht bij.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...