peetlimited Geplaatst April 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2010 hallo , ik heb een probleem met mijn automaat hij schakelt niet door naar z,n 3e versnelling en als die het wel doet dan gaat ie direct naar 4 en 5 eerst was het zo nu en dan als ie koud was maar nu doet ie het steeds wie weet er wat gr peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
invader Geplaatst April 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2010 (bewerkt) hallo , ik heb een probleem met mijn automaat hij schakelt niet door naar z,n 3e versnelling en als die het wel doet dan gaat ie direct naar 4 en 5eerst was het zo nu en dan als ie koud was maar nu doet ie het steeds wie weet er wat gr peter Goede avond, ik heb ook een zj uit 96' maar ik heb geen 5de versnelling? dus misschien tel je met het schakelen verkeerd? of ik mis een versnelling lijkt me sterk April 14, 2010 bewerkt door invader Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peetlimited Geplaatst April 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2010 (bewerkt) Goede avond,ik heb ook een zj uit 96' maar ik heb geen 5de versnelling? dus misschien tel je met het schakelen verkeerd? of ik mis een versnelling lijkt me sterk hij schakeld van 1 naar 2 dan hapert ie dan gaat ie naar 3 en 4 en dan de overdrive of 5 ik heb van morgen wel 5 x geteld maar goed wel of geen 5 de bak hapert nu heb ik wel begrepen dat je de rembanden kunt afstellen dus dat ga ik maar even proberen April 15, 2010 bewerkt door peetlimited niet volledig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst April 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2010 Ik heb ook maar vier versnellingen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst April 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2010 Volgens mij heb ik er 3 plus een overdrive en een lock-up, die sommigen voor een versnelling aanzien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst April 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2010 ff een stomme vraag maar wat is die Lock-up dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst April 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2010 Als je iets niet weet is vragen niet stom. Van nature heeft een automaat altijd een beetje slip, dat komt door de koppelomvormer. Als je op kruissnelheid bent en geen gas bijgeeft, schakelt de lock-up in en dat scheelt zo'n 200-300 toeren per minuut. Omdat er dan directe verbinding is scheelt dat weer in brandstof. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beagle Geplaatst April 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2010 Heb er volgens mij ook maar 4:yes:, en Chris? Domme vragen bestaan niet,alleen domme antwoorden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peetlimited Geplaatst April 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2010 Heb er volgens mij ook maar 4:yes:,en Chris? Domme vragen bestaan niet,alleen domme antwoorden beste mede jeepers het maakt niet uit hoeveel versnellingen hoor wou alleen maar een oplossing voor mijn probleem:unsure: ergens tussen het schakelen in gaat ie nergens in en dan met ruk gaat ie er opeens in vr gr peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst April 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2010 Dan even een vraag: wanneer is er voor het laatst olie en filter vernieuwd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WJ-Theo Geplaatst April 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2010 Als je iets niet weet is vragen niet stom.. Dat wist ik niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peetlimited Geplaatst April 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2010 Dan even een vraag: wanneer is er voor het laatst olie en filter vernieuwd? 2 maanden geleden maar daarvoor deed ie het alleen koud nu doet ie het ook warm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst April 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2010 2 vragen dan: - goede transmissievloeistof gebruikt. - Als je de overdrive uitschakelt, zou de auto in de 3e moeten blijven rijden. Doet hij dat zonder haperen? Als dat allemaal vlekkeloos is denk ik aan de sensor die er voor zorgt dat bij bepaalde snelheden wordt doorgeschakeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joker Geplaatst April 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2010 Hoi, Mijn vorige auto Ford usa (heel anders maar toch) had vorig jaar een schakelprobleem, schakelde op de verkeerde momenten en wilde niet terugschakelen. (soms hoorde je ook een soort klap uit de bak komen alsof die wel wilde schakelen) Dit was inderdaad een sensor welke de snelheid doorkrijgt en bepaalt dat er geschakeld moet worden. sccs Ger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peetlimited Geplaatst April 29, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2010 Hoi,Mijn vorige auto Ford usa (heel anders maar toch) had vorig jaar een schakelprobleem, schakelde op de verkeerde momenten en wilde niet terugschakelen. (soms hoorde je ook een soort klap uit de bak komen alsof die wel wilde schakelen) Dit was inderdaad een sensor welke de snelheid doorkrijgt en bepaalt dat er geschakeld moet worden. sccs Ger zo vanavond de rembanden afgesteld (oei oei wat een precies klusje is dat) maar het probleem wel opgelost gelukkig hij schakelt weer lekker soepeltjes:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rdh01 Geplaatst April 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2010 Heb je dat zelf gedaan???????? ook foto's van gemaakt??????? mischien de moeite waard om er een "HOW to" van te maken:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peetlimited Geplaatst April 30, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2010 Heb je dat zelf gedaan????????ook foto's van gemaakt??????? mischien de moeite waard om er een "HOW to" van te maken:whistle: foto´s maken werd lastig er is wel een how to daar ben ik mee aan de slag gegaan maar daarin staat dat je de stelbout op 8 nm moet vastzetten nou vergeethet maar dan rijd ie echt niet meer hoor je moet hem echt handvast zetten en dan echt een paar keer proberen gister echt 4 uren mee zoet geweest als je hem te vast zet brand je remband echt op hoor echt een uiterst nauwkeurig klusje het is niet moeilijk als je maar de juiste gereedschappen hebt. die heb ik moeten maken met een buisje en een boutje erin lassen want het stelboutje is een vierkantje van 8 mm en je kunt er slecht bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.