Spring naar bijdragen

Hallo


 Share

Recommended Posts

De carosserie in ieder geval controleren, slechte plekken zijn vaak : onderkant van de dorpel voor de achterwielen, kofferbak bodem net naast en voor de achterwielkasten.

Uitlaatspruitstuk op scheuren controleren door met een zaklamp tussen de inlaten door te schijnen, scheuren komen voor bij de aansluitingen van de diverse pijpen aan elkaar.

Elektrische ramen, AB deuren, Airco, bedrading algemeen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Bedankt voor de tips zover al. Ik ben vandaag wezen kijken en het valt me allerzins mee. Het is geen nieuwe auto en de auto heeft zeker zijn probleempjes, maar daar is het geld ook wel naar als ik zeggen mag. De eerste problemen die ik tegen kwam was een beetje oppervlakteroest rondom het voorspatboard waar carrosserie is weg gezaagd en een klein beetje roest aan de onderkant van 1 van de achter-zijruiten. Zeer recentelijk is de uitlaatdemper vervangen voor een mooie rechte pijp, vroeger kon ik dat wel waarderen maar nu ga ik er weer een demper tussen zetten als ik hem ga kopen. Verder doen 2 van de 4 electrische ramen het niet en de centrale vergrendeling werkt ook niet. Ook ontbreekt de radio en de waarschuwingslampjes rechts en links werken niet (is dit een relais wat stuk is??)

Ik moet maandag nog even wat historie nakijken van de auto en besluit dan of ik inderdaad ga kopen, maar het lijkt er wel op.

groetjes

Bob

edit: vraag vergeten te beantwoorden: Nee de overbrengingsverhoudingen worden over het algemeen niet veranderd in IJsland en hier hebben ze redelijk veel ervaring met het ombouwen van 4x4´s.

bewerkt door Bubbi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ramen en cv probleem wil nogal eens een gevolg zijn van kapotte berdrading naar het linkerportier. Meestal eenvoudig te herstellen.

W.b.t de overbrengingsverhoudingen, ik zou er toch een stukje mee rijden. Bij goede verhoudingen maak je ongeveer 2000 t/min bij 100 km/h. Ik neem aan dat ze wel aangepast zijn, gezien de Ijslandse ervaring met aanpassen van 4x4's. Persoonlijk zou ik niet met 35ers op een niet aangepaste wagen willen rijden...... just my 2 cents :D

Succes!

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De wagen is volledig aangepast, maar heeft wel de originele overbrengings verhoudingen, is 2000 rpm te weing op 100kmph?

Maar een update: Ik zal wat langer door moeten zoeken naar mijn aankomende Cherokee denk ik. Deze auto was een stuk slechter dan de lieve verkoper deed voorkomen:no:

IJsland-tripjes ben ik wel voor in hoor:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Bob welkom op dit forum! leuk nog een scandinavier erbij.

mocht je een wat oudere jeep vinden dan zou ik zeker even langs een garage gaan om hem aan de computer te hangen.. Ik heb zelf een 87er hier in Noorwegen. een computeruitlezing vertelt veel over het functioneren van de auto. dit naast de door anderen reeds genoemde aandachtpunten.

kijk ook of je er goede spijkerbanden bij krijgt want die dingen zijn duur..

gr

Gert-Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Bob welkom op dit forum! leuk nog een scandinavier erbij.

mocht je een wat oudere jeep vinden dan zou ik zeker even langs een garage gaan om hem aan de computer te hangen.. Ik heb zelf een 87er hier in Noorwegen. een computeruitlezing vertelt veel over het functioneren van de auto. dit naast de door anderen reeds genoemde aandachtpunten.

kijk ook of je er goede spijkerbanden bij krijgt want die dingen zijn duur..

gr

Gert-Jan

Hi Gert-Jan, het hoge noorde mag inderdaad wel wat meer gepromoot worden;)

Die banden zijn zo ie zo duur, maar het valt hier wel mee hoeveel het kost om ze achter af tew laten zetten, komt voor 4 banden ongeveer neer op 100 euro. 38" banden daar in tegen:whistle: daar heb je hier een hypotheek voor nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...