RonJeep Geplaatst May 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2010 Beste Liefhebbers, Heb eigenlijk altijd wel een auto willen hebben die flink verhoogd is en dan natuurlijk ook met grote banden...als ik zoiets zie vind ik dat echt kicken. Maar ik heb me daar nog nooit echt in verdiept. Gisteren contact gehad met een goede garage (in Amersfoort), dit om een idee te krijgen van de kosten. Wat me o.a. interesseerd is: - Is er dan nog wel dagelijks mee te rijden? - Wat gaat er gebeuren qua rijgedrag (snelweg en lange ritten)? Kortom: "Wat staat me te wachten"? Krijg ook telkens te horen dat de Grand een lastige wagen is, en er constant wel wat defect gaat in de aandrijving omdat de 4wd constant staat ingeschakeld. Dus nu de volgende vraag: - Heb in mijn achterhoofd ook zoiets, dan maar overgaan op een Wrangler en deze liften en voorzien van grote banden. Is dit een betere optie? Heb om een voorstelling te geven een url toegevoegd om jullie te laten zien wat uiteindelijk mijn droom is. Deze vragen zijn puur om me te oriënteren, dus elk advies is van harte welkom. Groeten, Ron Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2010 Goedendag, Leuk filmpje maar het filmpje is van een Cherokee xj en dat is toch een hele andere wagen die makkelijker te liften is als een Grandcherokee zj. Voor een zj worden verhoging verkocht tot pak en hem beet 5.5 a 6.5 inch. Voor een Cherokee XJ zijn al verhogingen te koop van ruim 8 inch. Een grandcherokee heeft rondom spiraalveren. Een cherokee xj heeft voor spiraalveren en achter bladveren. Tot een bepaalde hoogte kan je er goed mee blijven rijden maar als je verder gaat als dat punt komen de ellende en kosten pas. Ik ga er wel vanuit dat jij een Grandcherokee bedoel en niet een Cherokee xj? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RonJeep Geplaatst May 5, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2010 Hoi Michel, Dat filmpje is puur bedoeld om te laten zien wat ongeveer mijn wens is. Daardoor zal ik eerst kijken naar de adviezen en daar dan mee aan de slag te gaan. Thanks.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2010 Krijg ook telkens te horen dat de Grand een lastige wagen is, en er constant wel wat defect gaat in de aandrijving omdat de 4wd constant staat ingeschakeld. Dat dingen constant defect gaan is absoluut geen grand euvel, geldt voor iedere jeep. Als je even tijd hebt, kun je onderstaand topic doorspitten. Komen genoeg van jouw vragen in aan de orde, misschien gelijk genezen:B. Is wel is waar geen extreme lift maar gaat in geleidelijke stappen van een budget boost naar een kleine 7" http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=3291 Uiteindelijk is het maar net wat je wilt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2010 (bewerkt) Mijn idee zou zijn. Koop een liftkit van 5.5 inch. Dan kan je met 33 ers of met fender trimmen 35 ers kwijt. Dan blijven de kosten ook nog een beetje binnen hun perken. Wil je verder dan ga je richting het verhaal van Ogdak. Een schitterend project waarbij je niet over 1 dag ijs moet gaan. Ik ben met mijn jeep nog wat verder gegaan als 7 inch en eerlijk gezegd begon toen de ellende en kwamen de kosten. May 5, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst May 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2010 boven 33" banden kom je om nog een beetje goed te kunnen rijden al wel aan de volgende dingen: - sterkere assen - andere overbrenging - sterker stuurspul (evt. Hydro assist) - trimmen aan body ook zal het ook nodig gaan worden om het uni-body frame te gaan versterken. tenzij je er alleen maar mee over de boulevard wil rijden.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2010 Ik zeg, niet doen. Als je zelf niet kan sleutelen en voor elk wissewasje naar een garage moet, is de lol er snel af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst May 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2010 ik heb mijn ZJ met 5,5 inch verhoogd langere veren, andere reactiearmen,langere schokbrekers, langere remleidingen, verstelbare spoorstangen, 33" banden, disconectable sabilisatiestang voor. en tot op heden gaat alles goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2010 ik heb mijn ZJ met 5,5 inch verhoogdlangere veren, andere reactiearmen,langere schokbrekers, langere remleidingen, verstelbare spoorstangen, 33" banden, disconectable sabilisatiestang voor. en tot op heden gaat alles goed. Maar dat is toch niet extreem liften Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RonJeep Geplaatst May 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2010 Heren, Bedankt voor de reacties, brrrrr....jammer, maar ja ik zou gewoon stom zijn om het te doen gezien de adviezen. M.a.w. moet mijn eisen naar beneden bijstellen. Ontzettend bedankt!!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst May 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2010 zou niet weten waarom je het niet zou doen ja je hebt wat aanpassingen nodig de vooras houd het wel zolang je geen locker gaat plaatsen en niet extreem gaat ofroaden achteras tja zou daar een 8.8 van ford onder zetten stuurhuis kun je zelf redelijk makkelijk verstevigen zou persoonlijk wel voor een longarm systeem gaan je kunt eens kijken bij rusty,s offroad op het net gewoon bellen die mensen hebben wel wat voor leuke prijzen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ghulst Geplaatst May 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2010 Heren,Bedankt voor de reacties, brrrrr....jammer, maar ja ik zou gewoon stom zijn om het te doen gezien de adviezen. M.a.w. moet mijn eisen naar beneden bijstellen. Ontzettend bedankt!!!!!! Als "naar beneden bijstellen" betekent dat je nog steeds tot ruwweg 5,5" kan gaan, dan wel. En dat ziet er nog steeds goed uit hoor. ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.