Spring naar bijdragen

water


Recommended Posts

Hi,

Vandaag zag ik opeens dat aan de passagier kant onder de mat ( voor de voorstoel waar je je voeten plaatst) wat water ligt, ook achter dezelfde voorstoel; ....waar zou dit vandaan kunnen komen? Heel de winter geen last gehad met rijden in sneeuw, etc ( en dat ligt genoeg in Canada). Wat regen van de week gehad...de rubber vloerdoppen lijken goed te zitten...kan het nog ergen anders vandaan kunnen komen; iets dat ik over het hoofd zie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hee, ik heb precies hetzelfde euvel.

Vd winter alle matten eruit gehaald, binnen laten drogen (ergens in een topic vermeld ook) en toen was de auto een tijd goed droog. Vd week zag ik toch dat er onder de vloermatten weer water ligt. Ik snap de tip van Kameel maar geloof nooit dat al dat water (en dan met name in de voetenbakken achterpassagier) via de voorzijde komt?! Dat kan nooit over de kolom heen nl. Ik heb ook mijn gehele vloer nagekeken, en die is echt netjes en waterdicht. Mijn vermoeden is de hard-top. Als ik daar de tuinslang op zet krijg ik vooral achter in de hoeken straaltjes water binnen, en het drukt ook kleine straaltjes in de linker en rechter bovenhoek bij het voorraam. De hardtop wringt toch wat met wind en dus als je rijd.

Ik zit nog te denken vd zomer alle matten er weer uit, dan de auto met water vol laten lopen, kijken waar het allemaal naar buiten komt?! En je kunt ook rookbommen kopen....deuren dicht en daar waar de (gekleurde) rook uitkomt heb je gaatjes....

Ik zal ook deze tip ff nakijken in mijn TJ.

Laat hier ff weten als je wat gevonden hebt!:lol:

Jeepgroet

DarkGreen

Menno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedank voor de respons iedereen; dat berichtje had ik iid over het hoofd gezien, Kameel.

Nu heb ik de soft top erop, eens kijken met een volgende bui...dat duurt soms effe, tis geen Nederland, hahaha.

Maar als dan exact dezelfde plekken nat zijn ( en de rest droog) is het waarschijnlijk niet het euvel van de hardtop.

Ik houd jullie op de hoogte.... al kan het wel lang duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bekend probleem heb het zelf ook. alle bekleding eruit gedondert en weg gegooid. Keep it simpel blijft een jeep. met is vloer is niks mis mee als je goed kijkt komt het onder je dashboard vandaan en loopt het over je tussen schot naar beneden. schijnt dus via je raam ergens of ventilatie kanaal te lekken. ventilatie is verholpen bij mij binnenkort gaat hij toch uitelkaar en zal ik kijken naar het raam of het goed afdicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bekend probleem heb het zelf ook. alle bekleding eruit gedondert en weg gegooid. Keep it simpel blijft een jeep. met is vloer is niks mis mee als je goed kijkt komt het onder je dashboard vandaan en loopt het over je tussen schot naar beneden. schijnt dus via je raam ergens of ventilatie kanaal te lekken. ventilatie is verholpen bij mij binnenkort gaat hij toch uitelkaar en zal ik kijken naar het raam of het goed afdicht.

maar das een YJ....is volgends mij net wat anders qua bouw daar bij het schutbord...?

OT : ik heb vanavond toevallig ook de softtop erop gezet...zal ook eens kijken of het nu weg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Na een gezellige vette regenbui eens gereden en laten staan met de soft top

rechtsvoor weer wat nat passagierszijde tpv voeten.

Ik heb ook het idee dat het van voor ( er zit een soort vierkantachtige plastic buis iets rechts van het midden waar je denkbeeldig je voeten zet) komt; aangezien de onderkant van die pijp nattig voelde,en het daarna naar beneden loopt onder de mat.

Is die buis van de kachel of kachelmotor? Als het mooier weer word eens gaan afdichten op de een of andere manier.....ook een Jeep TJ zou droog moeten kunnen zijn ;)( of ben ik dan de eerste??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een gezellige vette regenbui eens gereden en laten staan met de soft top

rechtsvoor weer wat nat passagierszijde tpv voeten.

Ik heb ook het idee dat het van voor ( er zit een soort vierkantachtige plastic buis iets rechts van het midden waar je denkbeeldig je voeten zet) komt; aangezien de onderkant van die pijp nattig voelde,en het daarna naar beneden loopt onder de mat.

Is die buis van de kachel of kachelmotor? Als het mooier weer word eens gaan afdichten op de een of andere manier.....ook een Jeep TJ zou droog moeten kunnen zijn :)( of ben ik dan de eerste??

Hier mooi weer nu dus ook de softtop erop. Heb jij ook water op de bodem achter de stoelen? Dus onder de vloermat achterpassagier? Zal na een regenbui met de softtop ook eens kijken of er water onder de mat ligt.

:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste keer dat ik het zag ( met de hardtop) had ik ook voor en achter de passagierstoel water; waardoor ik dacht dat het de vloer moest zijn.

Nu weet ik niet 100% zeker waar het vandaan komt;toch wellicht waar die kachelbuis zit vooraan denk ik omdat dat nat voelde....alleen hoe komt het over de zogenaamde "rug" van de stoelbevesteging onder de stoel; tenzij daar ergens ( schroef) gaten zitten die het doorlaten naar achter de stoel? Dus ik weet nog niet heel zeker of het 1 of meerdere prolblemen zijn waar het water naar binnen kan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste keer dat ik het zag ( met de hardtop) had ik ook voor en achter de passagierstoel water; waardoor ik dacht dat het de vloer moest zijn.

Nu weet ik niet 100% zeker waar het vandaan komt;toch wellicht waar die kachelbuis zit vooraan denk ik omdat dat nat voelde....alleen hoe komt het over de zogenaamde "rug" van de stoelbevesteging onder de stoel; tenzij daar ergens ( schroef) gaten zitten die het doorlaten naar achter de stoel? Dus ik weet nog niet heel zeker of het 1 of meerdere prolblemen zijn waar het water naar binnen kan

Nee, ik gok toch dat het vocht achterin echt van de linker en rechter hoeken vd hardtop komt. Met regen en vooral wind tordeert de hardtop toch flink en dan sijpelt het zo met straaltjes naar binnen. Ik heb ook met de tuinslang op de auto er al in gezeten, dan zie je toch dat een harttop echt niet 100% is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

daar zit ook nog een AC drain slangetje en indien dit recht vooruitsteekt en geen 90 graden bocht naar beneden maakt kan daar ook water door naar binnen komen

Hier is een link met ook wat foto's voor de duidelijkheid:

http://www.wranglerforum.com/f5/soaked-passenger-side-floor-13524-2.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Zo,als het regent lekt het nog steeds iets aan de passasier zijde....alleen met rijden in de regen overigens, geparkeerd niet.

dacht ook bij de kachel en/of waar de kachel lucht aanzuchtonder de cowl ,alles afgekit ,ook achter de accu en binnen......n het rijden in een buitje......lekken:wacko:!!

Zo te zien komt het ( na wat inspekteren) van een schijnbaar andere plek; ergens van boven de speaker bijna bovenkant dashboard van onderaf gezien...aleen waar het dan door naar binnen komt, geen idee...zou niet weten wat de lekkage veroorzaakt, iemand bekent met dit of weet waar ik het moet zoeken? ( raamscharnier? ) .Langs het vooraam is de auto niet nat aan de binnenkant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

http://www.jeepforum.com/forum/f9/tj-passenger-side-water-leak-fixed-893784/

Mss heb je hier wat aan?

heb dit vanmiddag gedaan.

sinds ik weer bekleding in de jeep heb,

kwam ik er ook achter dat er een plasje lag.

kijken of het helpt.

het is echt moeite waard iig!

wie plaatst er nu een afdichting van schuim waar water langs loopt :huh: . maja!

20 min werk ;)

EDIT:

Kijk ook even naar de Afvoer in het midden onder de cowl!

zit een plat breed bakje... kijken of die schoon is?

zo niet dan loopt het water niet snel genoeg weg en komt het via de A/C binnen.

Ps: het werd al eerder aangegeven dit punt maar hier zijn foto's voor duidelijkheid.

bewerkt door Cannonball
Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.jeepforum.com/forum/f9/tj-passenger-side-water-leak-fixed-893784/

Mss heb je hier wat aan?

heb dit vanmiddag gedaan.

sinds ik weer bekleding in de jeep heb,

kwam ik er ook achter dat er een plasje lag.

kijken of het helpt.

het is echt moeite waard iig!

wie plaatst er nu een afdichting van schuim waar water langs loopt :huh: . maja!

20 min werk ;)

EDIT:

Kijk ook even naar de Afvoer in het midden onder de cowl!

zit een plat breed bakje... kijken of die schoon is?

zo niet dan loopt het water niet snel genoeg weg en komt het via de A/C binnen.

Ps: het werd al eerder aangegeven dit punt maar hier zijn foto's voor duidelijkheid.

Dit is fantastisch man!! Thanks!!! :rolleyes: Hier ben ik blij mee!

Ik ga dit a.s. zaterdagmiddag uitvoeren.

Ik denk bijna zeker dat dit ook mijn euvel is.

Super bedankt, foto's zijn duidelijker dan vorige topic idd.

Afvoer zal ik checken. Als ik wat vind zal ik wat foto's maken.

Jeepgroet!!

DarkGreen

ps TJBlack....zal hier ff melden als ik het gevonden heb, is vast ook wat voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...