Spring naar bijdragen

tips gewenst : vervangen oliedruksensor 5.2 V8


Recommended Posts

Ik had de laatste dagen al een beetje olie onder mijn auto gezien en was van plan komend weekend eens daar goed naar te kijken. Echter zover is het niet gekomen. Vanmiddag reed ik de snelweg op en tot mijn schrik zag ik een enorme blauwe wolk achter mijn auto vandaan komen. Even dacht ik aan een lekke koppakking of zo, maar toen ik de auto aan de kant had gezet (op de vluchtstrook bij schiphol) bleek dat er een straaltje olie vanaf de achterzijde van de motor op de uitlaat terecht kwam. Omdat het idee zelf verder onderzoek te doen op de vluchtstrook mij niet aanstond, heb ik de hulp van de ANWB ingeroepen. Deze hebben mijn auto op een autoambulance allereerst van de snelweg afgehaald en naar de Total op schiphol gebracht. Aldaar onderzocht de monteur de oorzaak en kwam tot de conclusie dat het een lekkage betrof vlakbij de oliedruksensor. Een kort telefoontje naar Eagle Cars te Heemstede gaf uitsluitsel dat dit een zwak punt is van de sensor en het meer gebeurt dat de sensor lek raakt.

Vraag aan de forumleden : omdat de sensor nogal moeilijk te zien is, is dit een eenvoudig karwei, zit zon sensor handvast, of.... waar moet ik op letten bij het vervangen. Alle tips zijn welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast laredozwart

Inderdaad heel makelijk met een pijpsleutel een heel klijn beetje sillconekit in de pijpsleutel en dan schroef je hem ere zo in

Want je kunt er bijna niet bij met een gewone sleutel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb vanavond de sensor vervangen. Was er nog 1 in Hilversum op voorraad en deze arriveerde om 12u bij Eagle Cars in Heemstede. Kosten 41 euro.

Kon geen pijpsleutel krijgen dus heb uiteindelijk een hoge dop 27 mm gekocht en tesamen met een kort verlengstuk en een ratel lukte het toch redelijk eenvoudig de sensor te verwisselen. Morgen nog even de hogedrukreiniger over de onderzijde om alle olie te verwijderen. Bedankt voor de tips !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...