Ramstein Geplaatst September 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2010 Het lijkt wel of de tussenbak in een andere hoek staat dan bij een Wrangler.Dit kan ook het probleem zijn met de hoek van je aandrijflijn. Kijk op Google of je verschil kunt vinden van de stand van de NP231. Of kijk bij je oude blok en tussenbak. Of het is gewoon een vertekend beeld van de foto. zie dat je met een projectje bezig bent vraag die motor wat in de wrangler zit en die tussenbak komen die uit een xj zo ja dan is je tussenbak meer gekantelt er zit namelijk verschil in de bout patroon van de tussenbakken en versnellingsbak van een xj of een yj wel eens gehad een versnellingsbak van een xj achter een yj motor gehangen zit een kleine 3 cm in dat ie hoger komt nu is dat geen probleem maar moet je wel de gaten aanpassen van de ophangbeugel of alles overzetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst September 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2010 zie dat je met een projectje bezig bent vraag die motor wat in de wrangler zit en die tussenbak komen die uit een xj zo ja dan is je tussenbak meer gekantelt er zit namelijk verschil in de bout patroon van de tussenbakken en versnellingsbak van een xj of een yj wel eens gehad een versnellingsbak van een xj achter een yj motor gehangen zit een kleine 3 cm in dat ie hoger komt nu is dat geen probleem maar moet je wel de gaten aanpassen van de ophangbeugel of alles overzetten Tis inderdaad een complete motor / versnellingsbak / tussenbak van een xj... Ik moet dus opnieuw gaten boren in de plaat onder de tussenbak (die eraan vast zit)? dan de steun van de 2.5 monteren aan de tussnbak en die vast maken aan de skid plate? Dit is op zich niet zo moeilijk als ik weet waar de motor moet komen... dan kan ik daar de gaten in de plaat onder de tussenbak op boren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst September 10, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2010 kan iemand mij deze gegevens voor beide kanten geven die een 4.0L HO blok erin heeft (wrangler yj) niemand?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst September 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2010 Hoe is het eigenlijk afgelopen met schokdempers, nog kunnen plaatsen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst September 10, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2010 ze staan nog op de kop. Als ik de shims plaats komt de as beter te liggen en kunnen de schokbrekers waarschijnlijk wel geplaatst worden (op de goede manier)... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CoenK Geplaatst September 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2010 Ik heb net alle foto's bekeken van je project. Erg leuk om je project zo te volgen. succes verder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst September 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2010 Ik heb net alle foto's bekeken van je project. Erg leuk om je project zo te volgen.succes verder Bedankt, toch leuk om te horen Vandaag de body erop gezet om te plaats van de motor te kunnen bepalen. Ik had van iemand de afmetingen gekregen van zijn YJ 4.0 maar is maar goed dat ik hem daar niet op vast gelast heb... Dan komt de versnellingspook toch redelijk te ver naar achteren. Mij viel vandaag wel op dat hij extreem hoog ligt zo... Hij heeft nu rubbere kussens van 4 cm ertussen die er straks uitgaan, maar er komt een bodylift van 7cm bij... Ook staat hij nu op 31" banden, maar ook hier komen weer de 35" banden onder Foto's: Sorry voor de slechte foto's maar zijn met gsm gemaakt in het (redelijk) donker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst November 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2010 Zo, motorsteunen zijn gelast en chassis is weer mooi bij gespoten: Blokjes ertussen (er zat te veel plaats tussen chasis en motorsteunen Chassis weer gespoten: Vandaag ook wat aan de verwarming gedaan: Wat dingetjes gespoten en nieuwe afdichting gemaakt: Heb ook de kabelboom uit de cherokee gehaald... Deze ga ik hopelijk deze en volgende week erin zetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2010 Ben weer een stukje verder en heb toch iets "over"... Ik weet niet meer waar het van is en of het nog belangrijk is. Wie weet misschien waar dit voor dient? Vriendelijk bedankt Kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2010 (bewerkt) Lijkt op een steun/ ophangpunt van de uitlaat. Wordt gemonteerd tussen je tank en chassis. Dit is btw de eerste keer dat zo'n ding heel zie. Normaal zijn de verrot December 24, 2010 bewerkt door Utah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2010 bedankt, kan idd van de uitlaat zijn. Hier komt toch een andere dus heb het waarschijnlijk niet meer nodig dan. Zijn idd nog goed. Had ze wel opnieuw gespoten maar waren niet rot. Bedankt voor de hulp! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 Hoe is het eigenlijk afgelopen met schokdempers, nog kunnen plaatsen ? Heb nu Rubicon Express Monotubes... Deze dienen "op de kop" te staan... Dat gaat dus beter uitkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 30, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2010 Ben redelijk opgeschoten met de kabelboom alleen toch een paar vraagjes. Wie weet hier iets van af: Vraag 1: Wie kan mij vertellen welke slangetjes hier op aangesloten moeten worden? Vraag 2: Gaat deze naar de radiator waarop deze aangesloten kan worden? Vraag 3: Ik heb op de wrangler 4.0L HO kabelboom geen stekker zitten naar deze aansluiting (links van de verdeler kap)... Wat kan het probleem zijn? Vraag 4: Deze stekker is te kort, (cm of 5)... is dit de juiste stekker? (deze zit aan de bekabeling van de dynamo) http://img141.imageshack.us/img141/1306/dsc00355t.jpg Vraag 5: Deze buis heb ik van de wrangler 2.5 afgehaald (Naar de stuurbekrachtiging). De Cherokee buis was te kort. Is er een probleem als ik deze "switch" ertussen laat of gaat hierdoor iets fout? Alvast vriendelijk bedankt!!! Kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst December 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2010 Hoi Kenzo De 3 vacuum nippels zijn van boven naar beneden: verwarmingskleppen(cherokee), weet niet of je die nodig hebt bij een wrangler, MAP sensor, Vacuum naar kleppendeksel. De stekker op foto 2 loopt tussen de oliepomp en het spruitstuk door en zit dan geklemt met een boutje van de carterpan en daar zit dan de sensor die in de uitlaat zit aan. Foto 3, Ik weet niet zeker maar zat deze niet met een los stuk kabelboom waar ook de kabel van de tussenbak en versnellingsbak aan vast zitten, is overigens de sensor voor oliedruk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst December 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2010 Hoi Kenzo De 3 vacuum nippels zijn van boven naar beneden: verwarmingskleppen(cherokee), weet niet of je die nodig hebt bij een wrangler, MAP sensor, Vacuum naar kleppendeksel. De stekker op foto 2 loopt tussen de oliepomp en het spruitstuk door en zit dan geklemt met een boutje van de carterpan en daar zit dan de sensor die in de uitlaat zit aan. Foto 3, Ik weet niet zeker maar zat deze niet met een los stuk kabelboom waar ook de kabel van de tussenbak en versnellingsbak aan vast zitten, is overigens de sensor voor oliedruk. kan die stekker op foto 2 ook niet van een elektrisch fan zijn?? of heeft een 4L dit niet?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 30, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2010 Heb gekeken en denk dat hij inderdaad langs het spruitstuk door naar de sensor van de uitlaat gaat (deze zouden kunnen passen... uitlaat licht er nog niet onder) Verder heb ik 3 ingangen op de tusesnbak / versnellingsbak maar heb ik aan de boom maar 2 stekkers... De ingang op foto 3 krijg ik toch op geen enkele manier "gevuld"... Vind geen stekker die erop past waarbij de kabel ook goed loopt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2010 De switch in de hoge druk leiding van de power steering is gaat naar de ecm, laat deze weten dat er power steering nodig is, zodat de ecm het stationaire toerental wat verhogen kan. Cherokee heeft een electrische fan en een YJ heeft deze niet, maakt het wel makkelijk om er een op aan te sluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst December 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2010 Hoi Kenzo De 3 vacuum nippels zijn van boven naar beneden: verwarmingskleppen(cherokee), weet niet of je die nodig hebt bij een wrangler, MAP sensor, Vacuum naar kleppendeksel. De stekker op foto 2 loopt tussen de oliepomp en het spruitstuk door en zit dan geklemt met een boutje van de carterpan en daar zit dan de sensor die in de uitlaat zit aan. Foto 3, Ik weet niet zeker maar zat deze niet met een los stuk kabelboom waar ook de kabel van de tussenbak en versnellingsbak aan vast zitten, is overigens de sensor voor oliedruk. De stekker van foto 2 gaat inderdaad naar de lambdasonde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 30, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2010 Ok bedankt... verder zit ik nog met het probleem van die ene stekker links van de verdeler... ook heb ik 3 aansluitingen op de versnellingsbak en tussenbak, maar maar 2 stekkers aan de kabelboom... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst December 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2010 Ok bedankt... verder zit ik nog met het probleem van die ene stekker links van de verdeler... ook heb ik 3 aansluitingen op de versnellingsbak en tussenbak, maar maar 2 stekkers aan de kabelboom... Bij mij loopt er nog een complete kabelboom van foto 2 uit het kabelgootje naar de verdelerkap en zo richting de versnellingsbak, weet niet of dit origineel is, en zo hoort te lopen maar mischien dat dat er wat mee te maken heeft ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 30, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2010 Bij mij loopt er nog een complete kabelboom van foto 2 uit het kabelgootje naar de verdelerkap en zo richting de versnellingsbak, weet niet of dit origineel is, en zo hoort te lopen maar mischien dat dat er wat mee te maken heeft ? Beste Martijn, Bedankt, zou hetzelfde kunnen zijn bij mij... Zou je hier misschien een foto van kunnen maken? (heeft geen haast..) Bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst December 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2010 dit is een heel mooi project om te volgen ga zo verder en veel succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst December 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2010 Ok bedankt... verder zit ik nog met het probleem van die ene stekker links van de verdeler... ook heb ik 3 aansluitingen op de versnellingsbak en tussenbak, maar maar 2 stekkers aan de kabelboom... De 3 stekkers van de versnellingsbak en tussenbak zijn: versnellingsbak, achteruitrijlichten en tussenbak: 4 wd lampje en snelheidssignaal. Van de versnellingsbak lopen deze draadjes achter de verdelerkap door hier zit dan ook de oliedruksensordraad bij en gaat via een grijze 10of 12 polige stekker bij de dynamo verder in de hoofd kabelboom. De tussenbak bedrading is ook een los stuk en zat achter het ruitenvloeistof reservoir aan de hoofdkabelboom gekoppeld. altand bij mijn 92er donor cherokee. Als je een stekker te kort komt of kwijt bent zul je hem moeten zoeken aan de hand van de draadkreuren in bovenstaande schema's die Raven gepost heeft Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 30, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2010 dit is een heel mooi project om te volgen ga zo verder en veel succes Bedankt, Zonder alle mede hobbyisten zou mij dit nooit gelukt zijn! Mijn dank daarvoor aan iedereen! De 3 stekkers van de versnellingsbak en tussenbak zijn: versnellingsbak, achteruitrijlichten en tussenbak: 4 wd lampje en snelheidssignaal. Van de versnellingsbak lopen deze draadjes achter de verdelerkap door hier zit dan ook de oliedruksensordraad bij en gaat via een grijze 10of 12 polige stekker bij de dynamo verder in de hoofd kabelboom. De tussenbak bedrading is ook een los stuk en zat achter het ruitenvloeistof reservoir aan de hoofdkabelboom gekoppeld. altand bij mijn 92er donor cherokee. Als je een stekker te kort komt of kwijt bent zul je hem moeten zoeken aan de hand van de draadkreuren in bovenstaande schema's die Raven gepost heeft Ok, zal misschien in mijn geval hetzelfde zijn. Vandaag nog even geprobeerd te starten maar weet niet precies welke kabel nodig is voor de startmotor. Helaas ging bij het testen ook de multimeter stuk dus morge maar even een nieuwe halen, en dan ook gelijk de binnenkabelboom aansluiten om te proberen. Weet niet precies wat ik nog moet doen, en hoe ik ervoor kan zorgen dat de pcm niet stuk gaat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 30, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2010 Even een update... Zo ziet het er nu uit: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.