Spring naar bijdragen

probleemloos door de APK ... is mogelijk


The Kick
 Share

Recommended Posts

Ik lees hier nog wel eens dat de Jeep afgekeurd is bij de APK. Als je een beetje handig bent is dat (meestal) niet nodig, want (bijna) alles is zelf te controleren en te verhelpen.

Ben je niet zo handig of heb je niet het nodige gereedschap, probeer dan samen met een andere Jeeper alle APK punten na te lopen. Wat dat betreft, is dit Forum uitstekend geschikt om contacten te leggen met een Jeeper bij jouw in de buurt.

Het is wel makkelijk als je laat keuren bij een garage die je helpen wil, bijvoorbeeld bij een kennis die een garage heeft en APK mag doen want deze kan dan direkt de nog aanwezige euvels verhelpen. Je kan hierover ook afspraken maken met je eigen garage (overkomt mij ook wel eens dat ik iets vergeten ben of over het hoofd zie of nog te repareren heb).

Informeer eens bij andere Jeepers waar zij hun Jeep laten keuren. Voordeel is dat je dan waarschijnlijk maar 1x naar de keuring hoeft.

VEILIGHEID is een van de belangrijkste zaken waar je Jeep op gekeurd wordt en dat is zeker ook in je eigen belang. Dus zorg dat deze zaken in orde zijn !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dinsdag de Samurai nog laten keuren.

Zelf alles nagekeken dus ook al tegen die man gezegt dat er niks aan mankeerde.

Komt hij na een 20 minuten terug, auto is afgekeurd want de blower deed het niet..

Aangezien ik die de dag ervoor zelf nog getest had loop ik even samen met hem naar de auto en wat bleek ? hij deed het gewoon.

-Ja zegt die man, maar hij blaast niet op de ramen.

-Ik hem op de ramen gezet en ja hoor ik voel lucht.

-Ja maar dat is niet genoeg zegt hij.

-dus ik vraag hem of er in zijn boek dan staat hoeveel liter per minuut lucht hij hoort te blazen en hoe hij dat dan gemeten heeft ?:lol:

-Even was het stil...ehm, ja hij moet gewoon meer blazen als dit.

-Ik probeer hem vervolgens uit te leggen dat een Samuarai nu eenmaal niet veel lucht op de vooruit krijgt en dat dat al zo was toen ze nog nieuw waren, net zoals mijn oude Jeep dat bijvoorbeeld had.

-De man is overtuigt dat dit afkeur is.

-Ik zeg hem dan maar de RDW te bellen en een steekproef aan te vragen maar dan besluit hij toch zelf maar even de RDW te bellen..

-Die verteld de man dat hij zijn duim nat moet maken en als hij dan luchtstroming voelt het in orde is.:ohmy:

Kortom, vervolgens de auto goedgekeurd en de man bood zijn excuses aan.

Na 13 jaar klassieke auto's en 4x4's ben ik beter op de hoogte van veel punten als die gasten zelf.

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje praten helpt altijd daar, en zonder bon is veel mogelijk....

Ik betaal pas bij goedkeur,bij afkeur hoef ik niet te betalen.:ohmy:

Kleine reparaties als lampjes, ophangrubbers uitlaat, stofhoesjes,en afstellen koplampen worden meteen gedaan.:yes:

Laatste APK gehad voor 74€,met rekening,bij contant zonder rekening 55€

Is toch een halve tank gas:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En waarom niet gewoon laten keuren en bij evt. afkeur alleen die afkeurpunten aanpakken?:ohmy:

Eh ja...zo deed ik dat ook...kost me 25,= en dan bij herkeur binnen 2 weken 5,= extra.

Alleen jammer dat die afkeurpunten soms zo gezocht lijken (voor leek als ik):

-sticker op de ruit

-kenteken tussen bullbar

-veiligheidsgordel heeft paar rafels (lucifer er langs en het was ok :yes:)

-etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eh ja...zo deed ik dat ook...kost me 25,= en dan bij herkeur binnen 2 weken 5,= extra.

Alleen jammer dat die afkeurpunten soms zo gezocht lijken (voor leek als ik):

-sticker op de ruit

-kenteken tussen bullbar

-veiligheidsgordel heeft paar rafels (lucifer er langs en het was ok :yes:)

-etc.

Het zijn inderdaad soms mierenn..kers,:ohmy:

gelukkig is de mijne nogal soepel:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...