Spring naar bijdragen

3 gordels achterin?


snakie
 Share

Recommended Posts

Hallo helden,

In het voorjaar mijn mooie jeep wrangler verkocht...:unsure: en nu alweer spijt:wub: natuurlijk.... Alhoewel... beetje duur was het allemaal. Nu het financieel weer wat beter gaat.... Ach.. Jullie begrijpen het wel.....

ik had een prachtige wrangler laredo, verhoogd, veel chroom....

De achterbank is niet echt breed te noemen. Toch denk ik dat ik er wel drie kinderen kan inproppen voor mooie ritjes... Er zitten alleen 2 gordels in en ik heb er drie nodig. Is een derde (heup) gordel een beetje makkelijk te installeren?

greetings,

Snakie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk wel dat het kan, ook niet zo moeilijk om te monteren, maar...

Hoe oud zijn de kinderen ? Moeten ze niet in kinderzitjes ?

Als de kinderen ouder en groter zijn denk het niet dat het gaat passen.

Overigens weet ik niet of je heupgordels mag monteren als er al 3 punt gordels inzitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel kinderen mag ik op de achterbank vervoeren?

In een auto met gordels achterin:

Net zoveel kinderen tot 1,35 meter als er gordels zijn. Zij moeten een goedgekeurd kinderzitje gebruiken, behalve in de elders genoemde uitzonderingsgevallen. Als er meer passagiers zijn dan gordels, dan mogen alleen kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen los op de achterbank zitten, als de aanwezige gordels door andere passagiers worden gebruikt. Dit geldt voor privé-voertuigen. In taxi's en bussen gelden andere regels.

Vanaf 1 mei 2008 mag in auto's die op alle zitplaatsen gordels hebben, niemand meer zonder gordel vervoerd worden.

In een auto zonder gordels achterin:

Zoveel als er op de bank of stoelen passen. Kinderen jonger dan drie jaar mogen in een auto zonder gordels niet worden vervoerd (behalve in een taxi of bus).

bron :http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onderwerpen/verkeersveiligheid/autogordels/index.aspx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb zojuist contact gehad met de politie, deze maken zich er makkelijk van af door te zeggen "staat allemaal op www.autokinderzitjes.nl " . Nou op die website kan je het dus niet vinden, wel nieuwsgierig geworden ANWB rechtshulp gebeld en die konden na enig uitzoekwerk wel een antwoord geven.

Heb het wel als uitgangssituatie van mijn eigen cj7 bouwjaar 1978 achterbank met 2 puntsgordel gevraagd

Het antwoord: auto is van voor 31/12/1989 toen waren gordels achter nog niet verplicht. Wanneer er dan geen 3puntsgordels in zitten hoeft er geen zitverhoger gebruikt te worden omdat de zitverhoger er alleen voor dient dat de gordel niet langs de hals afsnijd bij te kleine personen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Concreed antwoord richting snakie

Of je 3 kinderen op je achterbank kunt plaatsen hangt van nogal wat factoren af hier eenpaar belangrijke :

Is het aantal zitplaatsen geregistreerd Zie RDW site en kijk hoe je voertuig geregistreerd staat, als je geluk hebt staat er dus achter aantal zitplaatsen: niet geregistreerd

is de jeep van na 31/12/1989 en heeft hij 3puntsgordels dan moeten kinderen kleiner dan 1.35 m in een kinderzitje of zitverhoger en blijft er zeker geen plaats over voor nr3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat hebben jullie allemaal veel moeite gedaan voor mij Fantastisch! Het is mij een stuk duidelijker geworden. Ik heb 3 kinderen, 1 van zeven jaar en 2 van vier jaar.

Vooral die tweeling moet nog wel een verhoogertje hebben. Maar mag ik niet de hele bank verhogen? Met alle respect voor de jeep... maar de achterbank is sowieso niet echt veilig te noemen. Lage rugleuning enzo.

thanx!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aitze heeft zijn CJ7 zo aangepast dat er 3 kinderen met stoelverhoger achterin kunnen.

Hij heeft het originele bankje eruit gehaald, heeft hoeken uit de wielkasten gehaald en een breder ijzer bankje gemaakt, waar de 3 stoelverhogers met gordels oppassen.

Voor meer info even Aitze pb-en.

Succes!

attachment.php?attachmentid=1726&d=1207856457attachment.php?attachmentid=1724&d=1207856457

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog wel een origineel klein achterbankje in mijn '87 YJ. 2 Heupgordels zaten er al in, een derde is aan het middelste punt op de bodem bijgezet. Heb achter geen rolbeugel en een lage rugleuning, is veiliger de koppies zo laag mogelijk te houden, dus geen verhogers voor de kleintjes achterin, maar wel met z'n 3en in de gordel.

De kleintjes die nog een stoeltje nodig hebben gaan bij mij voorin, dat gaf een probleem met de bestaande 3 puntsgordel. Deze gordel is flink verlengd vanaf de middenconsole omdat er anders geen Maxi Cosi of Kinderkuipstoeltje in kon.

Oom agent vond het goed opgelost zo en ook bij de keuring is het geen probleem.

Suc6 ermee!

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...