Spring naar bijdragen

Onweer in Didam


87wrangler
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

De eerste onweersbui van het jaar, en wat denken jullie? blink.gif

Een enorme klap, de dakpannen vliegen over straat en de overburen komen, al "BRAND!!" gillend hun huis uit vliegen! ohmy.gif

De schade bij hun is enorm! Het huis totaal ontzet, en op zolder woedt een klein brandje... Gelukkig geen persoonlijk letsel, alleen verbrand de buurman z'n hand bij het naar buiten werken van een brandende matras. Verder zijn alle muren in z'n huis ontzet, ligt de meterkastdeur buiten, is de wasmachine compleet uiteengereten en zit de hele buurt zonder stroom en telefoon!

Ook de schade in de buurt is aanzienlijk: Div. TV's, Computers, wasmachine's, stereo's en CV-ketels hebben het begeven. Zo ook bij ons:

Even op een rijtje:

De Playstation van Edgar is overleden.

De PC van Edgar, incl. de monitor doet niets meer.

Mijn eigen PC:moederbord stuk.

Alle Hub's en routers defect.

Telefooncentrale zwart.

en we zijn nog niet klaar met uittesten van alle apperatuur... cry.gifno.giffrusty.gifwacko.gifmellow.gif

Gelukkig werkt m'n ADSL modem nog wel en kan ik middels de server in de garage nog even het internet op... Jullie begrijpen dat ik echter niet steeds in de garage ga zitten, dus voorlopig zal ik even wat minder vaak on-line zijn!

Tot snel dus, zullen we maar hopen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das echt waardeloos voor jullie en natuurlijk de overburen.Gelukkig zijn er bij jullie geen echt rare dingen gebeurt.

Wel zeer vervelend dat er diverse elektrische apparaten de geest hebben gegeven.

In ieder geval sterkte gewenst Edgar,Rob en Annet.

Ed Jolanda,Brian en Steven thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor het medeleven! Met quatro ben ik het niet helemaal eens.... Hier hebben we te maken met louter materiële schade terwijl Hans en Marian zelf behoorlijk in de kreukels liggen! Ik weet wel wat ik liever heb.... Maar wel lief dat jullie ondanks je eigen sores met ons meeleven!!!! Toppie!

Het is hier nu een drukte van belang in de buurt:

NOUN, KPN, UPC, plaatselijke installateurs, TV reperateurs... ze vechten bijna om de parkeerplekken! rolleyes.gif

Verder hebben we natuurlijk de verzekering gewaarschuwd, en ja hoor: Moeilijk doen! "U moet wel kunnen bewijzen dat het door het onweer komt" wordt natuurlijk meteen geroepen! blink.gif Ook termen als "Inductie" en "Spannings-overslag" werden meteen gebruikt! Gelukkig ben ik zelf elektromonteur en kon ik de man meteen met een paar vaktermen de mond snoeren, want anders weet je het wel weer! dry.gif

In ieder geval wachten we nu op een expert van de verzekering, ik laat me namelijk niet door de telefoon vertellen wat er wel en niet door het onweer stuk is gegaan! mad.gif

Naast de eerste zaken die we geconstateerd hebben, blijkt er verder nog een stereo defect te zijn en is ook de harde schijf van de PC er alsnog mee opgehouden....

Verder lijkt alles hier in huis het overleeft te hebben, maar het blijft nog even afwachten omdat sommige apparaten er na enige tijd alsnog mee kunnen stoppen.... Overspanning heeft nu eenmaal de rottige eigenschap om electronica in één keer 10 jaar te laten verouderen.... sad.gif

Edit:

Op de site van de -Brandweer- zijn wat foto's van de inslag te bezichtigen. De schade aan de buitenzijde van de woning valt mee in vergelijking tot binnen.....

IMG_0325.JPG

Voor een goed beeld: wij wonen hier 25 meter vanaf....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo.. de expert is geweest!

De man zat al de hele week hier in Didam schade's op te nemen, dus veel uitleg was er niet nodig! smile.gif

Uitslag:

Playstation: Vergoed

Hub's: Vergoed

PC: Moederbord, processor en Harde schijf vergoed.

Vanmiddag even wezen winkelen, en we zijn weer on-line!!! laugh.giflaugh.giflaugh.gif

( lekker hoor, ik was die laptop onderhand aardig zat!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...