brutus Geplaatst July 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2010 HAllo Jeepers, ik heb wederom een probleem waar ik nog niets over heb gelezen hier dus even het volgende wil ik aan jullie voorleggen: Wanneer ik op een rontonde of een bocht neem dan hoor je aan de achterkant/onderkant het geluid van wringen, net alsof er twee rubbers over elkaar heen wringen, ik weet dat het moeilijk uitleggen is maar misschien kunnen jullie je er iets bij voorstellen. Wie kent dit fenomeen en heeft er een oplossing voor? Gr Brutus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst July 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2010 Het zou me niet verbazen als de diff. aan olie verversen toe is, dan wel dat vergeten is er de LS toevoeging bij te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WJ-Theo Geplaatst July 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2010 75W140 in het differentieel. Ik weet vrijwel zeker dat het aan de olie ligt. heb hetzelfde probleem gehad. Kijk wel FF na welke olie er precies inmoet. Kijk of er limited slip toevoeging bij moet. Makkelijk zelf te doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brutus Geplaatst July 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2010 75W140 in het differentieel. Ik weet vrijwel zeker dat het aan de olie ligt. heb hetzelfde probleem gehad. Kijk wel FF na welke olie er precies inmoet. Kijk of er limited slip toevoeging bij moet. Makkelijk zelf te doen Theo, bedankt voor deze info. Hoe kom ik te weten of er die limited slip bij moet Gr Brutus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst July 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2010 Theo, bedankt voor deze info.Hoe kom ik te weten of er die limited slip bij moet Gr Brutus Als het goed is (bij mij was het dat niet) zit er een plaatje aangeschroefd bij één van de boutjes van de deksel waar het op staat, maar als ik me niet heel erg vergis moet die LS toevoeging er gewoon bij in de WJ. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ottje Geplaatst July 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2010 Ik had hetzelfde probleem met mijn wj 2000 Nu verholpen door de olie in diff te vervangen 75w140. LS bij dealer halen en de olie via internet dat scheelde ongeveer 20 euro de ltr. waar je er 4 van nodig hebt. De olie die ik er in heb gedaan is van castrol 75w140 bij (protex.nl) groeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst July 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2010 De Limited Slip additive is "Mopar Friction Modifier" en wordt verkocht bij de dealer. Voor Diff: 2,5 pints 75W140 full synthetic gear oil + 2,5 ounce additive. Achter Diff: 3,8 pints 75W140 + 4 ounce additive. De flesjes additive (Mopar) zijn 4 ounce en kosten rond €8 per stuk. Succes! P.s. Het Diff leegzuigen via de vul-plug is het snelst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WJ-Theo Geplaatst August 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2010 Bij de WJ met quadro drive moet er zowel in je voor- als achterdiferentieel Limited Slip toevoeging Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2010 Heeft voor dan ook LS ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst August 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2010 (bewerkt) Heeft voor dan ook LS ? Ja, alleen heet het bij de WJ Quadra drive geen LS maar Vari-lock. Er zitten koppelingsplaatjes in de diff's die sluiten bij een te groot snelheidsverschil tussen links en rechts op de as. Om de koppelingen niet te snel aan te laten grijpen moet er Mopar Friction Modifier (LS additive) worden toegevoegd aan de diff olie. Dit voorkomt wringen in krappe bochten of snel genomen rotondes. (http://members.chello.nl/j.doorn12/4WD.htm). Amerikanen omschrijven trouwens het wringen als de "crow-hop" oftewel de kraaienloop. Greetz, Ape August 1, 2010 bewerkt door Ape Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst August 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2010 De Limited Slip additive is "Mopar Friction Modifier" en wordt verkocht bij de dealer.Voor Diff: 2,5 pints 75W140 full synthetic gear oil + 2,5 ounce additive. Achter Diff: 3,8 pints 75W140 + 4 ounce additive. De flesjes additive (Mopar) zijn 4 ounce en kosten rond €8 per stuk. Succes! P.s. Het Diff leegzuigen via de vul-plug is het snelst. maar dan kan je de magneet a/d binnenkant van je deksel niet schoonmaken. Bij mij was dit toch wel nodig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brutus Geplaatst August 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2010 Ik had hetzelfde probleem met mijn wj 2000Nu verholpen door de olie in diff te vervangen 75w140. LS bij dealer halen en de olie via internet dat scheelde ongeveer 20 euro de ltr. waar je er 4 van nodig hebt. De olie die ik er in heb gedaan is van castrol 75w140 bij (protex.nl) groeten Hoi ottje, hoe bevalt die diff -olie jou in je achter diff met de ls toevoeging van de jeep dealer. ik had vanmiidag 2 liter bij de jeep gekocht en 2 flesjes ls, dat kostte dus 96 euro. Ik kom er nu achter dat ik nog s flessen olie moet hebben. Ik kan ze beter weer inleveren denk ik en dan die olie kopen die jij erin hebt vandaar dus dat ik graag wil weten hoe die jou bevalt. gr brutus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brutus Geplaatst August 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2010 Hoi ottje, hoe bevalt die diff -olie jou in je achter diff met de ls toevoeging van de jeep dealer.ik had vanmiidag 2 liter bij de jeep gekocht en 2 flesjes ls, dat kostte dus 96 euro. Ik kom er nu achter dat ik nog s flessen olie moet hebben. Ik kan ze beter weer inleveren denk ik en dan die olie kopen die jij erin hebt vandaar dus dat ik graag wil weten hoe die jou bevalt. gr brutus kleine info hierin nog is, dat ik twee flessen van 1 liter mee kreeg van de dealer voor de achterdiiferentieel en 2 flesjes LS dus. Dit is neem ik aan genoeg of heeft iemand er meer in of minder natuurlijk , want ik lees ook iets over 3.8 hier in deze rubriek. Gr Brutus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ottje Geplaatst August 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2010 Brutus, Met de olie die ik heb gebruikt van castrol was mijn wring probleem opgelost. Ik ging eerst ook naar de dealer voor die olie maar toen deze vertelde dat het iets van 43 euro de ltr. ging kosten heb ik alleen die 2 flesjes LS meegenomen en de olie bij protex.nl gekocht dit scheelde op 4 ltr dus iets van 80 euro. Flesje Ls voor er in en flesje Ls achter er in, olie erbij en klaar. Wel had ik even die gehele afdekplaat van het diff. gehaald ivm reinigen. succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brutus Geplaatst August 5, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 5, 2010 75W140 in het differentieel. Ik weet vrijwel zeker dat het aan de olie ligt. heb hetzelfde probleem gehad. Kijk wel FF na welke olie er precies inmoet. Kijk of er limited slip toevoeging bij moet. Makkelijk zelf te doen theo, ik lees dat jij het zelf hebt gedaan. Bij de dealer heb ik twee liter meegekregen en twee flesjes met LS. Ik neem aan dat er dus 1 flesje LS per liter in moet of heb ik dat fout? ] Gr Brutus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ottje Geplaatst August 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 5, 2010 brutus, het is 1 flesje voor en 1 flesje achter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brutus Geplaatst August 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2010 brutus,het is 1 flesje voor en 1 flesje achter. Jeepers, Ik heb inmiddels de olie van differentieel vervangen inckusief de Ls toevoeging. Heb ff een stukje gereden en daarna een rotonde op en wat denk je.... heb nog hetzelfde probleem, dus hier ben ik ff ziek van. Misschien te kort gereden ? Het gekke is dat ik nergens geen last van heb als ik gewoon rechtdoor rijdt. Het gewring is wel iets minder geworden,maar het gebonk wat op een gegevn moment als geluid erbij komt is er nog steeds. Wie o wie heeft nog ergens een idee. Gr Brutus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ottje Geplaatst August 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2010 Heb je het ook voor vervangen?? of alleen achter diff. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iksjee Geplaatst August 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2010 Jeepers,Ik heb inmiddels de olie van differentieel vervangen inckusief de Ls toevoeging. Heb ff een stukje gereden en daarna een rotonde op en wat denk je.... heb nog hetzelfde probleem, dus hier ben ik ff ziek van. Misschien te kort gereden ? Het gekke is dat ik nergens geen last van heb als ik gewoon rechtdoor rijdt. Het gewring is wel iets minder geworden,maar het gebonk wat op een gegevn moment als geluid erbij komt is er nog steeds. Wie o wie heeft nog ergens een idee. Gr Brutus Rondjes draaien wordt ook aangeraden acht keer links en rechts dan kan de olie goed tussen de koppelingsplaatjes gaan zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brutus Geplaatst August 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2010 Heb je het ook voor vervangen?? of alleen achter diff. Alleen achter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst August 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2010 Alleen achter best ook gelijk de olie voor EN in je tussenbak vervangen (heb daar ook een flesje LS toevoeging bijgedaan) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep gc remie Geplaatst August 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2010 best ook gelijk de olie voor EN in je tussenbak vervangen (heb daar ook een flesje LS toevoeging bijgedaan) LS in de tussen bak????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst August 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2010 LS in de tussen bak????? Ja bij de tussenbak olie. Werd op diverse jeep fora in de states aan geraden.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kelnagiosi Geplaatst October 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2010 (bewerkt) Heb ook al een tijdje dit probleem, de Jeep dealer had 'dit nog nooit eerder meegemaakt' en adviseerde me om een vervolgafspraak te maken om een testrit te gaan maken waarbij sensoren op diverse onderdelen worden geplaatst. Aangezien dit waarschijnlijk een behoorlijke aanslag op de financien zou zijn, heb ik met mijn vriend en huisgaragist afgesproken eerst de dif olie te vervangen, wat na het lezen van dit topic hopelijk de oplossing zal brengen. In mijn geval hoor ik het vooral aan de achterkant, vandaag heeft hij geconstateerd dat het peil van de achterdif aan de lage kant is. Zijn opmerking over het rubber dopje op de achterdif vond ik pijnlijk maar begrijpelijk....waarom geen fatsoenlijke afsluiter..... Zie graag nog een bevestiging dat ook de tussenbak van additieven moet worden voorzien? Hebben meer mensen hier een idee over? October 6, 2010 bewerkt door kelnagiosi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst October 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2010 (bewerkt) Zie graag nog een bevestiging dat ook de tussenbak van additieven moet worden voorzien? Hebben meer mensen hier een idee over? Afhankelijk van welke tussenbak eronder zit zegt het manual het volgende DESCRIPTION - TRANSFER CASE - NV242 Recommended lubricant for the NV242 transfer case is Mopar ATF +4, type 9602 Automatic Transmission Fluid. DESCRIPTION - TRANSFER CASE - NV247 Mopar Transfer Case Lubricant (P/N 05016796) is the only lubricant recommended for the NV247 transfer case. Geen vermelding over het toevoegen van LS!!!!!!. alleen bij FRONT AXLE The lubricant should have MIL-L-2105C and API GL 5 quality specifications. Lubricant is SAE 75W-140 SYNTHETIC gear lubricant. REAR AXLE The lubricant should have MIL-L-2105C and API GL 5 quality specifications. Lubricant is a thermally stable SAE 80W-90 gear lubricant. Lubricant for axles intended for heavy-duty or trailer tow use is SAE 75W-140 SYNTHETIC gear lubricant. NOTE: Trac-lokY and Vari-lokY equipped axles require a friction modifier be added to the lubricant. CAUTION: If axle is submerged in water, lubricant must be replaced immediately to avoid possible premature axle failure Ga er dus maar vanuit dat dit niet van toepassing is voor de tussenbak. Het manual is echt erop gericht Mopar handel te verkopen dus als ze je die LS toevoeging kunnen aansmeren voor tussenbak toepassing zetten ze dat er zekerbij. October 6, 2010 bewerkt door joost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.