Spring naar bijdragen

Trekgegevens


Arjan1972
 Share

Recommended Posts

Gegroet,

Ik heb op het forum al het één en ander gelezen over het wijzigen van de trekgegevens op het kentekendeel.:( Ik heb een import XJ en de gegevens kloppen niet met de werkelijke gegevens. Nu werd ik een beetje bang dat het een eindeloos verhaal zou met de RDW en de importeur. :P

Maar wat schetst mijn verbazing?:lol:

Ik belde met de RDW en de beste man zei dat ik mijn kentekendeel kon faxen met een begeleidend schrijven waarin ik mijn probleem uitleg en de juiste trekgegevens vermeld. Dit was op 15/7/10

Zo gezegd zo gedaan!

21/7 heb ik een brief op de mat waarin werd uitgelegd dat de gegevens al in hun systeem zijn veranderd naar wat ik heb opgegeven en dat ik mijn kenteken deel 1a kan opsturen en daarvoor een nieuw deel krijg met de juiste gegevens. :no:

Voor diegenen die voor dezelfde uitdaging staan...gewoon doen!

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedere auto in NL moet gekeurd worden door de RDW.

Aangezien de importeur moeilijk alle auto's naar de RDW kan brengen, doen ze van alle types 1 keuring. Als die auto wordt goedgekeurd, mogen alle andere auto's van het zelfde type de weg op.

Als je een auto naar NL haald welke niet door de importeur bij de RDW is gekeurd, dan heeft de auto geen type goedkeuring. Dan mag je dit zelf op kenteken laten zetten. De auto is geen probleem, trekhaak wel. Ze willen dan alles weten van de auto, maar zelf kan je geen gegevens leveren qua trekgewicht en contructie. Hierdoor worden er veel auto's in Duitsland gekeurd door de TUV. Die papieren moeten de RDW overnemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...