kenzo Geplaatst July 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 Ben ik weer... Ben nog steeds bezig met het verenpakket en ben nu aangekomen bij de achter schokbrekers. Ik heb ze proberen te plaatsen maar zie dat ze niet passen (zie foto). Ik heb ze hetzelfde geplaatst als voor maar weet niet of ik ze nu op de kop heb? Is dit verkeerd om? Ik neem niet aan dat ik wat moet aanpassen aan de as of chassis om de schokbrekers te kunnen plaatsen? Op deze manier komt de cilinder tegen de as aan en is er zo'n 3cm te kort om hem te kunnen vast schroeven. Ik heb geen idee of het wat uit maakt hoe om de schokbreker staat? Ik heb al gezocht maar kan echt geen foto of info vinden? Alvast bedankt, Kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst July 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 As kantelen helpt. Degree shim. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst July 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 Maar de as staat eigenlijk voor al iets omhoog (zie tekening) Als ik de degree shims ertussen zet zodat de beugels iets gekanteld naar voor komen wordt het nog hoger voor Zie bijlage: btw, deze heeft de schokbrekers achter ook andersom: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst July 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 Heb je dezelfde dempers dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst July 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 http://www.jeepforum.nl/showthread.php?p=155380&highlight=mono+tube+twin#post155380 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst July 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 En anders de beugels afslijpen en op de goede plek weer vast lassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst July 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 (bewerkt) Is toch nog wel het zelfde chassis ? De as zit wel goed t.o.v van de veren en het "pinnetje" ? Heb je de oude dempers nog ? Deze er eens naast houden....... July 28, 2010 bewerkt door EJG Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst July 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 Het is het standaard YJ Chassis, De bladveren vallen precies met het pinnetje in de as dus dat zit zoals het hoort. De oude schokdempers (de originele) zijn een stuk smaller. Diameter oud: 44mm (gaat er net langs zonder de as aan te raken) Diameter nieuw: 56mm Ik had aan quadratec gevraagd en zij zeiden dat er olie uit kon lekken als ze op de kop hongen. Ik kan de as kantelen dmv de degree shims maar dan staat de as volgens mij overdreven omhoog gekantled? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst July 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 Ah andere diameter.... heb je die los erbij besteld of zaten die in het pakket wat je hebt gekocht ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst July 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 Zat in het pakket http://www.quadratec.com/products/16300_303.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst July 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 Heb hetzelfde pakket onder mijn yj zitten, kan me niet herinneren dat dit toen bij montage problemen gaf met de dempers. Heb zelf nu even geen idee meer, kan je meer foto's maken ? Ook van andere gezichtpunten ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst July 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 Kenzo, jij hebt ook een shacklelift van +-1inch................... . Je shocks zijn te kort!! PS: shims toch maar niet geplaatst.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst July 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 shocks te kort??? Ik hoop het toch niet... Ze zeiden me dat er (ik dacht 17cm / 6,5") shackles tussen moesten... omdat ik die ertussen heb lijkt me alles goed. De shims plaats ik nog... maar nog geen tijd gehad. (ofja, tijd gehad voor de voorkant verder af te maken maar ben achter niet meer verder gegaan. owja EJG, ik plaats later nog wat extra foto's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst July 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 Dan hebben een hoop mensen last van te korte shocks. Zelf nooit last van gehad dat de shocks te kort waren ondanks de shackle lift. Opzich zou je er niet veel last van hebben. Zo geweldig veert een YJ aan de achterkant toch niet dat het een probleem wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst July 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 Over het algemeen zullen de shocks nooit volledig 'uitgestrekt' zijn bij montage (wat jij dus blijkbaar wel hebt, wat erg vreemd is). Maar je komt +-3cm tekort schrijf je, 1inch shacklelift (= +-2,5cm) komt wel erg dicht bij elkaar in de buurt, vandaar dat ik het schreef........ Staat er geen type-nr op de shock? Kun je op de verkoopsite even opzoeken waar ze geschikt voor zijn. Misschien heb je wel per ongeluk een setje shocks gekregen voor een 2,5inch liftkit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst July 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 maar het lijkt me sterk... de shocks zijn nog niet geheel uit... en het is nog maar een kaal chassis.... geen motor, versnellingsbak body etc... het is alleen raar dat de shocks niet andersom geplaatst kunnen worden zonder de shims? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst July 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 Die 3 cm is niet in de lengte, maar in de "dikte". Zie de 1e foto. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst July 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 aaaah kijk! zat in lengte te denken...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 Eerst de Jeep afbouwen en dan pas shocks plaatsen. Kan je gelijk kijken of je shock de maximale weerweg haalt. En idd..... nieuwe bevestigingen maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Micky Geplaatst August 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2010 ik zal morgen ff foto's maken maar bij mijn 4"inch verhoging van procomp was er ook geen ander "optie" dan de de achterschokbrekers ondersteboven te monteren. Net terug vanuit Italië en 3400 km gereden zonder problemen. (in ieder geval met de schokbrekers) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sandersglas Geplaatst September 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2010 ik zal morgen ff foto's maken maar bij mijn 4"inch verhoging van procomp was er ook geen ander "optie" dan de de achterschokbrekers ondersteboven te monteren.Net terug vanuit Italië en 3400 km gereden zonder problemen. (in ieder geval met de schokbrekers) zitten bij mij ook al 2 jaar ondersteboven ,tot nu toe geen problemen mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.