Gerrit Geplaatst August 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2010 Binnenkort wil ik de GC weer vertroetelen met een grote beurt en de remblokken gaan vervangen Normaal deed ik dit gewoon thuis met een krik een een paar houtblokken onder de assen. Er is nu bij mij om de hoek een DHZ garage gekomen waar je een brug inclusief gereedschapkar kunt huren voor 10 euro per uur. Ben er even wezen kijken en het ziet er perfect uit. (altijd droog en warm sleutelen, en na afloop geen stijve nek) Er staan daar 3 bruggen met van die zwenkarmen. Weet iemend hoe ik de Jeep omhoog moeten liften? Moet ik de zwenkarmen onder de assen plaatsen net als een krik?? of onder de 2 dwarsbalken of op een andere plaats onder het chassis? Er zal vast wel iemand zijn die hier ervaring mee heeft.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst August 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2010 (bewerkt) voorzijde onder de chassisbalken, achterzijde net voor de bevestiging van de draagarmen (dus de armen van de achteras naar voren) aan het chassis. Daar de voorzijde van de GC het zwaarst is daar de korte zwenkarmen van de brug plaatsen. Overigens sleutel ik ook vaak bij een hobbygarage, dan alleen in Amsterdam. Kost mij 6 euro per uur...... ik breng mijn eigen gereedschap mee omdat meer dan de helft van de bouten amerikaanse maten zijn en dus de standaard europese sleutelset "net" niet past. Mijn ervaring leert dat een set amerikaanse doppen en sleutels niet meer dan 100 euro hoeft te kosten totaal (via Brezan ofzo) August 2, 2010 bewerkt door tonnie345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrit Geplaatst August 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2010 Tonnie- bedankt voor de info... Volgende week direct maar even uitproberen. Kost mij 6 euro per uur...... Brug kost hier 7 euro per uur. Snap on wagen met alle gereedschap ( plus wat nog aan de wand hangt) en bandenwisselapperaat + co2 meters ed kost 3 euro per uur. Ook alle amerikaanse inch maten zijn hier aanwezig. Aangezien ik niet alle tools meer heb huur ik het er maar bij voor dat geld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst August 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2010 klinkt zeer goed, alleen een beetje kostbaar om daar steeds heen te rijden.... succes in ieder geval. Ervaring leert dat gebruik van een brug je minstens 50% tijdwinst oplevert. Een tip : draai de wielbouten vast een slag los voordat je de auto omhoog brengt. Tip 2 : als het even kan, gebruik pneumatisch gereedschap voor het loshalen van de boutverbindingen. Tip 3 : nooooooit pneumatisch gereedschap gebruiken om de boel weer vast te zetten, soms is dat gereedschap zo krachtig dat bouten afbreken of de moer beschadigd raakt. Tip 4 : koop meteen een spuitbus zwarte tectyl en een staalborstel. Nu je toch makkelijk bij de onderzijde kan komen, verwijder je loszittende undercoating (en zand, roest etc.) met de staalborstel en geeft je het meteen een vers laagje undercoating. Gebruik van een brug vind ik zo makkelijk dat ik zelfs voor simpele karweitjes de brug gebruik. Je hoeft immers eigenlijk nooit meer te bukken. Daarnaast lopen er in zo'n hal vaak mensen rond die altijd wel bereidt zijn een handje toe te steken of raad te geven als het even niet meezit. Stel je daar ook op in als je zelf bezig bent. Maak als het uitkomt een praatje met de daar aanwezige doe het zelvers. Praat over hun auto en je schept zo een band met medesleutelaars. Zo heb je een gezellige tijd en soms ongevraagd krijg je hulp. Kan erg gemakkleijk zijn bijvoorbeeld bij het verversen van de remolie of het ontluchten van het remsysteem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrit Geplaatst August 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2010 voorzijde onder de chassisbalken, achterzijde net voor de bevestiging van de draagarmen (dus de armen van de achteras naar voren) aan het chassis. Net even gekeken..... Dus als ik het goed zie, gewoon op de uiteinden van de chassisbalken?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst August 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2010 normaal heb je toch krikpunten onder je deur dorpels?? en anders gewoon onder de chassis balken zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst August 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 5, 2010 Net even gekeken.....Dus als ik het goed zie, gewoon op de uiteinden van de chassisbalken?? In feite wel, maar niet dus direct op de (bewegende) draagarmen of het scharnierpunt daarvan. Op de dorpels is een zeer slecht idee, mijn ZJ heeft diverse deuken daar vanwege eerdere pogingen tot opkrikken. De dorpels zijn daar niet echt voor bedoeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.