kenzo Geplaatst September 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2010 Hallo, Vandaag eindelijk de motor begonnen (op de plaats hangen) maar nu kom ik achter wel erg raar uit: Hij is erg schuin naar beneden?? Het is wel nog de achteras van de Wrangler 2.5L maar de schuinte zal niet anders worden? Hier wat maten erbij: Is dit normaal, of hoe moet ik dit oplossen? Vriendelijk bedankt! Kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst September 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2010 Lees om te beginnen eens al je eigen topics over verhogen door.... Deze tips en oplossingen heb je al meer dan eens gehad: SYE plaatsen (evt met CV aandrijfas) Shims al geplaatst? (kan ook net iets schelen) Gezien deze hoek, ontkom je echt niet aan de SYE. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst September 7, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2010 Ten eerste is het dus normaal dat de hoek zo groot is? (zonder SYE)? En als ik een SYE plaats kom ik verder naar achter uit? dus... zou de hoek nog groter worden? Of snap ik er nouw helemaal niets meer van? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst September 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2010 (bewerkt) Ten eerste is het dus normaal dat de hoek zo groot is? (zonder SYE)?En als ik een SYE plaats kom ik verder naar achter uit? dus... zou de hoek nog groter worden? Of snap ik er nouw helemaal niets meer van? SYE is korter dus kleinere hoek. het spitse gedeelte aan je tussen bak gaat er af en er wordt een korter deel in de plaats gezet. verder moet je as ook achterover komen te liggen aangezien A2 + C2 = B2 IS DE AFSTAND NOG LANGER, NL 493 MM. DIT WORDT MET EEN SYE WEER ANDERS, ZODAT DE KANS BESTAAT DAT JE EEN ANDER ACHTERAS MET AANSCHAFFEN.(ik bedoel een achterste aandrijfas) September 8, 2010 bewerkt door just-a-jeeper wat vergeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst September 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2010 Als je een sye plaatst gaat het staartstuk van je tussenbak er af dus krijg je meer ruimte. Als je voor een super short sye kit kiest krijg je nog meer ruimte. Je moet dan wel een electronische snelheidsmeter hebben want een mechanische past daar niet op. Je zult zowiezo je as meer moeten laten kantelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2010 Lees je eerder topics eens door, daar is dit al ter sprake gekomen. Eerst de wagen kompleet afbouwen voor juiste rijhoogte, dan pas aandrijfassen en hoeken bepalen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst September 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2010 Deze hoek is heel normaal en erg logisch: Je hebt 4inch verhoogde bladveren, dus je as is dmv die bladveren 4inch lager komen te liggen ten opzichte van je aandrijflijn. Een SYE is een 'verandering' in je tussenbak (google maar eens of zoek op dit forum). Die 'tuit' waar je de aandrijfas nu insteekt word oa verwijderd. Daardoor word de afstand dus groter van tussenbak naar je differentieel. De CV-aandrijfas die je erbij moet kopen is dus (veel) langer dan de normale, waardoor die hoek verminderd word tov de hoek die hij nu maakt op je foto's. Hopelijk heb ik het duidelijk neergezet zo! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst September 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2010 Of snap ik er nouw helemaal niets meer van? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst September 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2010 en wat een klein beetje scheelt is als alle gewicht weer op de veren staat. maar een SYE is in ieder geval nodig bij die hoeken. je kan natuurlijk ook een electrische ventilator nemen en de motor meer naar voren plaatsen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst September 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2010 Misschien snap je het niet meer omdat je twee threads heb lopen over dit onderwerp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst September 7, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2010 Tja, ik had deze vraag geplaatst en op mijn pagina over de jeep reageerde iemand over hetzelfde. Ik dacht er net aan dat de motor zowieso nog naar voren moet. Ik heb het chassis van de 2.5 en de motorsteunen zitten nog niet op de goede plek (ik had ze provosorisch neer gezet). De motor moet dus naar voren wat de hoek ten goede brengt, de shims moeten nog geplaatst worden en het gewicht moet er nog op. Zal dus hopelijk wel goed komen. Bedankt voor de reacties! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst September 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2010 desnoods eerst even de radiator en grille e.d. erop zetten om te kijken hoever je naar voren kan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst September 8, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2010 desnoods eerst even de radiator en grille e.d. erop zetten om te kijken hoever je naar voren kan. ja, is goed dat je het zegt... dan weet ik precies tot waar ik kan komen Zit er trouwens nog verschil in de radiator van een 2.5 en een 4.0? (dikte ofzo?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2010 Ik heb een foto gemaakt van de wrangler hier op de zaak met een 4 liter motor , 2.5 inch verhoging , 231 tussenbak en dana 35 achteras. Zoals je kan zien op de foto loopt de aandrijfas nagenoeg recht van de tussenbak naar de achteras. Ook is het hoogte verschil tussen tussenbak en achteras bij de 2.5 inch verhoging niet zo extreem groot als bij jou. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst September 8, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2010 Bedankt voor de foto. Ik denk dat ik daar toch op uit ga komen. De achteras moet nog omhoog, de motor nog naar voren en de tussenbak moet nog zakken op de skid plate (ligt nu nog wat tussen om op te rusten). Het zal dus wel goed komen Ik wil wel graag zeggen dat ik het erg waardeer hoe iedereen mee denkt en info geeft! Super!!! <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst September 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2010 ipv de motor naar voren te plaatsen, waarom de achteras niet naar achter? gewoon het centergat van de springpershes een 5cm meer naar voor boren. niets lassen of slijpen, alleen maar 2 gaatjes boren:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst September 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2010 en de wielkasten verbouwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst September 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2010 stukje uitslijpen en tj flares monteren en klaar:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst September 8, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2010 Nja niet echt wat ik wil... Het moet wel gaan lukken... ben tenslotte niet de eerste die hem ombouwt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst October 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2010 wat is het voordeel van zo hoog maken je assen blijven toch het laagstepunt kan beter gaan voor grotere wiel maat of zie ik dat verkeerd ben wel geintreseerd in deze topic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst October 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2010 ik gebruik hem niet echt voor terrein tijden maar omdat ik het mooi vind (verhogen)... Inderdaat... Als je hem hoger wil moet je grotere banden... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.