Marco de Matser Geplaatst September 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2010 (bewerkt) Help ;-) Ik heb een half jaar geleden een Jeep Wrangler bij een garage gekocht en hij leek mij prima alhoewel ik bij de testrit, hem bij flink gas geven,erg vond slingeren. Nu blijkt bij de APK keuring dat het achterdifferentieel helemaal naar zijn mallemoer is en dat de tandjes op de tandwielen erop gelast waren en door de krachten weer afgebroken. Wie weet of ik enig recht heb om mijn YJ door hem te laten repareren tegen nihil kosten.... of andere oplossingen ........ ik zoek dan ook een achterdiff 2 588 dana 2 42717 b3l 94 40 13 of evt een achteras wie kan mij helpen? groet Marco October 18, 2010 bewerkt door Marco de Matser Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst September 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2010 Verborgen gebreken? Volgens mij heb je recht op reparatie. Ik denk wel dat deze garage bij de BOVAG aangesloten is dus zou ik daar eens heen gaan met dit geschil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2010 (bewerkt) Met de gemiddelde 3 maanden bovag garantie doe je weinig na 6 maanden. Tevens is het maar de vraag of hij hem ook met garantie heeft gekocht. Veel bedrijven verkopen een wagen tegen extra korting zonder dat je aanspraak kan maken op welke vorm van garantie dan ook. Als nergens vermeld is dat je garantie had heb je geen poot om op te staan. September 21, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smartlap Geplaatst September 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2010 Die codes die je opnoemt weet ik allemaal niet, maar wat ik wel weet dat ik een setje assen heb liggen van een wrangler uit '87met een 4,2, diff. 3.07. Yj is gesloopt om als donor voor een cj7 te dienen.Mocht je interesse hebben pm je maar. Gr. Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco de Matser Geplaatst September 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2010 Verborgen gebreken?Volgens mij heb je recht op reparatie. Ik denk wel dat deze garage bij de BOVAG aangesloten is dus zou ik daar eens heen gaan met dit geschil. Ik ben ondertussen de klacht idd aan het voorleggen bij de BOVAG (garage is een aangesloten bedrijf) wordt vervolgd en bedankt voor de tip ( ik ben blond:-)) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst September 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2010 tandjes eropgelast???? lijkt me vreemd, en als dat zo was had je dit met de testrit volgens mij gelijk moeten merken. maar goed blijft klote natuurlijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco de Matser Geplaatst September 26, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2010 tandjes eropgelast????lijkt me vreemd, en als dat zo was had je dit met de testrit volgens mij gelijk moeten merken. maar goed blijft klote natuurlijk ja Menno erop gelast .... ik merkte bij de testrit wel dat ie zwabberde maar gaf de schuld aan het vermogen van de motor ..... dus er is wel iets geconstateert en is verder niks mee gedaan ....... ik ben niet zo heel technisch en verwachtte (misschien verkeerd) dat als ik zoiets meld dat de man van de garage die er verstand van heeft mij een goed en eerlijk antwoord geeft .... niet dus ,,,,, groet Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonv Geplaatst September 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2010 Neem aan dat je een fries bent aangezien je de yj in stiens hebt gekocht. Ik zou Nico in Wommels proberen misschien dat die nog wat heeft liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MadMudder Geplaatst September 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 27, 2010 (bewerkt) Verborgen gebreken?Volgens mij heb je recht op reparatie. Ik denk wel dat deze garage bij de BOVAG aangesloten is dus zou ik daar eens heen gaan met dit geschil. Als je al recht zou hebben op BOVAGgarantie dan is de garantie sowieso 6 maanden. Voor de regels kijk maar eens op deze link http://www.mijnautobedrijf.nl/bovag_garantievoorwaarden.pdf Ook al zet de verkoper een andere termijn op de factuur de garantieperiode blijft 6 maanden. Discussiepunt kan worden dat we te maken hebben met een slijtagedeel. Je zult dus moeten aantonen dat er geen sprake is van slijtage maar van verborgen gebrek. Verder zeg je dat de tandwielen gelast zaten?!?! Waarschijnlijk een zgn. CO2 locker (goedkope oplossing door de satelieten aan elkaar te lassen) Dit moet je wel meteen hebben gemerkt. Je auto wil dan bijna niet de bocht om. Voor een vertrouwde reparatie kun je inderdaad prima bij de Nico in Wommels terecht. Succes September 27, 2010 bewerkt door MadMudder herstel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonv Geplaatst October 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2010 Heb je al een as gevonden?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smartlap Geplaatst October 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2010 Ik denk het wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco de Matser Geplaatst October 11, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2010 (bewerkt) Heb je al een as gevonden?? gert heeft een as voor mij , dus dat is opgelost October 18, 2010 bewerkt door Marco de Matser Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Overeinder Geplaatst October 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2010 Marco (matser) Ik lees deze discussie echt met grote verbazing! Mag ik voor iedereen die meeleest even e.e.a op een rijtje zetten? Jij hebt de wrangler bij ons gekocht voor een vooraf gesproken Meeneemprijs. ik meen ergens rond de 3000 euro. Ik heb duidelijk aangegeven ( het stond eveneens duidelijk vermeld in de advertentie op marktplaats)dat er voor deze meeneemprijs geen garantie kan worden gegeven op dit soort auto's. je hebt een uitgebreide proefrit gemaakt, en bent hiermee accoord gegaan. Na een half jaar meld jij je vervolgens telefonisch bij mij met jouw klacht. Zoals ik jouw al aan de telefoon heb aangegeven heb ik de wrangler aangekocht en direct doorverkocht. Wij hebben dus niets aan deze auto gewijzigd en/of gerepareerd. Puur op handelsbasis verkocht. Omdat ik het vervelend vond dat jouw dit is overkomen, heb ik binnen enkele dagen voorgesteld dat jij een as regelt en wij die geheel kostenloos voor jouw monteren. Let wel, ik hoef dit niet te doen! het was puur een netjes gebaar van mij richting jouw. Jij hebt telefonisch laten weten deze oplossing te accepteren, je was er blij mee. Je zei letterlijk dat je het een goede oplossing vond! Wij hebben zelfs 2 weken geleden nog kontakt gehad met elkaar! Je vroeg mij of de afspraak nog stond. Je had nog geen as, maar wilde weten of ik nog stond voor mijn beloofde reparatie. Nu lees ik dit bericht, waar ik met naam en toenaam wordt vermeld! Je mag best weten dat ik dit heel heel erg vervelend vindt! Je brengt mij op deze manier in een hele nare positie. En dat alles terwijl je mij het gevoel geeft dat ik het netjes met je opgelost hebt. Om eerlijk te zijn vindt ik dit echt GEEN STIJL! Ik hou het netjes, het is eigenlijk niet mijn stijl om via een forum dergelijke zaken uit te vechten. Maar ik ben wel van mening dat ieder forum recht heeft op het hele verhaal, en niet een éénzijdige kant van het verhaal. Wij werken elke dag keihard, om onze klanten het beste te bieden wat we kunnen. Ik sta voor kwaliteit en voor mijn klanten. Ik wil dan ook niet op deze wijze behandeld worden! Ik nodig dan ook bij deze het complete forum uit om een reaktie te geven op dit topic. Neem de feiten en de daarop ondernomen actie's van beide partijen in overweging en geef je mening! Ik sta er voor open. Hans Overeinder. Eigenaar Bosch Car Service Overeinder.nl WWW.OVEREINDER.NL 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst October 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2010 Ik vind het toch wel heel netjes dat je reageert. Ik moet ook zeggen dat ik na het lezen van jouw verhaal mijn mening bij moet bijstellen,maar tussen zeggen en doen zit nog een groot verschil. Dus ik mag aannemen dat dit hele verhaal opgelost gaat worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst October 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2010 Kijk aan, een as van Gert en Overeinder zet hem er onder. Weer een probleem opgelost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst October 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2010 U heeft zeker recht om te reageren als u met naam en toenaam genoemd word hier op het forum. Er zijn altijd 2 kanten van het verhaal en zoals ik het lees bent u bereid geweest om te helpen voor een oplossing wat er verder afgesproken/besproken is zal hier een welles nietes spelletje worden. Mij persoonlijk lijkt het me dat Marco alsnog even contact met u zoekt om samen het één en ander recht te zetten. (zonder BOVAG) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst October 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2010 (bewerkt) Marco de Matser, Klopt het dat je de auto zonder garantie gekocht hebt en de verkoper aangeboden heeft de door jou aan te leveren as kosteloos te monteren? Het is natuurlijk zo dat de verkoper, tot op zekere hoogte, verantwoordelijk is voor het door hem geleverde product, maar je kunt niet van hem verwachten dat hij de auto (voor deze prijs) kompleet uit elkaar haalt om deze te controleren op gebreken. Het excuus van de verkoper dat hij niets van deze auto weet en hem zo doorverkocht heeft vindt ik overigens zwak. Het is een product dat je door het te verkopen aan de naam van je bedrijf koppelt. Als je onduidelijke producten gaat verkopen roep je het wel over je zelf af. 3000euro is overigens ook geen weggevertje. De oplossing die de verkoper aanbiedt vind ik zeer redelijk. October 12, 2010 bewerkt door ruudvd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrit Geplaatst October 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2010 Marco (matser), je wordt hier behoorlijk GEMATST. Je mag blij zijn dat deze verkoper nog wat voor je wil doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonv Geplaatst October 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2010 Mooi dat zo'n verhaal 2 kanten heeft. opgelaste tanden vind ik zoiezo al een sterk verhaal... volgens mij lag er nog een as voor hem klaar...oh nee die was achteraf te duur maar was wel een gereviseerde... Als de garage houder de waarheid spreekt,had ik als ik hem was er nog eens over na moeten denken of ie nog welkom was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst October 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2010 Denk dat een "final" reactie van Marco hier wel op zijn plaats is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst October 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2010 Ja tis opvallend stil vanaf de kant van meneer de "matser", ben benieuwd naar zijn reactie. Is wel makkelijk iemand zwart maken via internet........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2010 Ja tis opvallend stil vanaf de kant van meneer de "matser", ben benieuwd naar zijn reactie. Is wel makkelijk iemand zwart maken via internet........ Hij heeft zich speciaal voor dit verhaal aangemeld..(het was zijn eerste postje). Dus het zou me niks verbazen als we niks meer van hem vernemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonv Geplaatst October 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2010 En waarschijnlijk nog raar vinden ook dat mensen hem niet meer normaal willen helpen. Het "jeep" wereldje is maar klein Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sandersglas Geplaatst October 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2010 Hij heeft zich speciaal voor dit verhaal aangemeld..(het was zijn eerste postje). Dus het zou me niks verbazen als we niks meer van hem vernemen. dacht precies hetzelfde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco de Matser Geplaatst October 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2010 (bewerkt) Denk dat een "final" reactie van Marco hier wel op zijn plaats is. Heel goed .... Reactie van mij op dit verhaal, ik ben blij dat Overeinder reageert op deze discussie. na de proefrit had ik een paar kleine dingetjes die niet in orde waren (op het gezwabber na). Ik vroeg de beste man of deze mankementen verholpen konden worden en hij vertelde mij dat hij met dit soort auto's normaal niks deed want dit was niet een gangbare normale auto, we zijn tot een prijs gekomen en dan zou ik de kleine mankementen zelf (laten) repareren. Voorafgesproken meeneemprijs is niet waar, de auto stond voor ongeveer €4.250 op de website van de garage en ik heb er uiteindelijk € 3.500 voor betaald. De kreten Marktplaatsauto en meeneemprijs hoorde ik voor het eerst in dit telefoongesprek. Vervolgens is er bij de APK dus een gebrek in het differantieel geconstateerd en heb ik de garage gebeld ( dit is na 6 maanden gebeurd omdat de apk toen afliep).... nadat ik het verhaal had voorgelegd zou hij kijken wat hij er mee kon doen en zou mij terug bellen. Na ongeveer 3 dagen inderdaad een telefoontje waarin hij vertelde dat hij bij de vorige eigenaar nul op het request had gekregen en hij er zelf dus ook niks meer aan kon doen, het was mijn eigen probleem en hij had de auto zonder garantie verkocht. Uiteindelijk is er in dat bewuste telefoongesprek mijn boosheid over de TOTALE onwil en medewerking van de man de bovenhand gaan voeren. Zijn strekking was dat hij er de dupe van werd en ik heb hem uiteindelijk kunnen en mogen vertellen dat ik er de dupe van ben. Ik heb hem verteld dat ik het belachelijk vind dat hij totaal geen verantwoording nam op het feit dat hij een heeeeel gevaarlijke auto heeft doorverkocht. Uiteindelijk na erg aandringen heeft hij de oplossing aangedragen om kosteloos een ander differantieel eronder te zetten maar dan moet ik voor het diff zorgen. Dit is dus uiteindelijk een as geworden. ik heb de garage 2 weken geleden gebeld om te veriffiëren of de gemaakte afspraak nog stond omdat het redelijk lang duurde voor ik een as had gevonden. Ondertussen heb ik een forumbericht gemaakt waarin ik vroeg: 1. of ik enig recht had 2. of iemand een andere oplossing had 3. of iemand mij aan een diff of as kon helpen Kortom ik stond en sta open voor meningen en het is volgens mij mijn goed recht om dit te mogen vragen. De ideeën van de medeforummers heb ik zo hier en daar toegepast. (sterker nog ..... ik ben niet technisch en als de strekking van de antwoorden was geweest dat ik gewoon oud hollandse pech had gehad was het ook klaar) Marco October 15, 2010 bewerkt door Marco de Matser Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.