Gumy Geplaatst September 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2010 Als ik met de Jeep (Cj5) over bijvoorbeeld een rotonde rijd, dan beginnen de banden te piepen ...? Als ik nou met 100km/u over de rotonde zou vliegen, zou dit nog enigszins te verklaren zijn, maar ik rijd dan niet veel harder dan 30km/u... Nu denk ik dat de schokbrekers niet ver genoeg kunnen 'uitrekken' waardoor de banden iets worden opgetild in de bocht. Hoe kan ik bepalen hoe ver de schokbreker moet kunnen uitrekken? En natuurlijk; hoeveel moet ie kunnen 'indrukken'? Gr Gunther Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst September 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2010 Piepen van de banden kan te maken hebben met een verkeerde bandenspaning of met een slecht uitgelijnde Jeep. Het lijkt me ook erg stug dat je zo weining wieluitslag hebt dat je met een gangetje van 30 Km een pootje oplift. Misschien heb je een 3 inch lift met orginele schokdempers? Maar dat zal toch niet? Dus even de bandenspanningen controleren en dan laten kijken of de uitlijing nog klopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2010 Als ik met de Jeep (Cj5) over bijvoorbeeld een rotonde rijd, dan beginnen de banden te piepen ...? Als ik nou met 100km/u over de rotonde zou vliegen, zou dit nog enigszins te verklaren zijn, maar ik rijd dan niet veel harder dan 30km/u... Nu denk ik dat de schokbrekers niet ver genoeg kunnen 'uitrekken' waardoor de banden iets worden opgetild in de bocht. Hoe kan ik bepalen hoe ver de schokbreker moet kunnen uitrekken? En natuurlijk; hoeveel moet ie kunnen 'indrukken'? Gr Gunther Dat moet je allemaal zelf opmeten. Je hebt een rijstand. Dan heeft je shock een vaste lengte. Maak de shock aan de onderkant los en kijk hoe ver je hem nog kan uittrekken. Kijk gelijk ook hoe ver je hem nog kan induwen. Zo kan je bepalen hoe ver je ingaande en uitgaande slag is. Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst September 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2010 Dat moet je allemaal zelf opmeten.Je hebt een rijstand. Dan heeft je shock een vaste lengte. Maak de shock aan de onderkant los en kijk hoe ver je hem nog kan uittrekken. Kijk gelijk ook hoe ver je hem nog kan induwen. Zo kan je bepalen hoe ver je ingaande en uitgaande slag is. Succes Is er geen minimum / maximum? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst September 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2010 Is er geen minimum / maximum? Ja, maar dat mag niet bepaalt worden door je schokbreker, maar door je vering/bumpstops. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2010 Is er geen minimum / maximum? Als je shock een maximum of minimum bereikt is de kans groot dat je hem snel kan weggooien. Je moet dit altijd zien te verkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst September 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2010 Ja, maar dat mag niet bepaalt worden door je schokbreker, maar door je vering/bumpstops. Als ik de jeep oplift totdat de band los komt, heb ik dan (+ een beetje extra) de ongeveer de mximum uitslag? Maar hoe bepaal ik dan het minimum? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2010 Als ik de jeep oplift totdat de band los komt, heb ik dan (+ een beetje extra) de ongeveer de mximum uitslag? Maar hoe bepaal ik dan het minimum? Nee die stelling gaat niet helemaal op. Laten we makkelijk beginnen. Wat voor shocks en lift heb jij? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst September 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2010 Wat voor shocks en lift heb jij?Das nou de vraag die mij al enige tijd bezighoudt.... Met name het deel van 'de lift'. Ik heb al eens de vraag uitgezet hoe lang standaard veerschommels van een Cj5 uit 73 zijn, maar helaas geen antwoord. Ik heb nl het vermoeden dat er verlengde veerschommels op zitten. Vwb het verenpakket heb ik absoluut geen idee. De body is trouwens 1 inch verhoogd, maar volgens mij heeft dat weer geen invloed op de lengte van de schokbrekers..lengte shackles = 14,5cm (hart tot hart) Shocks voor = Rancho RS5119 Shocks achter = Rancho RS5113 Ps. geen idee waarom er voor en achter verschillende shocks op zitten... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2010 Rancho RS5119 is 29.85 cm helemaal ingeschoven en 45.72 cm helemaal uitgeschoven. Deze shock is geschikt voor een 2 inch lift Rancho RS5113 is 32.72 cm helemaal ingeschoven en 51.44 cm helemaal uitgeschoven. Deze shock is geschikt voor een 2-3 inch lift Dat er verschillende shocks op zitten voor en achter is vrij normaal. Heeft te maken met de ophangpunten die aan je jeep zitten. Hier zit namelijk een verschil in qua hoogte voor en achter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Ruud Verhof Geplaatst September 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2010 Als ik met de Jeep (Cj5) over bijvoorbeeld een rotonde rijd, dan beginnen de banden te piepen ...? Als ik nou met 100km/u over de rotonde zou vliegen, zou dit nog enigszins te verklaren zijn, maar ik rijd dan niet veel harder dan 30km/u... Nu denk ik dat de schokbrekers niet ver genoeg kunnen 'uitrekken' waardoor de banden iets worden opgetild in de bocht. Hoe kan ik bepalen hoe ver de schokbreker moet kunnen uitrekken? En natuurlijk; hoeveel moet ie kunnen 'indrukken'? Gr Gunther Helpt dit? Uploaded with ImageShack.us Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2010 Maakt eigenlijk niet uit welke verhoging je gemonteerd hebt zitten. Wat wel uitmaakt is hoeveel slag je demper "over" heeft om uit te veren. Je kan dit vrij simpel bepalen, maak de schokdemper aan één zijde los, en meet de lengte op die je nog verder uit kan t.o.v. van het bevestigings punt. Dit is je slag die je over hebt om uit te veren. Normaal is deze slag groter als je veerweg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst September 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2010 Maakt eigenlijk niet uit welke verhoging je gemonteerd hebt zitten. Wat wel uitmaakt is hoeveel slag je demper "over" heeft om uit te veren.Je kan dit vrij simpel bepalen, maak de schokdemper aan één zijde los, en meet de lengte op die je nog verder uit kan t.o.v. van het bevestigings punt. Dit is je slag die je over hebt om uit te veren. Normaal is deze slag groter als je veerweg. Ok, dat klinkt vrij logisch...Ga ik het op deze manier ff bekijken. Thx! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2010 Ok, dat klinkt vrij logisch...Ga ik het op deze manier ff bekijken. Thx! Lijkt een beetje op dit eerder gegeven onderstaande advies. Dat moet je allemaal zelf opmeten. Je hebt een rijstand. Dan heeft je shock een vaste lengte. Maak de shock aan de onderkant los en kijk hoe ver je hem nog kan uittrekken. Kijk gelijk ook hoe ver je hem nog kan induwen. Zo kan je bepalen hoe ver je ingaande en uitgaande slag is. Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst September 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2010 Lijkt een beetje op dit eerder gegeven onderstaande advies. Dat moet je allemaal zelf opmeten. Je hebt een rijstand. Dan heeft je shock een vaste lengte. Maak de shock aan de onderkant los en kijk hoe ver je hem nog kan uittrekken. Kijk gelijk ook hoe ver je hem nog kan induwen. Zo kan je bepalen hoe ver je ingaande en uitgaande slag is. Succes Klopt! Gaat helemaal goed komen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.