rpbrug Geplaatst April 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2005 Kan iemand mij vertellen hoe het mogelijk is, dat er benzine bij de olie in het moterblok komt en uiteraard hoe ik dat kan verhelpen. Binnen een paar weken stijgt mijn oliepeil met ongeveer 1 centimeter. Rpbrug Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst April 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2005 weet je 100% zeker dat het benzine is? ik heb er namelijk niet vaak over gehoord. koelvloeistof lijkt me aannemelijker... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst April 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2005 Het kan weldegelijk benzine zijn en dat is helemaal niet goed, olie en benzine zijn zowat mekaars tegenpolen. Mogelijk lekt je brandstofpomp benzine door naar je carter, indien je natuurlijk nog een brandstofpomp op je motorblok hebt, indien het een injectie is, dan kan het zijn dat er een injector blijft inspuiten/openstaan, dit moet je dan ook kunnen zien aan het verbruik dat de hoogte ingaat. Of het kan nog erger en dat is wanneer je zuigerveren/zuigers hun beste tijd gehad hebben en niet meer goed compressie maken, dit kan je zien door een onderlinge compressietest te doen. Kijk bovenstaande punten eens na en laat weten over welke auto en motorversie we het hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BUFFALO Geplaatst April 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2005 een KJ uit '94 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2005 Welke kleur heeft de motorolie? Grijs duidt op water! Benzine is wat lastiger vast te stellen, maar wel riskant! Teveel benzine in je olie betekent dat er onder de zuigers een explosief mengsel ontstaat!!! Zaak dus, om zo snel mogelijk een diagnose te stellen! Benzine in de olie kwam vroeger vaak van een defecte benzinepomp, met de injectiemotoren zit de pomp niet meer op het blok, en kan dat de oorzaak niet meer zijn! Mogelijk lekt er een injector, daardoor komt er veel te veel (vloeibare)benzine in één van de cilinders, welke langs de cilinderwand naar je carter loopt. Dat betekent ook dat de desbetreffende cilinder nauwelijks nog smering heeft!!!! De motor zou dan echter ook niet helemaal zuiver moeten lopen.... Zoekplaatje dus, echter wel met wat haast erachter want als er inderdaad benzine in je carter komt is de motor absoluut in gevaar!!! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst April 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2005 Ik zit zelf aan vastzittende zuigerveren te denken.Je compressie kan je laten meten maar dat is nog geen afdoende indicatie wat er aan de hand is. Wat je kunt proberen is een toevoeging kopen bij de automaterialenzzaak op de hoek waarmee je je zuigerveren kan losmaken.Tis het proberen waard. Succes Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nekaf Geplaatst April 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2005 Branstofpomp is veelal de oorzaak. Mijn Nekaf had dit zelfde bekende euvel. Bleek een membraam verrot te zijn. Revisiesetje gebruikt en het probleem was over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 11, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 11, 2005 Branstofpomp is veelal de oorzaak. Mijn Nekaf had dit zelfde bekende euvel. Bleek een membraam verrot te zijn. Revisiesetje gebruikt en het probleem was over. Lastig..... bij een injectiemotor zit de pomp in de tank... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GJ_ Geplaatst April 11, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 11, 2005 sorry, off topic en gezien de aard van het probleem eigenlijk ook niet leuk, maar zo heb je wel altijd genoeg mengsmering voor je brommertje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nekaf Geplaatst April 13, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2005 Originally posted by 87wrangler@Apr 11 2005, 13:28 Lastig..... bij een injectiemotor zit de pomp in de tank... <div align="right">← Die verdomde vooruitgang ook. Rij dan ook pre-historisch spul, dan zit de pomp op het blok Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 14, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2005 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.