seppe Geplaatst October 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2010 (bewerkt) Hoi, Ik heb een grand cherokee van 1995 gekocht een 5.2L de bedoeling is om er volgend jaar een rally mee te rijden in Lybië m'n vraag is wat zijn de zwakke punten van deze wagen, zaken waar we dus rekening mee moeten houden. er is ons aangeraden een grotere oliekoeler voor de automaat te plaatsen daar deze nogal eens kan warm worden de temp daar zal daar zowiezo rond de 45° zijn en we moeten duinen over tot 200m hoog iemand nog sugesties en bep onderdelen die we best als spare parts meenemen. alvast bedankt seppe October 19, 2010 bewerkt door seppe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MrWizard Geplaatst October 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2010 2 wegrijplaten met touw, 2 scheppen, voldoende watercapaciteit, dubbel reservewiel, 2 accu's ipv 1, luchtpomp voor de wielen, extra verlichting op de voorkant, aangepaste koeling olie en op de radiator (dubbele fan ??). Bodemplaten controleren en evt. uitbreiden ivm stenen. Remschijven controleren, alle kabels die loshangen goed vastzetten. remleidingen controleren en beschermen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst October 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2010 Ik zou zeker aandacht besteden aan extra koeling. Bijv. een fan installeren die je manueel kunt bedienen met een schakelaar (relais gebruiken !). Ook eens nadenken over de smering: kijk eens in het boekje wat ze aanraden qua olie-viscositeit voor die omstandigheden.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2010 Er moet nog ergens een lijstje rondslingeren hier op 't forum met "4x4 reis benodigdheden". Is hier ook vast wel van toepassing. *edit* lijstje gevonden..... -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst October 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2010 Mocht je onderdelen o.i.d. zoeken , ik heb er reeds zo'n 50 gedemonteerd , dus veel gebruikte onderdelen maar ook de meeste slijtage onderdelen nieuw op voorraad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst October 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2010 extra (grote) benzinetank? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
seppe Geplaatst October 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2010 alvast bedankt wat we zeker moeten meenemen zandladders ed weten we het zijn enkel onderdelen voor de jeep die makkelijk stuk gaan dat we willen weten maar daarom niet minder bedankt aan de andere!!! ekstra koeling is het hoofdprobleem zo te lezen, koelgaten in de motorkap zullen zeker geplaatst worden en grotere radiator en koeling voor versnellingbak olie. alle verdere sugesties van harte welkom grtz seppe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2010 Kruisjes, steekassen, multiriem, lucht en oliefilter, banden reparatieset en -erg handig- de FSM. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2010 het zijn enkel onderdelen voor de jeep die makkelijk stuk gaan dat we willen weten maar daarom niet minder bedankt aan de andere!!! Voor en achteras. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Padre118 Geplaatst October 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2010 Voor en achteras. Babyolie meenemen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 26, 2010 (bewerkt) Probeer ook de automaat bij hele lange afdalingen zoveel als mogelijk te ontzien. Er zijn mensen die bij lange en steile afdalingen soms iets te veel afremmen op de automaat. Dat gaat de automaat snel niet fijn vinden. Hou ook rekening met het hele fijne woestijnzand. Dat zit snel overal en voor je het weet in je luchtfilterkast , dan carb en dan pruttel pruttel pruttel en de jeep doet niks meer. Maak ook wat extra ventilatiegaten in het dak van de jeep. Bij + 45 graden temp kan de airco op een gegeven moment het niet meer bolwerken met de koeling en dan worden jullie behoorlijk gaar. Brandstoftank van minimaal 150 liter is geen overbodige luxe. Verbruik op zware stukken kan snel richting de 1 op 4 of lager gaan. Rolkooi kan ook geen kwaad. Zeker niet als je op een duin staat van 150 meter hoog en je moet stevig afdalen. Gaat wel eens mis. Check youtube maar. Hou rekening met je banden. Door het fijne zand gaat het snel tussen je velg en band zitten met als gevolg dat hij snel zal leeglopen. Dus compressor om je band op te pompen geen overbodige luxe. Extra accu inbouwen is ook niet verkeerd. Veel draaiende delen zullen het zwaar hebben met het fijne zand. Hou daar rekening mee. October 26, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.