Spring naar bijdragen

onderhoud


Menno
 Share

Recommended Posts

Valma Softtop cleaner

Soft Top Roof Cleaner

Soft Top Roof Cleaner bevat een uitgebalanceerde combinatie van maar liefst 4 verschillende soorten detergenten, plus een oplosmiddel, om het vuil aan te pakken zonder agressief te zijn voor de Soft Top.

Daarna:
Soft Top Roof Conditioner

Valma en Turtle Wax adviseren bovendien de Soft Top na te behandelen met Soft Top Roof Conditioner. De conditioner bevat een speciaal fluorpolymeer dat “aanbakken” van vuil aan de Soft Top tegengaat. De Soft Top blijft daardoor eenvoudiger schoon te houden en langer mooi.

Valma, dus ff naar Halfords of lokale automaterialen zaak...

Meeste A-merken hebben zoiets hoor. Holts, Wynns etc etc. Gewoon ff winkelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quick & bright op een sponsje daarna afspoelen met water

of je auto binnen zetten en de modder vermijden

Kan me trouwens niet voorstellen dat de Wrangler van Wrangler87 ooit onder de modder heeft gezeten al denkt de benzinepomphouder/autowasplaats in Westervoort daar anders over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het gaat me niet zozeer om de modder die spuit ik onder hoge druk wel weg, maar ik bedoel ik was die auto best vaak en ook dus de top met zeep enz nu weet ik niet of dat kwaad kan en of je die dingen wel eens moet impregneren omdat als je met zeep wast de watervastheid afneemt

ik zie namelijk nogal eens tenten die lekken biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Menno@Apr 13 2005, 22:10

het gaat me niet zozeer om de modder die spuit ik onder hoge druk wel weg, maar ik bedoel ik was die auto best vaak en ook dus de top met zeep enz nu weet ik niet of dat kwaad kan en of je die dingen wel eens moet impregneren omdat als je met zeep wast de watervastheid afneemt

ik zie namelijk nogal eens tenten die lekken biggrin.gif <div align="right">

cabriokap onderhoud klik hier

doorsijpelen van de naden kun je oplossen door de binnenkant van de naden te behandelen met 3-M Scotchgard en gaatjes dicht maken met opstrijkpatches van Bondex die je aan de binnenkant aan brengt.(info van Besttop website)

scotchgard voor outdoor

let op geen was erop bij de afspuit inrichting niet kap laten zakken als hij nat is

niet met hogedrukspuit op een softtop (ik ben lui en doe het wel maar is slecht)

verwijder vogelpoep gelijk

dus kortom water en zeep, warm water (niet heet), daarna goed zeepresten afspoelen met tuinslang.

tentdoek is heel anderverhaal daar kun diverse middelen op loslaten om waterdicht te maken tent lekt al als je het natte doek vanbinnen aanraakt

softtop is veel dikker materiaal

mazzel

hanz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dez

Wat een lastige dingen om te onderhouden zeg. De mijne lekt volgens mij niet maar alle ritsen zijn gaar (Besttop).

Ik ben er zelfs mee door de wasstraat geweest met hotwax en alles, nooit echt goed onderhouden, en daar heeft ie niks van te lijden gehad. Alleen die ritsen dus, en die zijn zomaar niet te vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zit in mn vrije tijd nog bij K.N.R.M. en daar hebben we droogpakken met precies dezelfde ritsen hier gebruiken wij van die stiks (labello idee)voor met bijenwas, dit smeren we 1x per maand op de rits en gaat dan heel lang mee ondanks we 1xper week op zee en in zee liggen, dit kan je dus goed gebruiken voor je softtoprits

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Menno@Apr 14 2005, 16:10

ik zit in mn vrije tijd nog bij K.N.R.M. en daar hebben we droogpakken met precies dezelfde ritsen hier gebruiken wij van die stiks (labello idee)voor met bijenwas, dit smeren we  1x per maand op de rits en gaat dan heel lang mee ondanks we 1xper week op zee en in zee liggen, dit kan je dus goed gebruiken voor je softtoprits

<div align="right">

Das nog eens een goeie tip, maar gelukkig heb ik een CTJ ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@Apr 13 2005, 19:39

Valma Softtop cleaner

Daarna:

Valma, dus ff naar Halfords of lokale automaterialen zaak...

Meeste A-merken hebben zoiets hoor. Holts, Wynns etc etc. Gewoon ff winkelen.

<div align="right">

zooo daar knapt ie echt vanop ik heb gewoon weer een nieuwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by GJ_@Apr 14 2005, 16:55

@Dez

Wat een lastige dingen om te onderhouden zeg. De mijne lekt volgens mij niet maar alle ritsen zijn gaar (Besttop).

Ik ben er zelfs mee door de wasstraat geweest met hotwax en alles, nooit echt goed onderhouden, en daar heeft ie niks van te lijden gehad. Alleen die ritsen dus, en die zijn zomaar niet te vervangen.

<div align="right">

in de besttop manuals staat omschreven hoe je de ruiter van de rits voorzichtig met een tangetje kunt aandrukken zodat hij weer goed pakt. Is pdf file dus kan niet copieren en hier plakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...