Spring naar bijdragen

Lagers Achteras


Newbe
 Share

Recommended Posts

Ik heb deze vraag al op het ZJ forum neergezet, maar wellicht pas hij hier beter. Dus:

Sinds '97 hebben de ZJ's met 5.2V8-motor een Dana 44 achteras. Een maandje of wat geleden was er een lager aan vervanging toe, maar dat is nog steeds niet gebeurd.

In juli heb ik bij ASP-Eberle lagers gekocht, die werden geleverd in doosjes van Crown, die als nummer vermelden: 8134036K.

Van het weekend kwam ik er via Google achter, dat dat een vervanginssetje is voor de Dana35. Ik heb dus ASP gemaild en die mailen mij terug, dat het voor beide assen dezelfde lagers betreft.:blink:

Omdat zaterdag de lagers vernieuwd zouden worden, wil ik wel weten wat jullie er van denken: voor de zekerheid nog iets bestellen met de kans dat het idd dezelfde lagers zijn, of er van uitgaan dat ASP gelijk heeft. Het vervelende is natuurlijk dat je het pas zeker weet als het oude lager er af is, maar dat kan dan niet meer terug gezet.

Wie het weet mag het zeggen (schrijven)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik even zoek op het lagernummer kom ik dezelfde info ook tegen.

Crown #8134036: 1993-98 ZJ Grand Cherokee with Model 35 or Model 44 rear axle

Ga er maar vanuit dat het klopt. Wel zorgen dat je nieuwe buitenste keerringen (4856336) erbij hebt, deze sneuvelen gegarandeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die info had ik niet gezien. Bedankt.<_<

Als het niet klopt, breng jij me dan zaterdagmiddag van Schiedam "even" naar Hoorn?:P

Je weet het natuurlijk nooit 100% zeker. Het blijft een Jeep natuurlijk. :P

De '97 en '98 ZJ Partslist geeft dezelfde lagers en keerringen in de D35 en de D44. Alleen het is een Jeepnummer en geen Crown.

J8134586 BEARING, Axle Shaft

04856336 SEAL, Axle Drive Shaft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...