Spring naar bijdragen

roestduivels


ruudvd
 Share

Recommended Posts

Is natuurlijk een beetje afhankelijk van de omvang van de schade en de plaats.

Doorgeroest, oppervlakteroest?

Oppervlakteroest kun je het beste goed schoonmaken met de staalborstel, en dan roestomvormer erop. Dit maakt van de bruine roest, zwarte roest. Zwarte roest sluit het oppervlak af en zorgt ervoor dat het niet meer verder roest.

Roestomvormer haal je bij de autovakhandel of bouwmarkt, veel geld voor een klein flesje maar je hebt ook niet veel nodig. Of je pakt een fles "HG" roestomvormer, paar euro voor een halve liter. Ik kan het alleen nergens meer vinden.

Kijk wel uit voor de roestomvormer van Turtlewax (rood spul). Het werkt uitstekend, maar er zit ook zoutzuur in wat de roest uitstekend weghaalt, maar geen afsluitend laagje zwarte roest achterlaat. Meer geschikt voor zichtplekken dus.

Als het al doorgeroest is: wegslijpen die hap, beetje ruim zodat de randen goed roestvrij zijn, en dan een nieuw plaatje erin lassen Kijk wel eerst even wat er aan de andere kant zit, zodat je niet door je benzine- of gasleiding heen gaat (ik zie de forummers liever op een andere manier de krant halen)

Als laatste natuurlijk niet vergeten om alle blanke en met roestomvormer behandelde metaal goed te behandelen met een geschikte verf. lekker dikke laag hammerite ofzo, die de zaak goed afsluit en kras- stootvast maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De jeep heeft eigelijk alleen roest aan de bodemplaat..maar daar is het dan ook behoorlijk raak...langs de uitlaat omhoog iemand onder z'n voeten kietelen terwijl die achterin zit hoort tot de mogelijkheden...

heb dit in het weekeinde tijdens het onder de xj doorkruipen gemerkt...klop klop...zo hard als wat..he,he...klop klop knisper kraaaak...getverd....

Heb toen maar gelijk alle wild rondraaiende gereedschappen uit mijn verzameling speeltjes gepakte en ben de roestduiveltjes te lijf gegaan!

Heb het Fertan systeem als tactisch wapen gekozen en ga maar gelijk de hele onderkant bewerken....toen ik vanochtend roestbruin achter mijn buro kroop kreeg ik direct opmerkingen over jeeps en roest te horen...na wat fysieke intimidatie

was iedereen weer in het gereel en vonden de jeep het mooiste wat een man kan overkomen...ze boden zelfs aan mee te helpen met ontroesten..maar met m'n collega's onder een jeep...nou nee.

Ik vraag me vooral af waar bij andere jeepers de roest de kop opsteekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou,ik ben toevallig ook bezig en heb nu de voorruit er ook uit liggen,want die begon ut zichzelf te scheuren.Daaronder veel roest,en ook links en rechts bij de

achterdorpels en ook aan de rechterkant naast de versnellingsbak op de bodem.

Wat is het fertansysteemen werkt dit goed?Men zegt dat op bv novorox geen

primer en ruitenkit hecht.Klopt dat?Groetjes Martin sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Martin

Volg de link van XJos88 maar, op deze site staat alles wat je nodig hebt.

Voor problemen bij het verlijmen van je voorruit kun je denk ik het beste contact opnemen met een expert

Succes mede-ontroester! en nu de rest...waar zit jullie roest..je hoeft je echt niet te schamen hoor, Amerikaans staal roest ook gewoon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enige roest die ik tot nu toe gevonden heb is in de bodemplaat, voor de voorstoelen. Waarschijnlijk vooral het gevolg van doorweekte vloerbedekking en ondertapijt wat lekker lang nat kan blijven. En een vrolijk knutselende vorige eigenaar die de rockrails had vastgezet met bouten door de bodemplaat heen.

Bestuurderskant is wat putjes van een paar mm doorsnede, passagierskant is wat groter (gat van ca. 5 cm, vierkant gemaakt met de haakse slijper).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

roest???? bij Jeeps??? neeeeee, dat komt echt nooit voor wink.gif

DSCF0048.sized.jpg

DSCF0064.sized.jpg

Dit is de in Lochem toegepaste manier om de gesteldheid van de steunpunten van de body te checken (helaas voor jullie niet nodig op een Cherokee)

DSCF0066.sized.jpg

en als je alle 11 de punten hebt gecontroleerd (evt. dubbel gecontroleerd) maakt de roest ook niet zo veel meer uit wink.giflaugh.gifbiggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...