steven_cherokee Geplaatst April 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2005 Vandaag geconstateerd dat ik met 2 lekkages zit, en het zijn er serieuse, ik moet bijna om de 100km motorolie bijvullen. 1 lek zie je goed en dat komt vantussen de versnellingsbak en het motorblok denk dat die dichting gaar is. Het andere vindt ik niet onmiddelijk, dat lekt namelijk aan de rechterkant vooraan langs de olieleiding af, als ik het zo wat probeer te volgen (en dat is moeilijk aangezien alles vol hangt door de rijwind) lijkt het van onder de oliefilter te komen. Iemand ervaring hiermee? tips? Ook hoor ik een tikkend geluid van aan het linkervoorwiel dat vertraagt als ik hem in zijn vrij laat uitlopen. Nu heb ik wel op de nederlandse apk papieren gezien dat er een opmerking was nl. "code ac4: Er is een stuur-of fusseekogel aanwezig met een slijtagespeling van <1,0mm" Bij nadere uitleg staat: "Stuurkogel heeft speling LV" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2005 Achterste kering is zeer waarschijnlijk. Da's echt een kwaal bij de 4.2 en 4.0 motoren. Vervangen valt gelukkig wel mee. HIER heb ik al eens de klus omschreven! De lekkage bij het filter komt ook wel vaker voor. Bij de XJ zit het filter niet rechtstreeks op het blok, maar zit er een extra huis tussen. De afdichtingen daarvan lekken soms. Ook daar is al wat over geschreven: -KLIQUE- En dan het tikkende geluid.... een stuurk / fuseekogel lijkt me daar niet de oorzaak van, of er moet sprake zijn van erg veel onbalans in je wiel. Maar die speling moet natuurlijk tzt wel verholpen worden. Krik het wiel eens van de grond, misschien kun je dan beter bepalen waar het precies vandaan komt. Soms zijn het gewoon de remblokken die wat kunnen bewegen, als de schijf dan heel ietsjes krom is, kan dat hoorbaar zijn..... Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven_cherokee Geplaatst April 19, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2005 Hoi, bedankt voor de reactie ! ik heb een cherokee 2.1td, is dit ongeveer hetzelfde zoals wat je beschreven hebt over het vervangen van de achterste kering? mvg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2005 Nee, da's heel anders! Dan heb je pech.... daarbij moet de versnellingsbak er "even" onderuit.... Duur grapje... op zoek naar een handige medejeeper in de buurt dus maar... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst April 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2005 ik zou wel even goed op de fussee kogel letten, bij onze chevy (ja het is een ramp auto) ging ie tijdens het rijden uit elkaar, gevolg een mooie rechtsvoor verlaagde chevyvan midden op straat en een deur die door de klap niet goed meer sluit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven_cherokee Geplaatst April 19, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2005 Ja die stuurkogel komt er deze week nog in. Morgen bij een vriend eens op de brug met de cherokee om eens te kijken hoe het nu zit met dat lek, ik dacht eerst dat het versnellingsbakolie was maar aangezien het oliepeil steeds zakt en ik toch continu moet bijvullen is het dus motorolie. Ruikt trouwens ook niet als bakolie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.