Spring naar bijdragen

Start/stop Systeem Op De 2011 Wrangler!?


nkijkuit
 Share

Recommended Posts

Was gisteren even bij de Jeep stealer en hoorde daar een verontrustend verhaal. In haar poging om de Jeep een milieuvriendelijk tintje te geven (sowieso een oximoron natuurlijk) wil Jeep de 2011 Wrangler in Europa met een start/stop systeem gaan uitrusten...

Nu komen de meeste Jeeps af fabriek al onbedoeld met een start/stop systeem, ik zit hier toch niet echt op de wachten. In het terrein, bultje op, ff stilstaan en dan wachten tot tie weer gestart is... Ik neem aan dat het start/stop systeem - net als de ESP - in 4h/4l uitgeschakeld is, maar toch. Ik zou direct de zekering van het systeem er uit rukken...

Prijzen en levertijd zijn nog steeds niet bekend. De komst van de vernieuwde diesel blijkbaar nog niet zeker.

Niet dat ik aan een nieuwe Jeep toe was. Maar toch. Dit wilde ik even kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... Ik neem aan dat het start/stop systeem - net als de ESP - in 4h/4l uitgeschakeld is,...

Ik weet het wel (bijna) zeker, anders krijgen ze nog een hoop schade claims aan de broek.

Overigens heb ik vanmiddag ergens -ik dacht via jeepnewsnow.com- een paar foto's bekeken van de 2011 versie, ik ben best toe aan een nieuwe. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ja het is echt waar: een start/stop probleem op de 2011 JK modellen! Jeep stond op de Hiswa met een kleine stand (omdat ze op de Hiswa gek op modder zijn ??) met daar de 2011 JK. Volgens de beschrijving krijgt de handgeschakelde versie (v.a. april 2011) een start/stop systeem.

Nieuwe intereur is mooi, maar wel een beetje chique voor een Wrangler. De auto lijkt wel wat completer afgeleverd voor zo'n dure bak...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was gisteren even bij de Jeep stealer en hoorde daar een verontrustend verhaal. In haar poging om de Jeep een milieuvriendelijk tintje te geven (sowieso een oximoron natuurlijk) wil Jeep de 2011 Wrangler in Europa met een start/stop systeem gaan uitrusten...

Nu komen de meeste Jeeps af fabriek al onbedoeld met een start/stop systeem, ik zit hier toch niet echt op de wachten. In het terrein, bultje op, ff stilstaan en dan wachten tot tie weer gestart is... Ik neem aan dat het start/stop systeem - net als de ESP - in 4h/4l uitgeschakeld is, maar toch. Ik zou direct de zekering van het systeem er uit rukken...

Prijzen en levertijd zijn nog steeds niet bekend. De komst van de vernieuwde diesel blijkbaar nog niet zeker.

Niet dat ik aan een nieuwe Jeep toe was. Maar toch. Dit wilde ik even kwijt.

OFF TOPIC

Waarom noem je steevast een dealer een stealer? Vind je stealer stoerder klinken dan dealer? :unsure:

Als je iets dwars zit met je leverancier, probeer daar samen uit te komen of schakel desnoods BOVAG of rechter in maar "zomaar" bedrijven als dief wegzetten lijkt me niet juist. En al helemaal geen bedrijven die zich bezighouden met mijn favoriete auto merk !! dry.gif

/OFF TOPIC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OFF TOPIC

Waarom noem je steevast een dealer een stealer? Vind je stealer stoerder klinken dan dealer? :unsure:

Als je iets dwars zit met je leverancier, probeer daar samen uit te komen of schakel desnoods BOVAG of rechter in maar "zomaar" bedrijven als dief wegzetten lijkt me niet juist. En al helemaal geen bedrijven die zich bezighouden met mijn favoriete auto merk !! dry.gif

/OFF TOPIC

En dan zelf klagen over zijn eigen klanten dat ze lastig zijn. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Niels, het voordeel is dat je het start-stop systeem uit kunt schaklen. Betreft het ESP systeem, daar zijn ook mogelijkheden voor om zonder de zekering er uit te halen het systeem uit te schakelen. Het interieur ziet er mooi uit misschien net wat te lux voor een wrangler maar ik heb geen hekel aan luxe. Ik ben goed tevreden met mn JK unlimited rubicon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OFF TOPIC

Waarom noem je steevast een dealer een stealer? Vind je stealer stoerder klinken dan dealer? :unsure:

Als je iets dwars zit met je leverancier, probeer daar samen uit te komen of schakel desnoods BOVAG of rechter in maar "zomaar" bedrijven als dief wegzetten lijkt me niet juist. En al helemaal geen bedrijven die zich bezighouden met mijn favoriete auto merk !! dry.gif

/OFF TOPIC

Je leest er meer in dan dat ik bedoel. Overigens: "de zoekopdracht voor de term stealer leverde op 3 resultaten". Alle 3 in deze thread. Dus de term "steevast" is niet echt van toepassing. En voor het overige: het is ook mijn favoriete auto merkt! Waar dit ook vandaan komt en zelfs met een start/stop systeem ;-)

bewerkt door nkijkuit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je leest er meer in dan dat ik bedoel. Overigens: "de zoekopdracht voor de term stealer leverde op 3 resultaten". Alle 3 in deze thread. Dus de term "steevast" is niet echt van toepassing. En voor het overige: het is ook mijn favoriete auto merkt! Waar dit ook vandaan komt en zelfs met een start/stop systeem ;-)

Als ik de zoekfunctie gebruik dan vind ik zeer veel topics, niet alleen door jou gestart maar ook door anderen. (gebruik de zoekfunctie niet in dit topic zelf maar in het "hoofdscherm")

Als je er niets mee bedoel, kijk dan uit wat je zegt; onbedoeld scheld je mensen uit voor dief.

Dat geldt uiteraard niet alleen voor jou maar voor iedereen die het woord (ten onrechte) gebruikt.

Weer on topic:

We weten allemaal dat onze Jeep hoop brandstof lust. Ik zie ook topics veschijnen waar exotische oplossingen om dit vebruik terug te dringen worden voorgesteld dry.gif .

Een start-stop systeem heeft zich in het normale verkeer zeker al bewezen en dringt het verbruik terug.

Omdat we onze auto's, een uitzondering daargelaten, voornamelijk on-road gebruiken, zou een start-stop systeem ons goed kunnen helpen.

Of het in het terrein praktisch is en hoe Jeep daar een oplossing voor heeft gevonden ben ik nog benieuwd naar.

Heeft Fiat hybride techniek in huis :unsure: .....

bewerkt door Eucalypta.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de zoekfunctie gebruik dan vind ik zeer veel topics, niet alleen door jou gestart maar ook door anderen. (gebruik de zoekfunctie niet in dit topic zelf maar in het "hoofdscherm")

Als je er niets mee bedoel, kijk dan uit wat je zegt; onbedoeld scheld je mensen uit voor dief.

Dat geldt uiteraard niet alleen voor jou maar voor iedereen die het woord (ten onrechte) gebruikt.

Jij hebt jouw mening over de Jeep dealer, ik de mijne. Gelukkig is het een vrij land waar iedereen mag zeggen en denken wat hij wil. En gelukkig bestaat DE Jeep dealer niet en zijn er uitzonderingen die (mijn) regel bevestigen.

Wat betreft het aantal zoekresultaten op het (fantasie)woord "stealer": ik zat fout; het zijn er veel meer! jij hebt gelijk! Maar tegelijkertijd bevestigd dit ook een beetje mijn ervaring...

bewerkt door nkijkuit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat we onze auto's, een uitzondering daargelaten, voornamelijk on-road gebruiken, zou een start-stop systeem ons goed kunnen helpen.

Of het in het terrein praktisch is en hoe Jeep daar een oplossing voor heeft gevonden ben ik nog benieuwd naar.

Bij de nieuwere modellen van andere merken kun je het gewoon uitzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...