Ogdak Geplaatst April 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2011 geeft nog mooi vuurwerk ook. jep, inclusief vervelende hete spetters. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst April 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2011 Ziet er netjes uit, ben benieuwd wat dat doet in het terein. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
annemarie Geplaatst April 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2011 Prachtig gemaakt en gefotografeerd. Gefeliciteerd mannen! Ben erg benieuwd naar de resultaten in het terrein maar dat gaan we ongetwijfeld binnenkort beleven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst April 3, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2011 Zo het projeckt "longarm" is volbracht. Na wat tegenslagen zijn wij, Otto en mijzelf tot een goed resultaat gekomen. Omdat deze longarm eigenlijk niet geschikt was voor een JK Diesel uitvoering hebben we een alternatieve manier moeten zoeken. Ik had bij Kien in Velp wat iedeen opgedaan en hier en daar wat sugesties gekregen. Na veel passen en meten en overleggen zijn we er uiteindelijk uitgekomen, met als resultaat een mooi RE Longarm systeem onder de JK Rubicon. De rijeigenschappen zijn zeker verbeterd maar ook de bochten stabiliteit is nog verbluffend goed geen last van overhellen of iets dergelijks terwijl de soepelheid wel is toegenomen. Het mooie is ook dat je eigenlijk geen verhoging van 5 of 6 inch hoeft te hebben om voordeel van een longarm te hebben want je nu een veel grotere uitgaande veersysteem zoals jullie op de foto's kunnen zien. Nu weet ik wel dat bodemvrijheid van essenstieel belang is maar om een auto te bouwen die zowel op de straat in het gewonen verkeer en ook met caravan e.d. maar ook goed in het terrein voldoet, valt niet mee. Wat ik nog overweeg is om evt 35 tigers te gaan monteren er zitten nu 33 tigers onder je wind dan 2 inch maar als je dan in het terrein weer een hoger opstakel vind blijf je daar weer ophangen. Wat ik wil zeggen is je komt altijd weer op het punt waar je blijft hangen hoe je je Jeep ook prepareed. Zoals ik in het begin al vertelde, ik ben zeer te vreden en we zullen zien hoe het zich gaat houden in het terrein en ik denk dat onze eerste uitdaging in Sedan tijden de Jamboree zal zijn. Een ieder hartelijk dank voor de positieve inbreng en het meedenken, zeker voor Otto die alle eer toekomt. Ik zal nog een vervolg schrijven hoe mijn bevindingen zijn in het terrein. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst April 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2011 Wauw , netjes ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2014 (bewerkt) Hoe bevalt de RE Long Arm set tot nu toe. Je rijdt er inmiddels al weer wat jaren mee. Ik hoor het graag wat je er verder nog aan verandert heb. Met hoeveel verhoging rij je nu? April 20, 2014 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst April 20, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2014 Om maar gelijk met de deur in huis te vallen de JK heb ik al een tijdje geleden verkocht. Niet om de reden dat het RE Longarm systeem niet goed beviel dit werkte uitstekend daar was ik zeer tevreden over. In het terrein had het een goede wieluitslag en op de weg een goede stabiliteit. Ik vond het een goede investering de JK was in dat opzicht een goede allrounder. Maarrrrrr, als je de JK goed wilt hebben adviseer ik om op z'n minst de asbuizen aan te passen/versterken en ik had veel elektronische problemen wat mij heeft doen besluiten om de JK te verkopen. Maar de JK heeft als hij goed is opgebouwd wel aanzien en uitstraling. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2014 (bewerkt) Had jij nog de originele veren eronder zitten in combinatie met de long arm van RE? Dat je auto niet meer in Nederland rijdt had ik al gezien toen ik het bij de RDW na keek. Het verhaal met de asbuizen is bekend vooral bij de langere uitvoeringen. Die wegen toch beduidend meer als de kortere uitvoeringen. Mij is ook geadviseerd om heel licht te blijven. Voor je het weet ben je bepakt en bezakt ruim 2000 kilo met de korte JK. De lange JK zal nog een stukje zwaarder zijn dan. April 20, 2014 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Bear Geplaatst April 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2014 Deze auto is nog steeds in Nederland. Is alleen omgekeurd naar geel kenteken. En rijd nog steeds super ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2014 (bewerkt) Ja dat kan ook kon het kenteken al niet meer vinden. Waren drie opties. Buitenland, compleet kaduk of omgekeurd. Ik wacht dan nog effe met een long arm. Had via Clayton al te horen gekregen dat ze met een set voor de diesel variant bezig zijn. April 20, 2014 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst April 20, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2014 Mooi te horen dat de JK het nog goed doet. Ik heb destijds de uitlaat aan moeten passen om de longarm gemonteerd te krijgen, het roetfilter zit nl in de weg en je moet de steun aanpassen van het dieseloliefilter. De JK stond toen op grijs kenteken en daarom kon ik het roetfilter verweideren zonder problemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.