Spring naar bijdragen

Willys Wagon


yellowsub
 Share

Recommended Posts

Hallo Forum,

Zit niet stil, omdat het bijna 1 januari is. Veel gedoe op diverse fora ivm met MRB-vrij etc. Het zal allemaal best, ik wil een kenteken ervoor hebben.

Rode willem staat nu weer gewoon op zijn pootjes. Geflipte as lijkt leuk maar de auto is zo uit zijn proporties, ik vind het niet mooi!

Nu al het remspul los gehaald. Het leek wel nieuw, in hele dikke vette tjap ingepakt. Leidingen gaan wel mooi nieuw in de koper: geen gedoe achteraf, het is nu toch los.

Met het verhogen lijken de aandrijfassen en de stuuras ook verlengd. Heb een manual met maten maar niet hoe gemeten. Binnenkort op zoek naar een voorbeeld.

Komende week moet er eerst een bedrijfsplan afgemaakt worden en ingediend, de week erop is voor de Rode en ook nog een Groen en Blauw project eigenlijk!

http://www.mijnalbum.nl/Album=ZB47PJYC voor wat foto's voor Rood, http://www.mijnalbum.nl/Album=V8V73S73 voor Groen. Blauw komt tzt.

Mocht iemand een Willys Wagon hebben compleet in elkaar dan zou ik graag een aantal meet en weet-vragen stellen.

Een adres voor remleidingen/slangen en veerstroppen voor met veerstopplaten wordt nog gezocht. Anders mijn Nekaf even lief aankijken... Lijkt veel op elkaar!

Tuut tuut

Bart te Breda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ben ook net op mijn willys wagon gedoken om hem voor 1 jan op NL kenteken te hebben. Is nu Belgisch met diesel op kenteken. Wordt nu 6 cil benzine; 230 v6 chevrolet. Het is een 2wd met I-beam vooras. Ik zoek nog klinken en sloten, voor de rest krijg ik hem wel in orde. Ik moet de remmen rondom nog in orde maken, maar volgens mij past alles van de oudere jeeps. Ik ga bij nolam parts in maarheeze informeren.

groeten Gerrie van der Loo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Belgisch? Gauw naar de RDW! Alleen schouwen, ombouwen naar andere motor kan altijd nog.

Remslangen zijn hopelijk onderweg

http://www.jeep4x4center.com/product-information.asp?number=800952 kwam ik tegen op het net. Slang is dus hetzelfde voor vele modellen en zo ook de voorslangen? Iemand die dat kan bevestigen?

En een adres in Breda of omgeving die ze heeft? Bestellen kan ik ook!

Wie heeft er nog meer een Wagon staan? Zou graag eens wat foto's hebben en mogelijk eens aan komen, ter vergelijking.

5416813314 zou het chassisnummer zijn aldus de title. Kan iemand er iets van maken en of bevestigen?

Tuut tuut

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Remslangen...

Nieuwe voor achter 40 euro, voor is 30 euro per stuk... Bij mijn eigen leverancier. En pas dinsdag binnen. Het is geneuzel in de marge mogelijk maar vind het veel geld voor iets wat voor 32 dollar totaal in USA ligt!

Hageman en B&S gebeld, bellen morgen terug. Zou fijn zijn als morgen de Willys remt!

tuut tuut met een klein budget!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Gisteren toch geshopt bij Bram van Buuren. Ik had wat vragen en spullen nodig, te koud in de garage en de auto wilde ik eens goed uitlaten.

Was heel gezellig en leerzaam, de beste man heeft heel veel spullen. Wat me opviel is de vele soorten onderdelen. Ben Chevy pick ups gewend en daar past bijna alles van op elkaar. Zeker per model, al zijn er ook weer verschillen.

Helaas waren de Willys Wagon die hij had staan al weg. Alleen een 2wd stond er. Leuk om te zien maar daar had ik geen voorbeeld aan.

Stuurstang en aandrijfassen blijven een raadsel. Heb nu contact met iemand die ook een 6cil, 4wd willys wagon heeft.

Gisteren wat onderdelen willen monteren. Bleek er een extra bladveer gemonteerd te zijn op de achteras. Heel het pakket los gehaald. De veren worden bij elkaar gehouden dmv beugeltjes over het paket. De bouten aan de bovenkant ontbreken. Heel het pakket los gehad, verkeerde blad er tussenuit gehaald, en proberen in elkaar te zetten. Helaas lijken die beugeltje te kort. Beugels zijn ook wat vervormd.

Wie weet een handigheid om het pakket weer samen te brengen binnen de beugels?

Elke bladveer heb ik ontroest met de borstel, maar waarmee kan ik de veren het beste behandelen?

Remcilinder achter gemonteerd, maar met welke kracht moet die dikke moer vastgezet worden? Heb een servicemanual maar daar staat het niet in, ook niet in de handleiding van de NEkaf...

De remslangen zijn ook binnen, gewoon via de locale leverancier gelukt. Spullen lagen in het vliegtuig en ik moest geduld hebben. Eind goed al goed.

Foto's wordt pas 4 januari, dan mag ik weer aan de sleutel. Nu bezinning en huishouden!

Tuut tuut

bewerkt door yellowsub
Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.mijnalbum.nl/Album=ZB47PJYC

verse foto's, hoe de auto was toen ik hem kreeg en details.

heb nu een bladveer er even tussenuit gelaten, zo kan de boel in elkaar voor nu.

de aandrijfassen blijven een raadsel. ik heb contact met iemand in nederland die ook een 6cil 4wd heeft staan. zijn maten komen overeen met mijn maten. toch lijkt het niet te passen!

morgen weer een dag in de garage. tijd om de auto eens in elkaar te zetten. aanpassen en verbeteren kan altijd weer.

tuut tuut

bart te breda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...