Bleek Geplaatst December 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2010 (bewerkt) Ik vroeg mij af of het mogelijk is dat je koppeling last kan hebben van het koude weer? (olie die dikker word o.i.d.) Het volgende is er nu aan de hand, Met het koude weer begon ik te merken dat mijn koppeling steeds eerder ging pakken bij het op laten komen ervan. Ik heb dan ook vrij weinig druk op het pedaal. Als de motor koud is krijg ik hem slecht in zijn acheruit en daarna slecht naar zijn eerste versnelling ook naar de tweede versnelling loopt het wat stroef en bij de andere versnellingen gaat het eigenlijk probleemloos. Als de motor warmer word lijkt het wel dat het steeds beter gaat. De koppeling slip niet bij het rijden in ieder geval (nog niet tenminste) Is dit mogelijk of kan dit echt niet en is er wat anders aan de hand? December 20, 2010 bewerkt door Bleek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst December 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2010 Ik denk dat het volgende aan de hand is ( ik heb het zelfde). Door de kou is de rubber/kunststof mof die over je pook heen zit stugger, daardoor schakelt hij lastiger als die warmer word word de mof soepeler en gaat het beter. Het sneller aanpakken van de koppeling is waarschijnlijk te wijten aan een lekkende koppelings cilinder. Op je schutbord onder de motorkap zit je bij je rembekrachtiger een klein zwart potje met remolie dit id het reservoir voor je koppeling kijk is of deze nog op peil is. Ik had het probleem ook. Reservoir gevuld boel ontlucht toen ging het lange tijd goed en bleef die op niveau. Nu twee keer wat grotere afstand gereden en nu begint het gelazer weer. Je ziet waarschijnlijk geen lekkage heb ik ook niet uitwendig komt doordat de koppelingscilinder inwendig zit. Ik heb ook af en toe een vreemde lucht bij lang rijden en warme motor, verbrande koppelingslucht komt waarschijnlijk door het lekken op de koppelingsplaten. Hoop dat je er wat aan hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst December 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2010 Rubber/kunstof mof zal het niet zijn want heb nu net even gegekeken en heb dus totaal geen druk op het pedaal. Het niveau is in orde en als je pompt gebeurd er eigenlijk niks na wat aantal keer pompen komen er wel wat bubbels maar dat is echt weinig, ook krijg je dan een beetje meer druk op je pedaal maar dit is nog te weinig om te kunnen schakelen. Vanmorgen toen ik thuis kwam van het werk kon ik nog wel schakelen maar merkte ik wel dat ik minder druk voelde op het pedaal, nu heb ik vrijwel niks meer . Zover ik kan zien zie ik geen lekkage's. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Border Patrol Geplaatst December 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2010 Betreft het schakelen heb ik het zelfde. Bij kou lastig schakelen door die harde kunststof hoes en dikke olie in de bak eenmaal op temperatuur gaat hij lekker. de 2 blijft een vervelende en achteruit blijft vaker "plakken" zou ik zeggen bij mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst December 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2010 (bewerkt) Het gaat niet om de kunstof hoes maar het gaat er over dat ik geen druk heb op het pedaal en vanmiddag stond hij wel al warm maar maakte vrijwel geen verschil. December 20, 2010 bewerkt door Bleek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst December 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2010 Heb gelukkig al wat mailverkeer gehad met iemand over het euvel Ga eerst proberen te ontluchten maar het systeem is niet open geweest dus zou niet weten waar de lucht ineens vandaan zou moeten komen. Verder weet ik het niet en is het gissen en zoeken morgen. Verder niemand met ideen c.q tips Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2010 Hoi Patrick Gaat er maar van uit dat je druklager lek is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst December 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2010 Hmm dat is geen goeie volgens mij en een k*t klus. Merci Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 Toevallig niet een oliespoortje aan de binnenklant van je schutbord ter hoogte van je koppelingspedaal? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst December 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 Ga zo eerst ff slapen en dan ga ik eens kijken Jeff . En wat kan ik daar uit concluderen als er daar een olie spoortje zit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Canaman Geplaatst December 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 Ga zo eerst ff slapen en dan ga ik eens kijken Jeff . En wat kan ik daar uit concluderen als er daar een olie spoortje zit? Dat er dan een lek is...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst December 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 Goed geslapen zeker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst December 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 Toevallig niet een oliespoortje aan de binnenklant van je schutbord ter hoogte van je koppelingspedaal? Nou toevallig zit daar wel een oliespoortje en ik zie langs dat rubbertje van dat cillindertje (juiste benaming weet ik niet) wat aan de bovenkant van je pedaal zit wat olie komen dus die is kapot. Weet niet of dit een stevig klusje is om te doen of dat het wel meevalt en heeft dat cillindertje een speciale benaming zodaat hij makkelijk besteld kan worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 "master clutch cylinder" Ennuh is vrij eenvoudig te vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst December 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 Ja kwam er ook achter eerst eens nadenken zou beter zijn haha Heb hem er ondertussen uitgehaald en ja het is koud buiten om te sleutelen maar er komt een andere aan dus die er terug insteken de boel ontluchten en hopen dat hij het doet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst December 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2010 Nou vandaag het cillindertje op gehaald en misschien morgen plaatsen of vrijdag en dan hopen dat weer in orde is allemaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst December 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2010 (bewerkt) cillindertje zit er in en wou nu gaan ontluchten maar zie niet hoe je die nippel los krijg . Het lijkt net of er een boutje/schroefje/imbusje in die nippel zit maar ik krijg nergens beweging in en ben bang (mezelf kennende) dat ik de boel kapot trek. één voordeel is er wel want het cillindertje werkt en ik kan nu net schakelen. Ben er ondertussen gestopt voor ik het hele zooitje ervanonder trek en er meer kapot is dan alleen een cillindertje ga maar vragen in de garage of hij op de brug kan en dat ze daar de ontluchtings nippel of vervangen of los krijgen (is ook een beetje koud nu op je rug in de sneeuw) December 24, 2010 bewerkt door Bleek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst December 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2010 (bewerkt) Zo ff naar de garage gweest en mocht gebruik van een brug en het was op 5 min gebeurd gelukkig, de jeep schakeld weer goed dus probleem opgelost. Dank je wel Jeff... December 24, 2010 bewerkt door Bleek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst December 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2010 de jeep schakeld weer goed dus probleem opgelost. Dank je wel Jeff....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2010 Geen dank hoor. Keb je alleen ff op het goede spoor gezet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst December 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2010 jep da klopt en ben er blij om Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst January 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2011 Sommige mensen hebben altijd mazzel. Bij mij was natuurlijk alles slecht en lek. Dus platen, drukgroep en cilinder bovenin vervangen...... Resultaat een gepeperde rekening en een auto die weer prettig rijd en schakeld. Hoop dat de jouwe het nog steed goed doet met alleen de cilinder bovenaan vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst January 18, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2011 Tja ook ik heb niet altijd geluk maar wat dit betrefd nog wel want de koppeling doet het nog steeds uitstekend Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 9, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2011 (bewerkt) Nou mijn koppeling deed het dus uitstekend grrrr Vandaag ineens weer niks geen druk en als ik naar de master clutch cillinder kijk dan zie ik tegen het schutbord weer olie dus die is weer naar de notros klotos. Het was ook een gebruikte die er vorige keer in ging dus weer wat geleerd niet alles tweede hands er in schroeven. Ik heb nu dus ook een nieuwe besteld bij Nico en hopen dat ik hem binnen heb en klaar krijg voor zondag. April 9, 2011 bewerkt door Bleek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 11, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 11, 2011 vanmiddag even aan bezig geweest en de koppeling werkt weer Kan het zo zijn dat er na maanden nog steeds ergens lucht in het systeem zit/zat ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.