Spring naar bijdragen

Jeep


Mari
 Share

Recommended Posts

Mallo Mari,

Ik ben bang dat daar nog niet heel veel over te zeggen valt. Er zijn hier nog niet zoveel KJ's ( Da's de interne Jeep codering van de huidige Cherokee). Bovendien is de auto waar je het over hebt pas 1,5 jaar oud. Roest zal geen probleem zijn, maar let wel even op een "droge" motor ( geen olie lekkage enzo) en probeer de vierwielaandrijving even uit op een zandweg ofzo.

Probeer ook even de onderhoudshistorie te achterhalen, misschien kun je daar uit opmaken of er veel problemen met iets in de auto zijn geweest....

Verder moet hij er gewoon netjes uitzien en lekker rijden. Het beste kun je proberen om met een andere auto van hetzelfde type ook een stukje te gaan rijden ( bij een andere dealer ofzo), dan kun je beter voelen of er iets mis is.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Mari@Apr 27 2005, 19:35

Hallo Jeep vrienden,

Waar let ik op bij de aankoop van Jeep Cherokee Sport, 3.7 V6, automaat,

125000 km, bouwjaar 2003.

Met vriendelijke groet,  Mari.

<div align="right">

prijs / garantie laat hem door Maasbach of B&S nakijken voor je hem koopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Mari@Apr 27 2005, 18:35

Hallo Jeep vrienden,

Waar let ik op bij de aankoop van Jeep Cherokee Sport, 3.7 V6, automaat,

125000 km, bouwjaar 2003.

Met vriendelijke groet,  Mari.

<div align="right">

Ik rij zelf ook een KJ 3.7L 2004

En is toch ook al aardig aan de tand gevoeld door af en toe mee te rijden bij de Jeep club en heelveel KM etjes gereden in Noorwegen bij -25 graden over ijswegen in de bergen, veel sneeuw en op dit monent +/- 50 000 km gereden.

Nog nooit geen problemen gehad. in dagelijks gebruik in Nederland 1 op 8 , lange afstanden (dus ook zonder drempels) 1 op 9.5 km.

groeten Black moose ..... die vrijdag weer naar Noorwegen rijdt rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@mari,

Gezien de leeftijd en het kilometerage, kan je aannemen dat deze Jeep haar (of zijn?) tijd grotendeels heeft doorgebracht op het autosnelwegnet.

Uitlatenwerk en zo zullen weinig geleden hebben, denk ik zo. Waar je in elk geval op moet letten zijn de remmen: vooral de voorste schijven kunnen aardig versleten zijn. Bekijk ook de werking van de handrem: vooral bij automaten wil deze nog wel eens vast gaan zitten -of juist niet meer vast willen gaan zitten....

Ook de bestuurdersstoel wil nog wel eens een wat doorgezakte indruk achterlaten, maar bij een 2003'er zou dat eigenlijk nog niet moeten kunnen (of een type als Billy Turf zou al die kilometers er in gereden moeten hebben).

Waar je sowieso op moet letten is, hoe de onderkant er uit ziet. Grof terreingebruik laat in elk geval sporen na aan de onderzijde. Maar, gezien de combinatie van leeftijd & kilometerstand, zou er haast géén tijd voor terreingebruik zijn geweest laugh.gif

Verder: hoe schakelt de automatische bak. Hoe is de kickdown. Is-tie bij de les? Ook: hoe is de werking van de tussenbak: hoor je vreemde geluiden bij het inschakelen er van, ontstaat er een heel 'los' stuurgedrag? Of juist een hele sterke neiging om juist rechtdóór te willen gaan- kan duiden op een kostbare reparatie.

Roest en dergelijke (gesteld dat de auto schadevrij is of dat een schade op een fatsoenlijke wijze gerepareerd is) zal bij een 2003'er niet voor kunnen komen.

Controleer wèl de werking van alle electrische apparatuur: dit wil bij een Jeep nog wel eens storingen geven (dus: ramen, spiegels, centrale vergrendeling, boardcomputer, airconditioning en ga zo maar door).

Bekijk ook de vrolijke ronde laugh.gif koplampen op waterindringing: hier hebben ze nog wel eens last van.

Als de prijs oké is, kun je haast geen buil vallen -zo denk ik althans op het eerste gezicht. Een beetje struinen op internet om de vraagprijzen te achterhalen kan overigens nooit geen kwaad.

(Jeepdealers: http://www.jeep.nl/web/show/id=715064 )

(Bovag: http://www.bovag-occasions.nl/ )

(Autoweek: http://www.autoweek.nl/)

(bij carbase -Autoweek- kwam ik er zojuist 2 tegen uit 2003: vraagprijsidee tussen de € 20.500 en € 24.500 bij iets boven de ton)

Ten slotte: Wrangler merkte het al op: de onderhoudshistorie! Is na te vragen bij elke Jeepdealer aan de hand van het chassisnummer en/of het kenteken. Hier is tevens de complete garantiehistorie van het voertuig te zien.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...