Spring naar bijdragen

Grand Cherooke Op Lp3, Wat Kost Dat Nou Eigenlijk ?


igorn
 Share

Recommended Posts

Dag beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum, en nog geen jeep rijder. Wellicht kunnen jullie mij helpen met de volgende vraag :

Ik zou graag een jeep willen rijden, ik ben vooral geintereseerd in een Grand Cherooke van deze generatie : http://www.caradvice...andCherokee.jpg

Aangezien deze auto's nogal fors benzine verbruiken zoek ik er eentje met een lpg3/G3 systeem ingebouwd. Mijn budget zal liggen tussen de 5.000 en 7000 euro.

Ik zou het volgende willen vragen aan jullie :

Ik vroeg mij af wat de wegenbelasting per jaar is voor een grand cherooke op lp3/G3, ik woon in Nederland, Noord-Holland, ik zag op de site van de belasting dienst een bizar bedrag van 1500 euro per jaar (gewicht tot 1850 kg, en lp3 installatie, provincie: noord-holland), klopt dat ? Daarnaast las ik weer ergens dat je 320 euro terugkrijgt van de belasting als je een g3 installatie hebt ingebouwd, kan iemand mij wegwijs maken wat het mij werkelijk gaat kosten aan wegenbelasting, per jaar ?

Daarnaast vroeg ik me af of je, als je lpg3 hebt ingebouwd, ook op benzine kan rijden, als je bijvoorbeeld in een land op vakantie bent waar weinig lpg pompen te vinden zijn? Kun je naast je lpg tank ook je benzine tank gebruiken tijdens en rijden, en gaat dat automatisch ?

Mochten jullie mij kunnen helpen aan bruikbare info, zou ik dat echt tof vinden. alvast bedank! :)

groetjes Igor

bewerkt door igorn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

tot 1850 kg G3

Uitkomst berekening

Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 391,00

Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 1552,00

4.7 V8 gemiddeld 1900 kg G3

Uitkomst berekening

Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 425,00

Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 1688,00

bron: Belastingsdienst.

bewerkt door Utah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk kan je ook op benzine rijden.

Ik heb een vialle laten inbouwen met een 120l tank achter de achter bank. Hiermee behoudt je je benzinetank en daarbij de volledige benzine voorraad.

bij een onderbouw lpg krijg je vaak een kleinere benzinetank terug ingebouwd

Reken wel op een omslagpunt van 10000 km/jaar daarnaast moet je je inbouwkosten nog terugverdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voordeel dat je bij g3 krijgt is dat je maar 2x de "benzinetax" kwijt bent. bij gewone lpg is dit zo'n 3x

Het voordeel zit al in de 1688 euro's

Er zijn er bij die en mooie Grand op LPG dedeur uit doen en er een VW Passat TDI terug kopen en daardoor maandelijks een fors bedrag besparen.

Of zelfs naar een nieuwe Twingo Diesel gaan en de aanschafprijs van die auto in 2 jaar terug verdienen.

Wij rijden een Grand 5.2 en een Wrangler op benzine; aan de pomp doet het elke keer pijn in de portemonee maar de kilometers die we maken voelt het weer goed. (global warming is a theory)

Wat ik maar wil zeggen is; Als je echt een Grand wil; reken dan goed door wat je maandelijkse kosten zijn met een wagen op benzine, gas of diesel voor jou het beste uitkomt. As je de brandstof en wegenbelasting als probleem ziet; kijk dan even verder naar een andere, goedkopere/zuinigere auto...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voordeel dat je bij g3 krijgt is dat je maar 2x de "benzinetax" kwijt bent. bij gewone lpg is dit zo'n 3x

Het voordeel zit al in de 1688 euro's

ik zie het : de wegenbelasting voor dezelfde auto (dezelfde gewicht) op diesel is een niet magere 2000 euro!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij hebben een grand 5,2 ltr op GAS G3 en betalen 143 euro per maand aan belasting

hebben en 70 ltr onderbouw tank en een 36 ltr benzine tank

ding start op benzine en gaat dan over op gas

elke maand schrikken van belasting, maar aan de pomp is het wel weer leuk. rijdt gemiddeld 1:6

rijden er ongeveer 15000 km mee

met de huidige prijzen hier € 1750 aan gas en ca € 150 aan benzine + € 1716 aan wegenbelasting is totaal ca 3616/ 15000= €0,24 /km

hoe meer je rijdt, hoe lager de km prijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn WJ heeft een Vialle LPI met een 95 liter ringtank op de plaats van het reservewiel. Daar kan dus 76 liter gas in en daarmee kom je normaliter zo'n 450-500 kilometer ver. Na een verhoging en andere wielen wordt dat zo'n 350 km...:blink:

Starten gebeurt op benzine en na een paar honderd meter schakelt ie automatisch over op gas.

Heb je je gastank leeggereden dan wordt automatisch overgeschakeld naar benzine in de standaard tank waar ook zo'n 80 liter in kan en waar je dus nog eens 500 kilometer verder mee komt.

Houderschapsbelasting 107 euro per maand (particulier met grijs kenteken, dus geen provinciale opcenten).

Al met al kost het een paar centen maar dan heb je ook wat, voornamelijk heel veel lol. :D:lol::)

bewerkt door Shoveltje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

over een paar maanden verloopt mijn huidige lease contract, ik kan dan kiezen om mijn leasevergoeding per maand uit te laten betalen, dat is ongeveen 500 netto. Op jaarbasis zou dat zon 6000 euro opleveren die ik aan de jeep zou kunnen spenderen.

Zijn er beetje betrouwbare jeep dealers die jullie kennen, die in 2e handse grand cherokee's handelen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...