Ron Geplaatst April 30, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2005 Ik heb een GC uit 1997 5.2 V8 maar ik wil meer motor geluid horen en mijn buren s'morgens meer mee laten genieten nu zit er al een K&N filter in maar gewoon zo'n inleg filter (dus in de orginele bak) en ik hoor nog steeds niet genoeg.....nu kan ik zo'n echt K&N filter kopen inclusief de slang en het mooie ronde open filter maar voor dat ik dit geld ga uitgeven (is best prijzig) wil ik graag weten zal ik ook echt een mooier en vol V8 geluid krijgen ? of moet ik toch een ander eind demper nemen op mijn uitlaat ? ik zie ook op foto's GC met een dubbele uitlaat ? waar kan je zo iets kopen en wat kost dat dan ? en klinkt dat beter ? ps ik wil geen knetter geluid hebben....moet wel mooi zijn bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst April 30, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2005 voor het geluid zul je toch een andere demper moeten nemen ipv een K&N filter. kep zelf een borla, zit leuk geluid in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst April 30, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2005 Geen laatste demper geeft echt een mooi geluid. Ik heb zelf dan maar een cherokee 4.0l maar ik heb de laatste demper vervangen door een stuk pijp en ik moet zeggen echt een mooi geluid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ron Geplaatst April 30, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2005 Originally posted by Beest@Apr 30 2005, 19:11 voor het geluid zul je toch een andere demper moeten nemen ipv een K&N filter. kep zelf een borla, zit leuk geluid in. <div align="right">← Wat kost dat zo'n Borla en heb je dan alleen een eind demper of heel systeem er onder hangen en waar haal je de Borla onderdelen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst April 30, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2005 klik borla kep dus een cat-back kost in de USA $415.99 in nederland geen idee eigenlijk, mailen of bellen en je weet het natuurlijk is dit niet de enige uitlaat flowmaster gibson magnaflow om nog maar wat te noemen dit kan ook klik E.P.S Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mercury Geplaatst May 2, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2005 Originally posted by Beest@Apr 30 2005, 21:40 klik borla kep dus een cat-back kost in de USA $415.99 in nederland geen idee eigenlijk, mailen of bellen en je weet het natuurlijk is dit niet de enige uitlaat flowmaster gibson magnaflow om nog maar wat te noemen dit kan ook klik E.P.S <div align="right">← Als je echt wat moois wilt moet je naar EPS gaan. Ze maken helemaal naar wens een uitlaatsysteem. Als je wilt een volledig dubbel systeem van RVS en het geluid naar jou wens. Ze hebben hier erg veel ervaring mee, ik heb 2 auto's laten doen en naar grote tevredenheid. Adam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZJFred Geplaatst May 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2005 Ik zou zeker naar EPS gaan, heb ik ook gedaan en bevalt prima. Maar een volledig dubbele uitlaat is bij een Grand Cherokee (bijna) niet mogelijk. Tenzij het een 2x4 uitvoering is. Bij de 4x4 zit de voorwielaandrijving in de weg. De dubbele uitlaten die jij ziet onder Grand Cherokees zijn dus ook gewoon een enkel systeem met één katalysator, één demper (of geen) en word na de demper voor de benzinetank gesplitst. Behalve dat het er wat stoerder uitziet (als men de pijp tenminste mooi weg laat werken, gebeurt niet vaak), geeft het geen extra voordeel (vermogen of geluid). Vaak komt er rechterpijp nog het meeste omdat de linker door te veel bochten meer weerstand geeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst May 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2005 en wat waren de kosten ongeveer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZJFred Geplaatst May 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2005 Dat was toen ongeveer 1400 gulden!! De uitlaat is net na de katalysator vervangen en vastgelast aan de bestaande uitlaat (zit dus lekker vast en zal zo niet scheef kunnen gaan hangen). Demper is vervangen door een "direct flow" exemplaar (meer geluid en iets betere prestaties). En een dubbele eindtip (zie foto), dit alles in een hoogwaardiger RVS als dat er standaard onder zit. Nog een voordeel; je kan het geluid zelf kiezen, ze hangen er ter plaatse een aantal dempers onder net zo lang tot je tevreden bent. Kortom ik vond het alles dubbel en dwars waard, sterker nog; als ik een splinternieuwe amerikaan met V8 zou kopen, ga ik weer direct naar EPS. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shthpnz Geplaatst May 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2005 Idem! Ik heb onder mijn ((TE KOOP STAANDE) 5.9l ook een demper van EPS laten zetten. Verder twee eindstukken. L+R. Die auto vraagt er toch gewoon om?! Het resultaat is dat je echt de autoradio niet uit hoeft te zetten. Eerder wat harder! Groet, Roel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.