theo-cj7 Geplaatst February 21, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2011 Vandaag verder de kabelboom ingewikkeld, hoef alleen nog vastgezet te worden. Verder het overloopvaatje van de radiateur een nieuw plekje gegeven, op de oude plek zit de dynamo in de weg, en een vervangende dop passend gemaakt, reed al een paar jaar rond met een stukje plastic erover en een tie-rap er om . past precies Verder heeft de post vandaag de X-fan bezorgd, morgen er maar eens tussen zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 25, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2011 Laatste Dagen weinig tijd gehad, maar vandaag toch even de cardanassen gemonteerd en achterste stuk van de oude uitlaat terug geplaatst welke nog wel aan het nieuwe stuk gekoppeld moet worden, maar hierover later meer. Met de cardanassen is het nog wel afwachten of alles trillingsvrij is, zoniet dan is het uitzoeken af de tussenbak iets moet zakken om de hoek gunstiger te krijgen of dat de cardanassen geballanceerd moeten worden. Hier een paar foto's Achterste cardan wielen max uitgeveerd: Zelfde maar dan op de grond staand: voorste cardan uitgeveerd: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 28, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2011 Vandaag de X-fan tussen de onderste radiateurslang gezet, speciaal de onderste omdat de fan dan pas aanslaat wanneer rijwindkoeling te kort schiet. Verder de bedrading van de X-fan en de twinfan verder afgewerkt. Ook de carter- en benzinetank ontluchting op de aanzuigbuis achter het luchtfilter aangesloten, hiervan volgt nog een foto De middag vol gemaakt met het installeren van het koppelingscylinder met de leiding en een poging gedaan deze te ontluchten, of dit gelukt is moet ik nog kijken, had namelijk de vloeistof via de ontluchtingsnippel in het systeem gespoten met de gedachte dan kan de luchtbellen via het reservoir weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 1, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2011 (bewerkt) Bij deze nog de foto van de carter en benzinetank ontluchting, voor de benzinetankontluchting zit er aan de achterkant een nippel met leiding. Wat de koppeling betreft, deze heb ik nog even normaal moeten ontluchten, verder vandaag de versnellingsbak nog even van verse olie voerzien. Volgende karwij was het afwerken van de uitlaat, het achterste gedeelte heb ik gehouden zoals het was, de voorste meter is vernieuwt, en aan elkaar gekoppelt met een halve meter flexibele uitlaatslang, moet er alleen nog even de klemmen om zetten. Zo, de rest van het te doen lijstje kan na de proefrit Tijd voor een proefrit Al na een paar honderd meter bleek dat er toch een trilling in de aandrijving zit, dus eerst maar even 6 M20 moeren er tussen gezet Trilling is ongeveer 70% afgenomen, wil eerdaags nog een keer proberen of 30 MM de overige 30% elimineerd. Wel al een 20 km gereden, werkt super zo met de rijwindkoeling, de fan slaat alleen af en toe aan wanneer je stilstaat March 1, 2011 bewerkt door theo-cj7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 1, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2011 Heb ook nog een filmpje met het uitlaatgeluid, is wel een klein beetje vervormt. Hij klinkt nu rustiger als voorheen, kan wel goed merken dat er meer power in zit als in de 4,2. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst March 1, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2011 (bewerkt) :thumbsup: goed werk! ik moet nog zoooooooooooooo'n eind.... voordat ik dat kan doen.. March 1, 2011 bewerkt door Nikonised Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst March 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2011 Mooi moment Theo, Ook hier moet nog vanalles, motor loopt wel al. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst March 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2011 he hallo even een vraagje over die x fan jij zegt hij zit op onderste slang maar daar komt juist het hete water uit de motor van daan voor het afgekoelt word door radiateur dus hij zou beter op de andere slang aangesloten kunnen worden dan pas slaat hij aan wanneer water na afkoelen radiateur en rijwind nog 83 graden is jij hebt hem nu voor radateur staan waar nog geen koeling heeft plaats gevonden als het buiten 30 graden is blijft hij continu draaien op hoogste stand of klopt mijn logica niet graag reactie wand bij mij zit hij anders verkeert ps de mijne slaat nooit aan alleen in terein zonder rijwind Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2011 Heb ook nog een filmpje met het uitlaatgeluid, is wel een klein beetje vervormt. Hij klinkt nu rustiger als voorheen, kan wel goed merken dat er meer power in zit als in de 4,2. ...klinkt goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst March 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2011 ziet er goed uit, wil het zelfde gaan doen dus volg het project op de voet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 3, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2011 he hallo even een vraagje over die x fan jij zegt hij zit op onderste slang maar daar komt juist het hete water uit de motor van daan voor het afgekoelt word door radiateur dus hij zou beter op de andere slang aangesloten kunnen worden dan pas slaat hij aan wanneer water na afkoelen radiateur en rijwind nog 83 graden is jij hebt hem nu voor radateur staan waar nog geen koeling heeft plaats gevonden als het buiten 30 graden is blijft hij continu draaien op hoogste stand of klopt mijn logica niet graag reactie wand bij mij zit hij anders verkeert ps de mijne slaat nooit aan alleen in terein zonder rijwind Koelvloeistof stoomt toch echt andersom, komt er boven in in de radiateur en onder er weer uit. Anderom zou ook niet logisch zijn, wanneer er te weinig koelvloeistof op zou zitten zou de waterpomp droog draaien. De "installatie handleiding" bij de X-fan beschrijft ook dat hij tussen de onderste moet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 3, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2011 :thumbsup: goed werk! ik moet nog zoooooooooooooo'n eind.... voordat ik dat kan doen.. Dat komt ook "vanzelf" weer goed Mooi moment Theo, Ook hier moet nog vanalles, motor loopt wel al. Mooiste moment voor de amateursleutelaar is wanneer je hem voor het eerst start en het dan ook doet Al is het eerste ritje ook weer heel mooi ...klinkt goed. Vond het ook al niet tegenvallen, het een klein beetje op een v8 roffel lijkend geluid is er wel uit, maar die werd waarschijnlijk veroorzaakt door het spagettispruitstuk wat ik had. ziet er goed uit, wil het zelfde gaan doen dus volg het project op de voet. Meeste van dit soort projecten staan beschreven op de US fora en zijn vaak kort door de bocht, ................kan ook zijn dat ik langdradig ben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst March 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2011 Ik heb hem ook gevolgd en vond hem in ieder geval duidelijk Enne de sound klinkt wel lekker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 4, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2011 Vandaag de tussenbak nog een klein stukje laten zakken, heb er nu 1 inch busjes tussen zitten, alleen word de trilling er niet meer minder van, dus volgende week m'n cardanas toch maar eens laten uitbalanceren. Verder vandaag nog een nieuwe afdekplaat voor over de versnellingsbak gemaakt en de pookhoes er op gezet. Begin zelf de sound ook steeds meer te waarderen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst March 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2011 Mooi moment Theo, Ook hier moet nog vanalles, motor loopt wel al. Zonder foto's, filmpjes of 'n topic geloven we natuurlijk niks! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst March 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2011 Zonder foto's, filmpjes of 'n topic geloven we natuurlijk niks! Ach als ik het maar zelf geloof. Maar ik geloof ook in nog in st klaas. Als alles rond is zal ik een topic ervan maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst March 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2011 Meeste van dit soort projecten staan beschreven op de US fora en zijn vaak kort door de bocht, ................kan ook zijn dat ik langdradig ben je kan nooit te veel info hebben de omschrijving is prima zo. leest lekker weg en ook nog incl foto's wat wil de mens nog meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 11, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2011 je kan nooit te veel info hebben de omschrijving is prima zo. leest lekker weg en ook nog incl foto's wat wil de mens nog meer. Bedankt voor het compliment. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 18, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2011 Gisteren de achterste cardanas naar Terberg in Baarlo gebracht voor deze te laten balanceren. Eerste opmerking, wat voor een amateur heeft deze ingekort, iedereen weet toch dat je hem bij de flens in moet korten Nieuw stuk buis ertussen was een uurtje extra werk maar dan was het ook meteen goed, nou doe dan maar. Vandaag as weer opgehaald en er gelijk weer tussen gezet om te proberen of de trilling er uit is, Is duidelijk een hele verbetering, maar ben nog niet 100% tevreden. Kan nu nog 2 dingen zijn , of de bovenste hoek die de cardan moet maken is nog net te groot of hij geeft de trilling door via de rubber onder de versnellingsbak, opvallend is wel dat de versnellingspook wanneer je hem vasthoud trillingsvrij is. Cardanas is tot 3000 rpm uitgebalanceerd en koste met de buis vervangen ddoor een dikwandige cardanbuis een 275 € Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst March 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2011 De scherpte van de hoek geeft geen trillingen omdat het een constant velocity joint is. De pinion has to point directly at the transmission output shaft. In je fotos is die hoek verkeerd, omdat te verhelpen kun je shims proberen of de veer zadels er af halen de as wat omhoog draaien en de zadels er weer op lassen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst March 19, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2011 Gisteren de achterste cardanas naar Terberg in Baarlo gebracht voor deze te laten balanceren. Eerste opmerking, wat voor een amateur heeft deze ingekort, iedereen weet toch dat je hem bij de flens in moet korten Nieuw stuk buis ertussen was een uurtje extra werk maar dan was het ook meteen goed, nou doe dan maar. Vandaag as weer opgehaald en er gelijk weer tussen gezet om te proberen of de trilling er uit is, Is duidelijk een hele verbetering, maar ben nog niet 100% tevreden. Kan nu nog 2 dingen zijn , of de bovenste hoek die de cardan moet maken is nog net te groot of hij geeft de trilling door via de rubber onder de versnellingsbak, opvallend is wel dat de versnellingspook wanneer je hem vasthoud trillingsvrij is. Cardanas is tot 3000 rpm uitgebalanceerd en koste met de buis vervangen ddoor een dikwandige cardanbuis een 275 € Je achterwielen goed uit laten balanceren, dus door een bandenzaak die niet kijkt op een beetje lood meer of minder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 19, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2011 Vanmiddag weer aan de slag geweest met de cardanas, eerst de uitgangssituatie even op foto vast gelegd en vervolgens de achteras een paar gaden gekanteld zodat de pionas en de cardanas beter in een lijn staan Dit was de situatie van gisteren: Nieuwe situatie Nu heeft het achterste kruisje een hoek van ongeveer 1 graad en de dubbele ongeveer een hoek van 10 graden. We zijn nu weer een stapje dichter bij trillingsvrij , elke actie die ik onderneem halveert de trilling, dus een keer komen we er wel Welke hoek mag zo'n CV joint eigelijk maken, met andere woorden, ik wil die tussenbak verlaging er weer tussenuit hebben maar dan word die hoek van 10 graden er weer een paar meer?? Volgende actie word inderdaad nog een keer wielen balanceren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst March 19, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2011 De hoek kan redelijk groot zijn zolang als de cv ears do not hit, als de tussenbak weer omhoog gaat, moet de pinion ook weer omhoog. Verstelkare bladveren zoe wel makkelijk zijn. Dit Jeep bouwen gets involved doesn't it? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 19, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2011 De hoek kan redelijk groot zijn zolang als de cv ears do not hit, als de tussenbak weer omhoog gaat, moet de pinion ook weer omhoog. Verstelkare bladveren zoe wel makkelijk zijn. Dit Jeep bouwen gets involved doesn't it? Het is zelfs verslavend Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 21, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2011 Voorlopig laat ik de cardanas even voor wat het is, tot ik weer wat meer tijd heb, ik moet de komende weken nog wat kleinigheidjes in orde maken voor de APK. Heb vandaag wel een probleempje opgelost wat betreft het afslaan van de motor wanneer je voor bijvoorbeeld een kruising het koppelingspedaal indrukte. Blijkbaar is door het andere luchtfilter en/of uitlaat (zonder katalysator) de flow dermate veranderd dat het stationair toeren voordat de stappenmotor hem bijregeld te laag geworden was, Nadat ik de stappenmotor had schoongemaakt, wat dus niks uitmaakte, heb ik het stelschroefje onder het armpje waar de gaskabel aan vastzit een klein beetje versteld, probleem opgelost Ik heb (nog) geen toerentteller maar voor mijn gevoel gaat hij nu bij starten naar een 12 a 1300 toeren en zakt na een seconde mooi terug naar een 900 rpm, voorheen was het verschil nauwelijks hoorbaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.