dinodino Geplaatst January 16, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2011 Hallo, Aangezien ik hier nieuw ben en niet weet of ik een 6 of 8 cilinder wil, zouden jullie mij de voor en nadelen kunnen vertellen. Waar moet je op letten? Dank. Marc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
grandcherokeev8 Geplaatst January 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2011 (bewerkt) Hallo. Ik zou voor de V8 gaan, loopt mooier (vind ik). Wat het verbruik betref zal er weinig tot geen verschil zijn. Let op de assen,als die ratelen zijn ze versleten, Kosten 750 euro per as. geld ook voor de wiellagers. kokerbalken kijken of ze niet rot zijn,neem een priem mee,tik er tegen aan. Rij zelf ook een V8 ZJ van 1997. Het is een amerikaan,en daar hoort nu eenmaal een V8 in te liggen. Succes grt Raymon January 18, 2011 bewerkt door grandcherokeev8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vette73 Geplaatst January 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2011 Rij zelf ook een V8 ZJ van 1997. Het is een amerikaan,en daar hoort nu eenmaal een V8 in te liggen. Succes grt Raymon Helemaal mee eens Met als verschil dat die van mijn vrouw uit '95 is..... Ikzelf rij dagelijks in een '92 Cadillac Eldorado en voor de hobby staan er nog een '73 Corvette en een '86 Monte Carlo SS (die nog ingevoerd moet worden). So a V8 it should be Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jumboet Geplaatst January 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2011 Hebben net voor kerst onze ZJ 4.0 verkocht en een WJ 4.7 gekocht... En inderdaad...V8 for life!! Succes! En het verbruik valt t.o.v. een 6 cilinder in lijn reuzemee! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst January 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2011 Waarvoor wil je de auto gaan gebruiken, als je lpg wilt zou ik een 6 cylinder nemen, zware aanhangers een v8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst January 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2011 mocht ik kiezen doe maar de 6 pitter deze is gewoon helemaal goed te vertrouwen en gaan echt giga lang mee is van de v8 niet te zeggen op gas gaan rijden moet je een 6 pitter nemen en zoveel verschil zit er nu ook weer niet in maar de v8 is gewoon mooi om te horen maar daar houd het ook mee op ga voor de 6 cylinder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst January 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2011 Ben het met Rammie eens Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst January 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2011 Na meer dan 150000km 6l en v8 ervaring Betrouwbaarheid 6l motorkarakter v8 Voor de Wrangler is de 6l prima voor een xj en zeker een zj/wj schiet'ie gewoon te kort Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst January 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2011 six in a row, that's the way to go. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Padre118 Geplaatst January 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2011 8 in a v, thats the way it should be! We rijden in een v8 en met zijn indrukwekkende roffel en zijn brute kracht en zijn solide bouw, het welriekende interieur en sávonds heerlijke sfeerverlichting brengt hij ons veilig thuis. Groeten Gerben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst January 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2011 Heb zelf een V8 gehad, is leuk voor geluid, maar voor betrouwbaarheid? zou ik nu toch voor een 6 in lijn gaan. Het brand misschien niet zo snel als de V8, Maar voor de rest blijft hij gelijkt aan interieur en rijplezier. Daar bij is die 6 cilinder aardig door ontwikkeld. succes met je keuze. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dinodino Geplaatst January 31, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2011 Bedankt voor de reacties. Wil hem als tweede auto gaan gebruiken en er word gemiddeld 5000 km per jaar mee gereden. Grootste deel van deze kms zal in de vakanties gereden worden. Dus, voor sound een 8 en voor betrouwbaarheid een 6 cilinder? Word moeilijk........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeepWJ Geplaatst February 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2011 Bedankt voor de reacties. Wil hem als tweede auto gaan gebruiken en er word gemiddeld 5000 km per jaar mee gereden. Grootste deel van deze kms zal in de vakanties gereden worden. Dus, voor sound een 8 en voor betrouwbaarheid een 6 cilinder? Word moeilijk........ Hallo, De 6L is inderdaad veel betrouwbaarder. Ik rijd zelf met een WJ 6L op Gas met 280.000km alles nog origineel in de motor. Kennissen hebben tot 550.000km en rijdt nog perfect. Aan jou de keuze. Groet, Johannes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst February 13, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2011 Mijn eerste ZJ 5.2 had toen ik die verkocht 387000km's op de teller, en dit op LPG! Mijn huidige ZJ 5.9 heeft er nu zo'n 270000, eveneens op LPG. Heb met de 4.0 geen ervaring, maar als ik de 5.2 en de 5.9 met elkaar vergelijk, zou ik zelfs al geen 5.2 meer willen! (laat staan een 4.0) Een 5.9 met permanente 4x4 is gewoon zalig, ook bij nat wegdek. Met een 4.7 heb ik geen ervaring, maar daar lees je wel eens dat de koppen of lagerschalen snel versleten zijn... suc6, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.