Spring naar bijdragen

Wat Is Dit?


XLLaredo87
 Share

Recommended Posts

op mijn nog steeds voortdurende zoektocht naar de oorzaak van mn schakeltic kwam ik onderstaande sensor tegen op de achterkant van mn bak waarmee je de 4x4 in en uitschakeld. hij zit onder de kilometerkabel gemonteerd naast de uitgaande as naar de achteras.

het is een mechanische sensor met een aansluiting van 2 draden. Ik heb hem proberen door te meten met een ohm meter maar als ik het asje naar binnendruk geeft dat geen resultaat. waar is deze sensor voor? en hoort hij bij indrukken geen uitslag te geven op de ohmmeter?

ik kan me eigenlij niet voorstellen dat dit de speedsensor is, daar was ik eigenlijk naar opzoek. zo niet waar kan ik die wel vinden?

op de 1e foto de sensor op de bak, op de 2e de sensor los.

2)ook vond ik aan de zijkant van de versnellingsbak een uitstkend asje met aan het eind 2 platte zijden. waar is dat voor/van?

dit alles is van mn 1990 4cyl 6lijn XJ limited.

Foto-TEAV8H7C.jpg

Foto-SRWZ8QTF.jpg

Foto-QL46U3BD.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1) Dit is de schakelaar die de groene en oranje 4x4 selectie lampjes aan en uit schakelt. Met de ohm meter zou wel de verschillende pinnen in de verschillende standen een verbinding (0 ohm weerstand) te meten moeten zijn.

Maar deze schakelaar op de tussenbak zal niks te maken hebben met je versnellingsbak problemen.

2) Kan ik zo niet zien maar moet in de FSM wel te vinden zijn.

bewerkt door CherokeePerformance
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...