Cherokee1994 Geplaatst March 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2011 Hallo, Ik heb bij het schoonmaken de remcilinder linksvoor er te ver uit gepompt. Ik heb inmiddels alles los gehad en weer gemonteerd. Ik had niet de originele koperen ringetjes en daardoor kreeg ik lekkage bij de bevestiging van de remslang aan de remklauw. Het hele reservoir is leeg gelopen. Inmiddels heb ik goede ringetjes gemonteerd en het lekken is gestopt. Ik heb het reservoir gevuld en de remleiding ontlucht (alleen linksvoor). Maar als ik de motor start en ik rem dan kan ik het pedaal zonder al te veel weerstand ver intrappen en de remwerking is zeer matig. Het voelt 'sponzig' aan. Heeft iemand een tip of suggestie om dit probleem op te lossen? Ik heb zelf nog gedacht dat ik misschien nog eens moet ontluchten met een draaiende motor. Maar ik wacht toch even de reacties af voordat ik verdere actie onderneem. Groeten, Herman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cas Geplaatst March 8, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2011 Gewoon nog een keer ontluchten met de motor draaiende. Dit moet je eigenlijk met z'n 2en doen. Eén in de auto, die pompt en houdt de rem ingedrukt (totdat er beneden olie uitstroomt) zodat jij de nippel weer dicht kunt draaien. Anders zuig je weer lucht in het systeem. Weerszijden doen totdat je een constante stroom olie ziet. Ik heb toevallig vorige week hetzelfde gedaan. En check ook het peil voor weerszijden in het reservoir onder de motorkap. suc6 Cas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst March 8, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2011 Gewoon nog een keer ontluchten met de motor draaiende. Dit moet je eigenlijk met z'n 2en doen. Eén in de auto, die pompt en houdt de rem ingedrukt (totdat er beneden olie uitstroomt) zodat jij de nippel weer dicht kunt draaien. Anders zuig je weer lucht in het systeem. Weerszijden doen totdat je een constante stroom olie ziet. Ik heb toevallig vorige week hetzelfde gedaan. En check ook het peil voor weerszijden in het reservoir onder de motorkap. suc6 Cas KAn ook in je eentje: een slangetje aan de ontluchtingsnippel doen en deze in een kan met remolie hangen: lucht gaat eruit maar olie wordt opgezogen. Flink aantal keren pompen (zorgen dat je reservoir vol blijft). Na tijdje de nippel dichtdraaien en kijken of hij nog sponzig voelt...klaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 8, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2011 ....lekkage bij de bevestiging van de remslang aan de remklauw. Het hele reservoir is leeg gelopen...... Denk dat er nu ook lucht in je hoofdremcilinder zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst March 8, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2011 (bewerkt) Denk dat er nu ook lucht in je hoofdremcilinder zit. mee eens hoofdremcilinder en waarschijnlijk ABS pomp. maar dan moet lampje "brake"ook branden. *hoofdremcylinder ontluchten (uitbouwen hiervoor) *HCU kleppenblok ontluchten Nu ABS pomp aan door het relais eruit te halen en jumper tussen 30 en 87 *3 leidingen onder ABS unit ontlucht *RA ontlucht *LA ontlucht *RV ontlucht *LV ontlucht March 8, 2011 bewerkt door Ivo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee1994 Geplaatst March 12, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2011 Bedankt voor jullie reacties. Alleen het reservoir van de voorremmen was leeggelopen. Ik neem aan dat ik dan alleen de voorremmen moet ontluchten (RV en dan LV). Ik heb een XJ uit 1994 met ABS en volgens 'Haynes' moet ik dan ook de hoofdremcilinder ontluchten. Is dit een must? Het lijkt me een nog al bewerkelijke klus. Safety first natuurlijk. Maar als het niet perse hoeft doe ik het liever niet. Ik heb inmiddels de voorremmen (en nu ook RV) opnieuw ontlucht en het remt veel beter. Alleen wanneer is het goed? Wat zijn hiervoor de richtlijnen? Meet ik dat bijv. af aan de remvertraging of aan de uitslag van het pedaal? Wat me nog opgevallen is dat het af toe lijkt dat na het remmen en tot stilstand komen en weer weg rijden de remmen even heel kort worden vastgehouden. Het toerental neemt toe en dan 'springt' er iets los, waardoor de auto iets vooruit schokt en daarna weer normaal rijdt en remt. Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik hiermee bedoel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.